aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Cu viteza melcului pe sine

Cu viteza melcului pe sine

la 19 February 2014 11:09
19 February 2014 11:09
Mergem cu un kilometru pe oră mai repede decât în 2010, dar tot suntem mult sub media occidentală când vine vorba de viteza de deplasare a tramvaielor.
Scris de Adriana Barbu - Mergem cu un kilometru pe oră mai repede decât în 2010, dar tot suntem mult sub media occidentală când vine vorba de viteza de deplasare a tramvaielor.

Trimite articolul

X

ARAD. Vrei să ajungi repede dintr-un colţ în celălalt al Aradului? Nicio problemă: iei maşina şi în maximum 30 de minute străbaţi oraşul, căci Aradul nostru cel de toate zilele nu e o metropolă cu probleme mari de circulaţie ori blocaje. Indicat este să eviţi orele de vârf, când arădenii îşi duc şi aduc copiii la şi de la şcoală sau merg la serviciu. Şi la fel de indicat ar fi să nu alegi ca mijloc de transport tramvaiul dacă vrei să ajungi repede dintr-un loc în altul. Totul, în pofida faptului că, pe când se executau lucrările la BERD I, se prezicea că, la final, tramvaiele din Arad vor fi cele mai rapide mijloace de transport în comun şi că vom ajunge să ne deplasăm cu acest mijloc cu 40 de km la oră!

Un vis frumos, am constatat, acum, după ani buni de la prima lucrare BERD. În Arad, tramvaiele tot încet merg pe linii şi tot cu mult sub media occidentală. Dacă în oraşele dezvoltate ale Uniunii Europene viteza medie de exploatare la tramvaie este de 26 km/oră, la Arad aceasta a fost calculată pentru luna februarie la…14 km/oră. Stăm ceva mai bine când vorbim de viteza comercială, care e undeva la 18 km/oră, dar tot departe de modul în care se circulă cu tramvaiele prin vest. Vestea bună e că, totuşi, după câteva investiţii în liniile de tramvai din Vlaicu, Centru şi Aradul Nou, viteza de exploatare a crescut cu…1 km/oră!

În 2010, când scriam despre viteza de circulaţie a tramvaielor, spuneam că stăm de cel puţin de două ori mai prost decât în occident. Iar afirmaţia se baza pe studiul de trafic făcut pentru Arad de o firmă de experţi germani. Studiul nu se referea la aspectul tramvaielor, la curăţenia din mijloacele de transport, ori la frecvenţa în circulaţie, unde s-ar putea să stăm şi mai prost, ci la viteza cu care se deplasează vehiculele aparţinând Companiei de Transport Public pe liniile din municipiu.

Specialiştii firmei germane, care realizaseră un amplu studiu de trafic în municipiu, au ajuns la concluzia că în Arad se circulă prea încet. Mai exact, în urma măsurătorilor de pe teren, nemţii au pus verdictul: tramvaiele circulă pe linii arădene cu 13 km/oră, în condiţiile în care media occidentală este de 25-26 km/oră. Deplasarea cu tramvaiul nu are cum să fie atractivă în condiţiile date, susţineau nemţii, care au mai adăugat la capitolul probleme grave spaţiile insuficiente pentru călători în staţiile de tramvai, lipsa copertinelor, absenţa unui sistem modern de ticketing, absenţa trecerilor de pietoni spre spaţiile de tramvai, absenţa afişajului pentru aceste mijloace de transport (hărţi cu circuitul şi orarul) etc.

Probleme uşor de rezolvat, spuneau atunci germanii. După patru ani, însă, problemele sunt tot aceleaşi şi tot acolo. Ce s-a rezolvat? Am crescut cu 1 km pe oră viteza de exploatare.

Problemele de pe linii

În schimb, se ştie clar unde sunt probleme pe linii, aşa că viitorul aşa cum îl vedea Municipalitatea, – că prin Arad vor rula în viitorul apropiat, pe linii, tramvaie de viteză, cu podea joasă – e departe. Şi este de la sine înţeles dacă ne uităm la lungimea liniilor de tramvai care au rămas în afara reabilitării. În fapt, cu excepţia liniei de tramvai care viza cartierul Vlaicu – zona UTA – Centru – Boul Roşu – Aradul Nou (prima porţiune, până la intersecţia cu Ştefan cel Mare), nicio altă linie de tramvai nu a suferit reabilitări majore. Au mai intrat la reabilitat doar liniile de tramvai de pe cele două pasaje, Micălaca şi Grădişte, şi cele de pe strada Renaşterii. Cam atât. Toate celelalte linii ar avea nevoie de bani pentru reparaţii. Cele mai mari probleme sunt pe liniile de tramvai din Micălaca. Un alt tronson care ar avea nevoie de investiţii ar fi cel de pe strada Pădurii. Dar şi liniile care fac legătura dintre Arad şi Ghioroc au nevoie de intrevenţii majore.

 

Realitatea, din cifre

Potrivit informării trimise de CTP aleşilor locali, în februarie 2014 se estimează că vor fi transportaţi peste 1.400.000 de călători, tramvaiele parcurgând peste 240.000 de kilometri. Durata medie a călătoriei a fost calculată, tot pentru februarie, la 26 de minute, lungimea medie a traseelor străbătute de călători la 10,5 km, iar distanţa medie de transport la 3 km.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
melc ,
sine ,
statistici ,
tramvaie ,
viteza
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Bărbat dus la psihiatrie, după ce a agresat o femeie și un copil, în Arad
    3
    Pete Hegseth: În România vor rămâne staționate trupe americane, dar vor fi modificări în ce privește rotația
    4
    720 de solicitări în luna octombrie, pentru pompierii arădeni
    5
    Patru orașe din județul Arad, partenere într-un proiect transfrontalier
    6
    FOTO\VIDEO| S-a pus piatra de temelie a Centrului de Educație și Recuperare Împotriva Adicțiilor „Sfântul Ilarion Felea”
    7
    Ilie Cheşa, înlocuit cu Diana-Andreea Dragea în CLM
    8
    Lavrov se declară pregătit să aibă o întâlnire cu Rubio
    9
    Medalii la „naţionalele” de Ne-waza
    10
    Rezultatele extragerilor Loto

    Local

    Un italian din Arad, arestat la domiciliu după ce a încălcat ordinul de protecție 
    Un cetățean italian de 58 de ani, care avea emis pe numele său un ordin de protecție și avea montată o brățară de monitorizare electronică, a fost plasat în arest la domiciliu după ce a încălcat în repetate rânduri ordinul. 

    Local

    Reuniţi sub semnul Crăciunului
    Copiii de la Centrul de Zi Nădlac şi tinerii voluntari ai Subfilialei de Cruce Roșie din oraş au confecţionat împreună decorațiuni care vor împodobi cortul de la târgul de Crăciun din fața primăriei.

    ARADON Sport local

    Fotbal – Liga 3, etapa 17

    Advertorial

    Endometrioza – „boala tăcută” care afectează tot mai multe femei tinere. Medicii ginecologi trag un semnal de alarmă
    Endometrioza, o afecţiune ginecologică tot mai frecvent diagnosticată la femei cu vârste între 20 şi 50 de ani, rămâne una dintre cele mai dureroase şi greu de identificat boli. Specialiştii Endo Institute Timişoara, parte din Rețeaua de Sănătate Regina Maria atrag atenţia că întârzierea diagnosticului și tratamentului pot duce la complicaţii serioase, inclusiv infertilitate.

    UT Arad

    Vine Memorialul Legendelor

    România

    Marea Cameră a CEDO îi dă câștig de cauză judecătorului Cristi Danileț

    ARADON Sport local

    A fost Cupa „Moş Crăciun”, ediţia 18

    Local

    Olimpiada Cunoaşterii, ediţia 4
    Evenimentul s-a bucurat de prezenţa campioanei olimpice, mondiale şi europene la spadă, Ana-Maria Brânză.

    Mapamond

    Kallas subliniază că utilizarea activelor rusești este cea mai credibilă modalitate de a finanța Ucraina
    Înaltul Reprezentant al Uniunii Europene (UE) pentru Afaceri Externe, Kaja Kallas, a afirmat luni că utilizarea activelor rusești înghețate pentru a acorda un împrumut Ucrainei este cea mai credibilă modalitate de a finanța Kievul, dar a recunoscut că, fără sprijinul Belgiei, țara în care se află majoritatea acestor active în Europa, ajungerea la un acord nu va fi foarte ușoară, informează EFE, dpa și AFP. 6
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.