Fără giratoriu pentru cartierele Via Carmina şi Europa

De M.B.
27Comentarii
Fără giratoriu pentru cartierele Via Carmina şi Europa
Soluţia unui sens giratoriu are şanse minime să mai fie pusă în practică, pentru că a fost începută o investiţie privată pe un teren care ar fi fost necesar amenajării.

Locuitorii cartierelor Via Carmina şi Europa, situate înainte de intrarea în localitatea Vladimirescu dinspre Arad, sunt tot mai nemulţumiţi că nicio soluţie discutată anul trecut la Prefectură nu a fost pusă în practică privind accesul auto de pe DN7 în cele două zone rezidenţiale. Dezvoltatorii cartierelor nu par grăbiţi să aloce bani pentru a amenaja intersecţii cu benzi de decelerare sau un sens giratoriu comun, această ultimă variantă fiind repusă în discuţie după ce Lidl a anunţat autorităţile locale că va ridica un supermarket în zonă.

Schrot în loc de giratoriu

În timp ce sute de locuitori din cele două cartiere sunt afectaţi pentru că trebuie să ocolească prin Vladimirescu pentru a ajunge acasă, pe un teren privat aflat la marginea DN7, care ar fi fost necesar pentru amenajarea sensului giratoriu, a început construirea unui schrot auto. Conform unor surse din Primăria Vladimirescu, proprietarul terenului a aşteptat o vreme să se ia o decizie de despăgubire a sa pentru a ceda lotul necesar amenajării giratoriului, însă pentru că dezvoltatorii cartierelor nu s-au înţeles, omul şi-a pierdut răbdarea şi a decis să-şi ridice propria afacere pe acel teren. În aceste condiţii, e greu de crezut că amenajările deja realizate la schrot vor mai fi demolate, pentru că proprietarul ar trebui să fie despăgubit şi pentru aceste investiţii.

Oferta Lidl

În prezent, există emis certificat de urbanism doar pentru realizarea unei intersecţii cu bandă de decelerare de acces în Via Carmina. Pentru Europa, nu există nici măcar o soluţie avizată, iar pe varianta sensului giratoriu comun pentru ambele cartiere (susţinută intens de Primărie, localnici şi CNAIR) au avut loc doar discuţii.

Recent, la Primăria Vladimirescu a avut loc o nouă întâlnire cu dezvoltatorii, proprietarii de terenuri de pe marginea DN7 şi reprezentaţii Lidl. Surse locale ne-au declarat că Lidl a oferit 200.000 de euro pentru realizarea giratoriului, investiţie care ar fi mult mai costisitoare şi la care ar trebui să contribuie şi dezvoltatorii cartierelor.

Europa, fără soluţie

Dezvoltatorul cartierului Europa, Dan Roman, ne-a declarat că singura soluţie pe care o susţine este cea a unui sens giratoriu: „O intersecţie de tip T, cum este cea prevăzută (în certificatul de urbanism emis pentru Via Carmina – n.r.), nu ar deservi şi cartierul Europa. Eu sunt dispus să contribui financiar doar la soluţia construirii sensului giratoriu”. Conform unor surse din Primărie, Roman nu ar fi însă dispus să ofere o sumă echitabilă pentru giratoriu, ci una mult mai mică, transferând astfel o sarcină mai mare către celălalt dezvoltator, ceea ce pare a fi problema care blochează proiectul. Roman nu ar fi dispus nici să suporte costurile amenajării propriei intersecţii cu bandă de decelerare pentru Europa.

Continuă discuţiile…

Contactat de Jurnal Arădean şi Aradon, primarul comunei, Ioan Crişan, a recunoscut că discuţiile purtate cu toate părţile implicate nu au condus la o soluţie finală pentru cele două cartiere rezidenţiale. Din această cauză, nici Lidl nu poate începe construirea magazinului, care ar urma să fie amplasat pe terenul Via Carmina de la prima intrare în cartier dinspre Arad, pe marginea drumului naţional.

Conform primarului, discuţiile vor continua şi se speră că se va găsi o soluţie agreată de dezvoltatori şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Scandalul

La începutul lunii august 2018, CNAIR a închis accesul de pe DN7 spre cartierele rezidențiale Via Carmina și Europa. Reprezentanții companiei de drumuri declaraseră că măsura a fost luată pentru siguranța traficului, după ce în zonă au avut loc mai multe accidente. Autoritățile le-au cerut dezvoltatorilor să amenajeze corespunzător intersecțiile cu drumul național, arătând că și-au luat acest angajament când au înființat zonele rezidențiale.

Montarea unor bariere a iscat proteste ale locuitorilor, care au reclamat că pentru a ajunge acasă trebuie să facă un ocol de câțiva kilometri prin localitatea Vladimirescu, pe străzi înguste ce nu fac față traficului ridicat. Barierele au fost demontate după câteva zile, în urma protestelor, însă în luna septembrie CNAIR a instalat indicatoare ce interzic virajul peste linia continuă. Astfel, în Via Carmina nu se mai poate intra dacă șoferul vine dinspre Vladimirescu, ci doar dacă vine dinspre Arad, virând astfel la dreapta. În Europa nu mai pot intra cei care vin dinspre Arad, pentru că ar trece peste linia continuă, șoferii fiind obligați să meargă până în Vladimirescu, intrând pe alte străzi.



27Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor