STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Fructe de vară, galben-portocalii, benefice sănătății

STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Fructe de vară, galben-portocalii, benefice sănătății
Carotenoidele sunt pigmenți care se regăsesc în fructe și legume colorate, cu numeroase beneficii pentru sănătate.

Betacarotenul este pigmentul care dă culoarea roșu-portocalie, fiind un precursor al vitaminei A, organismul transformând betacarotenul în vitamina A (retinol). Avem nevoie de vitamina A pentru menținerea sănătății pielii, a mucoasei membranelor, pentru un sistem imunitar eficient și pentru menținerea sănătății vederii. Betacarotenul este un antioxidant, antioxidanții fiind substanțele care protejează organismul de acțiunea radicalilor liberi. Lista alimentelor bogate în betacaroten este lungă, cuprinzând cartoful dulce, morcovul, spanacul, papaya, mango, pătrunjelul, dovleacul, varza kale, salata verde, pepenele, caisa, pruna, busuiocul, oregano. În rândurile de mai jos vom regăsi beneficiile a patru fructe de sezon, caisa, piersica, pepenele galben și verde.

1. Caisa conține vitamina A și carotenoide, în principal beta-caroten (care îi conferă culoarea specifică), conținutul total de carotenoide din coaja caisei fiind de două-trei ori mai mare decât în pulpă. Furnizează diferiți antioxidanți, mai ales compuși fenolici din familia flavonoidelor. Aceștia neutralizează radicalii liberi și împiedică apariția bolilor cardiovasculare și a altor maladii cronice. Caisele conțin fibre, care combat constipația și reduc riscul de cancer de colon, minerale precum cupru, fier și magneziu, ce combat anemia.

2. Piersica este o sursă bună de potasiu, fosfor, vitamine, calciu, magneziu, fier, zinc și are o mare capacitate antioxidantă datorită compușilor fenolici, compuși care au capacitatea de a împiedica formarea colesterolului „rău” (LDL), reducând,

astfel, plăcile de aterom care blochează arterele și diminuând riscul de boli cardiovasculare.

3. Pepenele galben este bogat în vitamina C și betacaroten, conținutul în vitamina C fiind mai mare decât în alte fructe, precum mărul, para sau caisa. Este o sursă de vitamina B9 – acid folic – care protejează împotriva anumitor cancere, a bolilor cardiovasculare, a maladiei Alzheimer sau a numitor tipuri de depresie. Bogat în apă și potasiu favorizează eliminarea toxinelor. Potasiul contribuie la scăderea tensiunii arteriale, a nivelului de colesterol, fluidifică sângele. Este, de asemenea, bogat în fibre care absorb apa din sistemul digestiv, mărind volumul scaunelor.

4. Pepenele verde conține apă în proporție de până la 93%, vitaminele A și C, iar licopenul este prezent în cantități apreciabile. Acestea contribuie, în primul rând, la sănătatea pielii și a prostatei, previn inflamațiile și limitează apariția anumitor celule canceroase. Este un bun depurativ mai ales vara, când este foarte cald, datorită conținutului mare de apă și electroliți, fiind un foarte bun hidratant al organismului.

În lista alimentelor bogate în betacaroten sunt cuprinse și cartoful dulce, morcovul, spanacul, pătrunjelul, dovleacul, varza kale, salata verde”

Taguri: ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !