Sfaturile lui Reli. Activitate fizică, armonie, stare de bine

De Aurelia Gabor
Sfaturile lui Reli. Activitate fizică, armonie, stare de bine
Am făcut bilanţul anului ce tocmai s-a încheiat şi vom vedea dacă suntem mulţumite de rezultat.


• Testul numărul unu: cântarul! Sărbătorile ne-au adus pe lângă daruri, kilograme în plus şi stare de oboseală. Nu intrăm în panică atât de uşor! Vom reveni la programul echilibrat de muncă, relaxare, sport, odihnă şi mai ales vom fi atente să introducem în alimentaţie sucurile naturale de fructe sau legume, salatele de crudităţi, sâmburii de nucă, alune, migdale, seminţele de dovleac şi floarea-soarelui, crude, nesărate. De un real folos pot fi ceaiurile din plante medicinale precum păpădia, urzica, gălbenelele, salvia, socul, care vor ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Acestea se vor consuma conform prospectului şi sub îndrumarea medicului curant. Vom relua gimnastica de dimineaţă, zilnic, dar şi alte activităţi precum plimbarea, gimnastica de întreţinere, înotul sau alte sporturi de sezon. Frumuseţea se întreţine dacă suntem sănătoase, active, cu un regim alimentar echilibrat.

În practicarea gimnasticii de întreţinere am observat un interes deosebit pentru tehnica inspirată din metodele americane. Acest fenomen „la modă’’ nu corespunde întotdeauna cerinţelor publicului mixt, tânăr şi adult care frecventează sălile de sport de agrement. Am remarcat o cerinţă din ce în ce mai mare pentru o gimnastică uşoară, simplă, agreabilă, care permite fiecăruia să găsească în gimnastica de întreţinere: activitate fizică, armonie, stare de bine, tot ce cuprinde conceptul de sport-sănătate. Antrenorul are obligaţia să se întrebe dacă mesajul său pedagogic şi practicarea unui anumit gen de antrenament corespund aşteptărilor publicului practicant. Pentru stabilirea unui program, se va discuta cu fiecare cursant în parte, iar programul de exerciţii va viza antrenarea şi ameliorarea următoarelor capacităţi şi caracteristici: forţă musculară, capacităţi cardio-respiratorii, supleţe, abilităţi motrice, postură, coordonare, relaxare neuro-musculară. Muzica

intervine ca suport pentru a crea o ambianţă plăcută a ritmului de lucru şi obţinerea rezultatului dorit.

• Testul numărul doi: oglinda! Dacă ar fi fermecată, ar reflecta imaginea pe care fiecare o dorim; dar nu este şi vom fi nevoite să muncim pentru a obţine transformarea visului în realitate, iar satisfacţia va fi imensă. Dacă vrei, poţi! Asta le spun mereu „fetelor mele’’ care vin la sala de gimnastică aerobică. Nimic nu se obţine uşor şi rapid, avem nevoie de răbdare şi perseverenţă, de multă muncă. Antrenamentul zilnic, pentru a pierde kilogramele în plus va da rezultate vizibile după 4-6 săptămâni.

• Testul numărul trei: părerea celor din jurul nostru! Este bine să afişăm întotdeauna o ținută îngrijită, elegantă prin simplitate, un machiaj discret, accesorii de calitate, să dăm dovadă de amabilitate, bunătate şi înţelegere pentru ceilalţi. Să alungăm din suflet răutatea, ura şi invidia, să fim mai buni cu noi şi cu cei din jur, să ne facem viaţa frumoasă. Dacă avem puterea să ne acceptăm, conştiente că nu există perfecţiune, să ne dezvoltăm personalitatea, să acceptăm trecerea anilor profitând de fiecare clipă frumoasă, să gândim pozitiv, vom vedea că nu este importantă vârsta pe care o avem ci tinereţea pe care o simţim.

Nimic nu se obţine uşor şi rapid, avem nevoie de răbdare şi perseverenţă, de multă muncă”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !