O idee apărută încă din 2004, dar care a fost „îngropată” o bună perioadă de timp, a fost readusă recent în discuţie de către actualul Guvern: o autostradă a sudului. Iar discuţia pare a fi tot mai serioasă, dacă ne gândim la faptul că această autostradă a fost inclusă chiar în programul de guvernare al PSD, partidul care a câştigat alegerile parlamentare şi a format Guvernul.
Care ar urma să fie traseul acestei autostrăzi? Potrivit propunerii, şoseaua va porni din Bucureşti, prin Alexandria, prin Craiova, apoi Calafat, cu o continuare spre Drobeta Turnu Severin, mai departe până în Lugoj, iar de acolo pe direcţia Timişoara-Arad-Nădlac. Chiar dacă, pentru moment, o astfel de autostradă pare irealizabilă, cei din Guvern au găsit şi o posibilitate de finanţare. Executivul şi-a propus să construiască mai multe autostrăzi în parteneriat public-privat, un parteneriat ce va fi încheiat între bănci internaţionale şi un anume Fond Suveran de Dezvoltare şi Investiţii. Potrivit Guvernului, acest fond va fi alcătuit din companiile de stat profitabile. Pentru moment, autostrada este la stadiul de idei. Dar, dacă va deveni realitate, Aradul va fi unul dintre puţinele oraşe care va fi legat de Bucureşti prin două autostrăzi: una pe direcţia Timişoara-Orăştie-Sibiu-Sibiu-Piteşti-Bucureşti, iar cealaltă prin sudul ţării, pe ruta Drobeta Turnu Severin-Craiova-Alexandria-Bucureşti.
Citiți principiile noastre de moderare aici!