Planurile pentru Galleria Arad par mai serioase decât s-a crezut. Arădenii au avut toate motivele să considere că mall-ul va fi abandonat, pentru că de mult nu se întâmplă nimic vizibil acolo. Magazinele s-au închis rând pe rând și s-a ajuns ca astăzi la parter să nu mai existe niciun spațiu comercial funcțional. La etaj mai sunt deschise doar un magazin de încălțăminte și unul de mobilă, dar și două spații destinate activităților sportive. Mai precis, sub 5.000 de metri pătrați sunt închiriați acum, din cei aproximativ 35.000 disponibili. La inaugurarea din 2011, gradul de ocupare era de 99 la sută și doar 300 de metri pătrați nu erau închiriați. Declinul Galleria s-a accentuat însă la jumătatea anului 2015, când Cora și-a închis hypermarket-ul, iar numărul vizitatorilor s-a redus constant. Pe rând, brand-uri celebre au dispărut din centrul comercial, între care unele foarte apreciate de clienți. Mall-ul este gol în timpul programului de funcționare, rar existând câte o persoană care mai intră.
Bazar pe 3.000 mp
Informațiile primite pe surse spun că există un proiect important de relansare a mall-ului. Imobilul va fi extins cu un al treilea etaj și reamenajat, iar complexul comercial va fi relansat sub un alt nume.
Managerul general al centrului comercial, Simona Man, ne-a confirmat aceste planuri și spune că se vor face investiții de câteva milioane de euro. Prima schimbare va consta în deschiderea unui bazar pe o suprafață de aproximativ 3.000 de metri pătrați, care va avea spații comerciale închiriabile de 100 până la 300 de metri pătrați. Acesta va fi accesibil din exteriorul clădirii, din zona de parcare, fiind amenajat în fostul depozit al supermarket-ului Cora.
Etajul III
De asemenea, va fi construit un nivel superior pe acoperiș, pe structură metalică, unde vor fi amenajate spații de entertaiment și piscine exterioare, care pe timp de iarnă vor funcționa în regim de patinoar. Acest etaj va crește cu circa 10.000 de metri pătrați suprafața închiriabilă a centrului comercial.
„Va fi un etaj destinat activităților recreative. Am angajat o firmă pentru a realiza un studiu de impact, iar aceasta a fost concluzia, că trebuie sa ne concentrăm pe entertainment. În momentul de față suntem în faza contractării proiectului de arhitectură, astfel că nu avem calculate costurile. Surse de finanțare există la dispoziția proprietarilor mall-ului și sperăm că lucrările vor începe efectiv cât mai curând. Trebuie menționat că activitatea în interior nu va fi afectată pe perioada lucrărilor, acestea urmând să aibă loc pe acoperiș”, a spus Simona Man.
Vor fi instalate două lifturi exterioare și scări de evacuare în caz de incendiu, urmând ca arhitectura actuala a mall-ului să fie schimbată.
Relansare fără termen
Așa după cum declarase pentru Jurnal Arădean și Aradon în urmă cu trei luni, Simona Man susține în continuare că există negocieri avansate pentru deschiderea unui supermarket, dar și pentru închirierea de spații comerciale unor brand-uri internaționale cunoscute. Totuși, nu ni s-a spus un termen până la care centrul comercial va fi relansat, estimându-se că lucrările de extindere vor începe efectiv în 2018. Asta pentru că trebuie întocmite proiectele tehnice, iar apoi mai există de parcurs unele proceduri birocratice.
Și-a pierdut valoarea
Galleria a intrat în proprietatea unei companii de investiții imobiliare – Casa Suprema – în toamna anului trecut. Suma plătită este minusculă, în comparație cu investiția în acest mall. Noii proprietari au plătit 2,1 milioane de euro, în timp ce în 2011, când s-a tăiat panglica, se anunțase că investiția s-a ridicat la aproximativ 70 de milioane de euro. Astfel, suma achitată este de 33 de ori mai mică decât investiția inițială, fără să mai socotim banii cheltuiți de-a lungul anilor, inclusiv cu activitățile de promovare a complexului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!