Parteneriat strategic în Croaţia

De Vasile Filip
1Comentariu
Parteneriat strategic în Croaţia
Colegiul Naţional „M. Nicoară, la prima întâlnire din cadrul proiectului „Erasmus +”.

Prima întâlnire din cadrul proiectui a avut loc, recent, la liceul XV. Gimnazija din Zagreb (Croația).
Colegiul arădean a fost reprezentat de elevii Alexandru Băltean (cl. a XI-a B), Andrei Moldoveanu (cl.a XI-a B), Andreea Naghi (cl. a IX-a B), Alexandra Poșta (cl. a IX-a D), Thomas Sauliuc (cl. a IX-a D), Alexandra Tudorescu (cl. a IX-a A), iar profesorii însoțitori au fost: prof. Ovidiu Bodrogean (coordonator proiect) și prof. Augustini Moraru (profesor de matematică).
„În prima zi – ne-a spus prof. Ovidiu Bodrogean – am fost primiți de către directoarea liceului care a făcut o scurtă prezentare a şcolii precum și a rezultatelor deosebite ale elevilor care urmează cursurile aici. Am fost informați că în cadrul acestui liceu se organizează și cursuri pentru Bacalaureat internațional, cursuri ce se desfășoara în totalitate în limba engleză. Am avut ocazia să participăm atât noi cât și elevii la diferite lecții atât la clasele normale cât și cele cuprinse în programul IB (Bacalaureat internațional). Dupa prânz am participat la experimentele organizate de studenții Societății Croate de Fizică, „Fizika Ekspres” unde am vazut diferite experimente realizate de aceștia folosind tubul Rubens si azot lichid pentru a demostra modul în care se propagă undele și sunetul. Spre seară am participat în cadrul Facultății de Inginerie Mecanică de la Universitatea din Zagreb la prezentarea „Mathematics, Physics and Music” susținută de Prof. Šikić Z.
Gazdele au organizat o vizită de documentare şi astfel am putut merge la casa memorială a lui Nicola Tesla, am înregistrat sunetele clopotelor bisericilor din Nin, Zaton, Zadar și Knin, precum şi ale orgii mării în Zadar.
Atât elevii cât și profesorii au participat pe parcursul acestor zile la diferite mese rotunde, unde fiecare țară participantă a prezentat materialele pregătite pentru temele „Learning/Teaching Experiences in Different Systems”, „Cultural Differences and Similarities” și “Open Access and Academic Honesty”.
De asemenea, am participat la școală la o prezentare a prof. Ernest Wendling, cu tema “ICT in Learning/Teaching”, iar în cadrul Institutului de Fizică am asitat la o serie de experimente optice și acustice printre care ne-a fost prezentată si o harpă laser.
În incinta liceului, am fost invitaţi la un workshop cu tema „Sound Rhytm and Speech” și apoi la o masă rotundă cu tema „Open Access and Academic Honesty”.
Datele culese pe perioada acestei săptămâni vor fi analizate și studiate de toți participanții la proiect”.
„Chiar dacă a fost o săptămână aglomerată – a precizat Ovidiu Bodrogean – am avut timp să discutăm probleme legate de similitudinile și diferențele sistemelor de învățământ din fiecare țară participantă, discuții ce vor fi continuate și la viitoarele noastre întâlniri. Dar poate cel mai important lucru a fost faptul că s-au legat pritenii și s-au vărsat lacrimi multe și sincere la despărțire. Cu siguranță că promisiunile făcute de a menține legătura și pe viitor se vor respecta. Astfel, obiectivele majore propuse pentru această activitate putem spune că au fost realizate.”

În proiect

Ceilalţi participanţi la proiect au fost șase elevi și doi profesori din Anglia, optsprezece elevi și unsprezece profesori din Croația, iar din Germania, doi profesori și șase elevi.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor