Revendicari sindicale in invatamant

De Vasile Filip
2Comentarii
Revendicari sindicale in invatamant
Liderii sindicatelor din învățământ au analizat starea actuală a învățământului românesc.

BUCUREȘTI. Liderii federațiilor din învățământ au avut, zilele trecute, o întrevedere cu conducerea Ministerului Educației și Cercetării Științifice (M.E.C.S.), respectiv cu ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu și cu noul secretar de stat de la învățământul preuniversitar, domnul Vasile Șalaru. La discuție au participat și directori generali din cadrul M.E.C.S.și un consilier de la Ministerul Muncii.

În cadrul acestei întâlniri, partea sindicală a atras atenția asupra mai multor puncte din Acordul semnat de Guvern cu sindicatele din învățământ în data de 27 octombrie 2014, care nu sunt respectate sau care trebuie soluționate în perioada următoare. Acestea se referă la:
•• Salarizarea personalului nedidactic și pensionarea anticipată, cerându-se și M.E.C.S. să se implice, pentru a face împreună cu federațiile sindicale demersuri la Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor Publice și Parlament, în vederea rezolvării acestor probleme;
•• Necesitatea modificării Legii 63/2011 privind salarizarea personalului didactic și auxiliar din învățământ. Chiar dacă prin OUG 83/2014 se vor acorda două indexări în procent fix pentru toți angajații, mai sunt și alte aspecte care trebuie reglementate, cum ar fi de exemplu posibilitatea angajării în regim de cumul;
•• Lipsa metodologiei de decontare a navetei. S-a stabilit că luni, 9.02.2015, la ora 14.00, va avea loc o discuție la M.E.C.S. pe acest subiect;
•• Situația neclară privind deblocarea posturilor. În teritoriu, inspectoratele școlare solicită unităților de învățământ reducerea de posturi, în condițiile în care, conform Acordului, ar fi trebuit suplimentate 1.250 de posturi pentru personalul nedidactic și auxiliar, de la 1 ianuarie 2015. Reprezentanții M.E.C.S. spun că au constatat la finalul anului 2014 că s-au făcut pe parcursul întregului an, la nivel național, aproximativ 4.700 de angajări de personal nedidactic și auxiliar, iar acum s-a cerut inspectoratelor școlare să se încadreze în numărul de posturi bugetate. S-a solicitat conducerii M.E.C.S. să se facă, în perioada următoare, împreună cu partea sindicală, o analiză pe fiecare județ privind aceste angajări;
•S-a solicitat, de asemenea, demararea în cel mai scurt timp a discuțiilor privind modificarea Legii Educației Naționale.
Conducerea M.E.C.S. s-a angajat că se va respecta prevederea din Acord în ceea ce privește programele școlare
Liderii sindicali au ridicat și alte probleme în cadrul întâlnirii din data de 2 februarie:
•• ROFUIP-ul, publicat în M.O. în data de 13 ianuarie 2015, prezintă unele lacune și se impune remediarea acestora. S-a convenit ca luni, 9.02.2015, să înceapă la M.E.C.S. discuții în acest sens;
•• Există articole în Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar care sunt încălcate și am solicitat o întâlnire pentru a găsi soluții de rezolvare;
•• Există în sistem nereguli în ceea ce privește calculul drepturilor salariale obținute prin sentințe judecătorești. Reprezentanții M.E.C.S. au afirmat că vor face în perioada imediat următoare verificări la toate unitățile de învățământ pentru a identifica și remedia neregulile.
•Totodată, s-a convenit împreună cu ministrul demararea procedurilor pentru desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducere de la inspectoratele școlare, C.C.D.-uri și unități de învățământ. Conform angajamentului ministrului educației, în luna martie vor avea loc concursurile pentru ocuparea funcțiilor de conducere de la inspectoratele școlare și C.C.D.-uri, după care vor urma cele de la nivelul unităților de învățământ.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor