Tanara in coma dupa ce a consumat suplimente pentru slabit ?

De Ioana Costas
Reactualizat la:
11Comentarii
foto Vasile Obsitos
foto Vasile Obsitos
O tânără în vârstă de 27 de ani este în comă profundă la Spitalul Judeţean Arad după un consum susţinut de suplimente pentru slăbit.

UPDATE. Tânăra de 27 de ani din Arad a murit la Spitalul Clinic de Urgenţă, după două săptămâni în care a fost în comă profundă în urma unui stop cardio-respirator, iar medicii afirmă că decesul ar fi putut surveni din cauza unor medicamente pentru slăbit pe care le lua aceasta.


 ARAD. De o săptămână de zile, o tânără de 27 de ani respiră şi este hrănită doar cu ajutorul aparatelor. Medicii spun că starea pacientei este critică, iar creierul îi este afectat. De mai mult timp, arădeanca lua, la recomandarea medicului, anticoncepţionale. Pe lângă acestea, femeia lua de o lună suplimente pentru slăbit, însă nu sub supraveghearea sau la recomandarea vreunui medic. De două ori pe zi, dimineaţa şi seara, tânăra îşi dilua prafurile pentru slăbit cu lapte sau suc natural şi le bea. Deocamdată, nimeni nu poate spune cu certitudine că aceste suplimente pentru slăbit, pe care le lua tânăra de 27 de ani, i-au provocat stopul cardiac. Soţul femeii a povestit că soţia sa a mai încercat să slăbească, însă nicio dietă nu a ajutat-o.

Povestea tragică începe cam așa: tânăra a cumpărat de la o farmacie trei cutii de suplimente pentru slăbit pentru care a plătit 800 de lei. Într-o lună de zile, femeia slăbise deja 5 kg, a spus soţul tinerei. După o lună, însă, de când a început cura de slăbit cu aceste suplimente, tânăra a intrat în stop cardiac, iar acum se află în comă profundă. Soţul femeii a povestit că într-o noapte, în urmă cu o săptămână, aceasta s-a trezit din somn şi l-a strigat pe nume, apoi şi-a înghiţit limba.

A făcut stop cardiac

„S-a trezit şi m-a strigat pe nume, apoi şi-a înghiţit limba. Instinctual i-am băgat degetele şi i-am scos limba, după care am tras-o pe covor şi am început să-i fac masajul cardiac, că am ştiut că intră în stop cardiac. I-am făcut respiraţie gură la gură, am sunat la 112 în acelaşi timp, cum am putut. A venit prima salvare cu asistent, i-a făcut şoc. A venit a doua salvare, cu medic, după care a fost transportată la Spitalul Judeţean. De o săptămână este internată la ATI. Se află în aceeaşi stare de atunci, în comă de gradul 3/4. Nu a răspuns la tratament şi nici la stimuli. Lua anticoncepţionale, recomandate pentru un chist pe care-l avea la ovare, şi prafuri pentru slăbit”, a povestit distrus, pentru televiziuni, soţul tinerei.

„N-a fost bolnavă cu nimic”

Bărbatul a precizat că soţia sa nu suferea de vreo boală, singurele medicamente şi suplimente alimentare pe care le lua erau anticoncepţionalele şi prafurile de slăbit. „N-a fost bolnavă cu nimic, nu avea altceva. Prafurile de slăbit i-au fost recomandate de cei care le vindeau. I-am spus să nu ia prafurile pentru că eu nu am încredere. Orice-i natural, nu-i praf. Prafurile nu sunt naturale. I-am spus să nu le ia. A fost voinţa ei. Şi-a pus ambiţia să slăbească. A fost foarte ambiţioasă pe tema asta şi au ajutat-o, ce-i drept prafurile. A slăbit într-o lună vreo 5 kg, cam aşa. Cu alte cure de slăbit nu a mai reuşit să slăbească”, a spus soţul tinerei de 27 de ani.

Stare critică

Medicii sunt rezervaţi în ceea ce priveşte starea pacientei în vârstă de 27 de ani şi spun că creierul tinerei este afectat după ce a fost privat de aer în urma stopului cardiac respirator. „Starea clinică a pacientei în vârstă de 27 de ani, internată la ATI, este critică. Se află în comă profundă de gradul 3/4 după un stop cardio respirator survenit în contextul folosirii cronice de anticoncepţionale şi, înţelegem, a suplimentelor alimentare în contextul unei cure de slăbit. Există o afectare marcată a creierului după resuscitarea acestui stop cardio respirator. Prognosticul este infaust. Este protezată respirator, respiră doar cu ajutorul aparatelor. Este hrănită şi suportul pe care-l are este de terapie intensivă”, a declarat Adrian Wiener, directorul medical al Spitalului Judeţean Arad.

Legătură greu de dovedit

În ceea ce priveşte o posibilă legătură între suplimentele alimentare pentru slăbit luate de tânără şi starea ei, medicii spun că este greu de dovedit că acestea i-ar fi provocat stopul cardio respirator. „E greu de spus, e greu şi de dovedit faptul că aceste suplimente alimentare au provocat, ar avea o legătură de cauzalitate directă cu stopul cardiac. Curele de slăbire, în general foarte severe, sau care cer restricţii alimentare foarte severe, nu sunt indicate”, a precizat directorul medical al Spitalului Judeţean Arad.

Soţul tinerei a păstrat conţinutul uneia dintre cutii şi intenţionează să îl ducă la un laborator de analize pentru a afla exact ce conţine. Îşi dorește ca nicio altă tânără să nu mai treacă prin calvarul prin care trece acum soţia sa.



11Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor