„Președintele Automobile Dacia a precizat acum câteva zile că, din lipsa unui sistem de autostrăzi, compania pierde până la 30 de euro la fiecare mașină. Pornind de aici, timp de trei zile, în 16, 17 și 20 aprilie, în intervalul orar 10:00 și 20:00, am reușit să monitorizăm câte camioane care transportau automobile Dacia se îndreptau către frontieră, pe DN 7, prin județul Arad. Cu sprijinul organizațiilor de tineret din Vladimirescu și Nădlac, am reușit să facem un calcul estimativ al pierderilor suferite de către constructorul de automobile Dacia. În cele trei zile, numărul de autoturisme exportate se ridică la 1.510, însemnând pierderi de peste 201.000 de lei. Conform monitorizării noastre, ar însemna că pierderile anuale sunt de 20.158.500 de lei, adică 8.347 de salarii medii brute lunare”, a spus Bogdan Boca, președintele Organizației Județene TNL Arad. „Rezultatele pierderilor sunt semnificative atunci când vine vorba de constructorii de automobile Dacia și Ford, pierderi din care rezultă concedierea a sute de angajați în fiecare an pentru că nu există autostrăzi care să facă legătura între Sibiu, Pitești și Craiova și, implicit, legătura cu partea de vest a României și cu țările din Uniunea Europeană. Am văzut cum masterplanul pentru transporturi făcut pe genunchi de PSD a fost respins de Comisia Europeană, vedem acum că nu există nicio premisă ca autostrada dintre Sibiu și Pitești să fie gata înainte de anul 2020, iar de o autostradă care să lege mai departe Piteștiul de Craiova nici nu se mai aude nimic”, a explicat Pistru. „În ceea ce privește autostrada Sibiu-Pitești, vă reamintesc că în 2012, Guvernul de atunci a cerut reactualizarea studiului de fezabilitate, care dura un an de zile, urmând ca din 2013 să înceapă construcția autostrăzii, iar la începutul anului 2016 să fie gata. Noul Guvern condus de Victor Ponta a anulat acel studiu de fezabilitate, pe motiv că această autostradă ar costa prea mult și spunând că, dacă autostrada Sibiu-Pitești ar costa trei miliarde de euro, nu s-ar mai putea face alta. Au trecut trei ani de când Guvernul Ponta conduce România, iar în acești trei ani nu s-a construit nici autostrada Pitești-Sibiu, dar nici vreo altă autostradă”, a mai precizat deputatul arădean.
Pistru: „Avem nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti”
ARAD. Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea deveni un puternic motor al economiei naţionale. Aceasta este concluzia la care deputatul Eusebiu Pistru a ajuns, după ce tinerii PNL-işti au monitorizat autoturismele Dacia care pleacă spre export.
Trimite articolul
XCele mai citite știri
4
6
România
Poliţia Rutieră va sancţiona şoferii care opresc pe marginea drumului pentru „celebrele” poze din lanul cu rapiţă.
3
Local
Călin Bibarţ şi Iustin Cionca, alături de echipele lor de consilieri, şi-au depus candidaturile pentru alegerile din 9 iunie.
4
Local
Primăria Municipiului Arad anunţă că, începând de luni până joi, aici nu se va putea parca din cauza lucrărilor.
Advertorial
Firma BADER a preluat fabrica din Curtici România in 28.03.2024 prin achiziționarea de la grupul Coindu, astfel că, acum, compania face parte din BADER Group, alăturându-se întreprinderilor de producție din Polonia, Ucraina și Bulgaria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!