Protest: „Caius Iacob” refuză fuziunea!

De Daniel Scridon
Reactualizat la:
58Comentarii
Protest: „Caius Iacob” refuză fuziunea!
Proiectul reţelei şcolare pentru anul de studiu 2017-2018 a născut divergenţe. Prima dintre şcolile care iau atitudine vizavi de intenţia Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad este Şcoala Gimnazială „Caius Iacob”, care refuză fuziunea cu Liceul Tehnologic „Caius Iacob”. În acest sens a trimis un memoriu-protest către ISJ Arad şi opinia publică, pe care îl redăm în cele ce urmează…

Consiliul profesoral al Școlii Gimnaziale „Caius Iacob” Arad, luând act de proiectul de fuzionare prin absorbție a unităților școlare Liceul Tehnologic „Caius Iacob” Arad și Școala Gimnazială „Caius Iacob” Arad, ne manifestăm surprinderea și indignarea față de maniera total lipsită de transparență prin care s-a decis această fuziune, considerând-o reciproc dezavantajoasă. Având în vedere că această hotărâre a exclus orice consultare a școlii noastre (prin Consiliul de Administrație, cel profesoral ori Comitetul reprezentativ al părinților), ne exprimăm următoarele puncte de vedere:

1.Nu înțelegem deloc criteriile avute în vedere în luarea acestei decizii și o considerăm ca fiind total nedemocratică, de factură comunistă ca strategie decizională, (impusă fără drept de apel) lipsită de viabilitate și dezavantajoasă, pentru ambele instituții implicate.

2.Considerăm inacceptabilă fuziunea prin absorbție de către o instituție cu un efectiv de elevi inferior numeric, având în vedere că populația școlară a instituției noastre este de aproape 800 (741) elevi, în timp ce liceul menționat anterior dispune de doar 378 elevi.

3. Profilul tehnologic al Liceului „Caius Iacob” nu se regăsește în finalitatea procesului instructiv-educativ al școlii noastre, ținta vizată fiind performanța, dovadă rezultatele deosebite obținute la concursurile și olimpiadele școlare (premii la faze județene – l. engleză, l. franceză, l. română, chimie, fizică, matematică, biologie), calificări la faze naționale (biologie, istorie, matematică, română, franceză, religie). De asemenea, menționăm că rata de promovabilitate la Examenul de E.N. pentru clasele a VIII-a a înregistrat frecvent un procent de peste 95%, atât pentru limba română, cât și pentru matematică. Am avut elevi cu note maxime la acest examen. Absolvenții noștri au optat pentru licee cu profil teoretic dintre cele mai bine cotate în municipiu, opțiunile pentru profil tehnologic făcându-se doar în proporție de sub 10 %.

4. Titulatura de liceu „tehnologic” rezervată ulterioarei instituții înființate va genera o mobilitate iminentă și nedorită a elevilor de gimnaziu, aceștia optând pentru licee cu profil teoretic, majoritatea părinților privind cu neîncredere și scepticism acest profil, ceea ce va duce la reducerea populației școlare din zonă, deci, inevitabil, la restrângeri de activitate.

5. Asocierea ciclului primar ( ce cuprinde un segment de vârstă cu o limită inferioară de chiar 5 ani – pentru clasa pregătitoare) cu cel liceal este nocivă, fiind o amenințare de ordin social și trezește mari semne de întrebare privind siguranța acestor elevi, extrem de expuși în fața agresivității fizice și verbale a unor elevi de vârste cuprinse între 16-18 ani sau chiar mai mult, în cazul învățământului profesional.

6. Crearea unui asemenea colegiu de tip „şcoală-mamut”, va îngreuna traficul rutier, deja aglomerat în momentul de faţă.

7. Suprafața terenurilor de sport și a spațiilor de joacă din curtea școlii vor fi diminuate, prin construirea unei noi clădiri.

Având în vedere cele menționate anterior, ne exprimăm încă o dată protestul în legătură cu această decizie și solicităm:

1. Revenirea asupra deciziei de fuziune, pe care o considerăm o „palmă” dată colectivului nostru și managerului acesteia și pe care o respingem, fiind incompatibilă cu eforturile noastre susținute de a ridica prestigiul acestei școli.

2. Menținerea status-quo-ului, evident necesar pentru asigurarea continuității anterioare, fără a se perturba bunul mers al unei instituții prestigioase, manageriate cu succes, care a înregistrat rezultate și performanțe școlare deosebite.

3. Consultarea Consiliilor de Administrație ale ambelor unități școlare implicate, pentru a se ajunge la un acord în interesul învățământului.

4. Tratarea cu extrem de multă transparență a acestei probleme, având în vedere că trăim într-o societate democratică în care promovăm egalitatea și dreptul la opinie.

UPDATE. Explicaţiile Primăriei

În urma protestului de la Şcoala Gimnazială „Caius Iacob”, Primăria Municipiului Arad a făcut următoarele precizări: „Modificările din organizarea reţelei şcolare din anul şcolar 2017-2018 au fost stabilite în urma analizelor și consultărilor avute pe parcursul anului 2016 cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean și a consiliilor de administrație a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad și au fost avizate de Inspectorat. Între aceste măsuri se numără și fuziunea Liceului «Caius Iacob» cu Școala Gimnazială «Caius Iacob» din Micălaca, măsură care vine în sprijinul elevilor din cel mai mare cartier al municipiului Arad, care în prezent nu au posibilitatea de a urma cursurile în zona decât până la nivel gimnazial.”



58Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor