STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Sănătatea pielii ține (și) de farfurie!

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Sănătatea pielii ține (și) de farfurie!
  Pielea, cel mai mare organ al trupului, ajută colonul, rinichii și plămânii la eliminarea reziduurilor, contribuind, în același timp, și la reglarea „termostatului” organismului. Sănătatea pielii poate fi afectată de mai mulți factori, printre care ereditatea, clima, vârsta, poluarea, fluctuațiile hormonale, stresul, dar și de funcționarea organelor interne care realizează eliminarea și prezența sau absența vitaminelor din organism.

Alimentația este importantă nu doar pentru sănătate, ci și pentru frumusețea tenului, tot ceea ce consumăm lăsându-și amprenta atât în interior, cât și pe dinafară. O piele frumoasă nu se obține doar cu ajutorul cosmeticelor, ceea ce mâncăm contând și mai mult. Pentru sănătatea pielii, pentru o piele mai strălucitoare, mai elastică și mai tânără, încercați să:

1. Beți multă apă. Apa stimulează eliminarea toxinelor din organism, ajutând rinichii să funcționeze mai bine. Toxinele acumulate în exces se văd bine pe față sub forma coșurilor și a punctelor albe sau negre. Apariția ridurilor este întârziată dacă ne hidratăm corespunzător.

2. Începeți ziua cu o cană de apă plată la temperatura camerei sau ușor călduță, o cană de ceai de urzică și un suc verde detoxifiant. La trezire, celulele din corp au nevoie de apă, fiind deshidratate, nu de mâncare.

3. Includeți fibrele în alimentație, acestea reglând tractul intestinal, intensificând eliminarea reziduurilor din oraganism. Multe persoane suferă de constipație din simplul motiv că nu consumă alimente care conțin fibre.

4. Vitamine şi antioxidanţi. Asigurați-vă că dieta conține o cantitate suficientă de vitamine și antioxidanți, care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire. Fructele și legumele proaspete reprezintă cea mai bună sursă de antioxidanți naturali.

5. Grăsimile sănătoase sunt vitale pentru sănătatea pielii. Vă puteți asigura aceste grăsimi incluzând în alimentație fructele oleaginoase, semințele, cerealele integrale, uleiurile presate la rece, peștii grași precum sardinele, macroul, somonul.

6. Reduceți la minimum dulciurile din alimentație. Atunci când este consumat în exces, zahărul duce la distrugerea colagenului din piele, colagenul fiind proteina care conferă fermitate pielii.

7. Evitați consumul de cafea și alcool în exces, acestea ducând la eliminarea lichidelor, respectiv a umidității din organism.

8. Evitați alimentele sărate, carnea procesată, conservele, sarea în exces conferind pielii un aspect umflat, pufos.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !