STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Atenție la alimentația copiilor şi tinerilor!

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Atenție la alimentația copiilor şi tinerilor!
© Adela Ciolocoi
În România, 3 din 10 copii şi adolescenţi sunt supraponderali şi 8% dintre ei sunt obezi. Țara noastră ocupă locul al treilea în Europa în ceea ce priveşte obezitatea infantilă.

Alimentația defectuoasă, alimente bogate în zahăr și grăsimi, excesul caloric, mese neregulate și absența exercițiului fizic – toate determină îngrășarea. Dieta este definitorie mai ales în cazul consumului de alimente cu conținut caloric ridicat: dulciuri, grăsimi, fast-food, snacks-uri, sucuri si băuturi carbogazoase îndulcite. Personal am părerea că cel mai de temut dușman este zahărul, pe care îl regăsim mai în toate produsele pe care le cumpărăm – de la pâine la șuncă, iaurt cu fructe, în produsele conservate, în dulciuri și băuturi carbogazoase. Pentru o nutriție optimă încercați să:

1. Alegeți alimente integrale – cereale integrale, linte, fasole, nuci, semințe, fructe și legume proaspete. Să nu lipsească cel puțin cinci sau mai multe porții de fructe și legume în fiecare zi;

2. Evitați produsele prăjite și procesate în exces și produsele coapte cu termen de valabilitate mare;

3. Evitați zahărul și produsele care conțin zahăr, inclusiv pe cele care se termină în „oză” ca sucroza, dextroza și maltoza. Nu înlocuiți zahărul cu substituenți pentru că sunt dăunători sănătății și alimentează pofta pentru zahăr;

4. Combinați produsele proteice cu cele care conțin carbohidrați prin consumul de cereale și fructe cu nuci sau semințe. Deoarece fibrele sunt importante pentru încetinirea absorbției zahărului, asigurați-vă că prin fructe și legume copilul dumneavoastră le primește;

5. Fiți atenți la sucurile de fructe procesate, cu termen de valabilitate prelungit. Preferați sucurile făcute în casă, cu tot cu pulpă. Faceți din apă băutura de referință.

6. Asigurați-vă că doarme suficient, minim 8 ore, în fiecare noapte. Oboseala, determinată de lipsa somnului, induce starea de foame. Organismul, privat de numărul necesar de ore pentru a-și reîncărca bateriile, produce mai multă grelină, hormonul responsabil cu pofta de mâncare.

6. Dietele hipocalorice nu sunt indicate copiilor. Nu vă înfometați copilul, ci învățați-l să aibă trei mese pe zi și gustări sanătoase, fară dulciuri, sucuri sau mâncare fast-food. Puterea exemplului este foarte importantă, astfel încât fiți dumneavoastră un exemplu pentru el.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !