Nimic nu-i bine în Spitalul Judeţean Arad

De Alin Gherasim
20Comentarii
Nimic nu-i bine în Spitalul Judeţean Arad
Arădenii au răspuns unor întrebări referitoare la cum au fost trataţi în Spitalul Judeţean. Nemulţumirea, la ea acasă.

Nu prea există cale de mijloc la Spitalul Judeţean Arad. Cel puţin, asta reiese dintr-un studiu realizat de portalul www.calitatespitale.ro, care îşi propune să facă, pe cât posibil, curăţenie în sistemul medical românesc. „Acest sistem este unul transparent. Portalul oferă posibilitatea ca pacienţii să îşi dea cu părerea”, a declarat Horea Timiş, specialist în managementul sănătăţii, cel care a demarat acest experiment. Aşadar, referitor la Spitalul Judeţean Arad, până în prezent au fost completate formulare de către pacienţi, aparţinătorii pacienţilor, rudele acestora sau părintele vreunui copil ajuns la unitatea noastră medicală.

Iar concluziile sunt edificatoare: nemulţumire pe linie. Dar la ce se referă întrebările? Sunt vizate trei direcţii: confortul din Spitalul Judeţean, serviciile oferite de unitatea medicală şi modul în care personalul s-a comportat cu clienţii.

Dacă vorbim despre confort, 46 la sută dintre cei care au completat chestionarele s-au declarat foarte nemulţumiţi de Spitalul Judeţean. Pe locul doi se află cei care au apreciat calitatea ca satisfăcătoare, cu 36,5 la sută dintre respondenţi. Restul s-au împărţit între alte categorii, cum ar fi calitate bună, calitate foarte bună sau cei care nu au vrut să răspundă la întrebare. Trecând la calitatea serviciilor oferite în Spitalul Judeţean Arad, avem, din nou, cele două mari categorii. Cei care au o părere foarte proastă sunt în procent de 36,5 la sută, în timp ce un procent de 27,1 la sută spun că au fost relativ mulţumiţi.

Nu stau mai bine lucrurile nici când vorbim despre personalul unităţii medicale, 35,3 la sută dintre respondenţi declarându-se foarte nemulţumiţi, în timp ce, aflându-se tot pe locul doi, cei relativ mulţumiţi au un procent de 28,2 la sută. Cifrele vorbesc de la sine, chiar dacă, spune Horea Timiş, este nevoie de mult mai multe chestionare completate pentru ca procentajele să reflecte întru totul realitatea. Dar şi aceste prime chestionare ar trebui să fie un semnal de alarmă tras pentru cei care răspund de Spitalul Judeţean Arad.

Şi mesaje

Tot pe portalul www.calitatespitale.ro, arădenii care răspund la chestionare pot să lase şi câte un mesaj referitor la aventura lor din unitatea medicală. Aici nici măcar un mesaj nu este pozitiv, toţi cei care au lăsat mesaje au avut parte doar de întâmplări nefericite. „Ați lăsat în paragină municipalul. Nu căldură, geamuri care nu se închid, lift nu la reumatologie, brancardier nu. Rușine!”, este unul dintre mesaje. „Am fost cu verișoara mea pentru internare de zi anul trecut în luna mai pentru a-şi face analizele. Nici azi, după un un an, nu am primit rezultatele. Când am fost în repetate rânduri să întrebăm despre analize, ne-au spus că ne vor contacta ei. La un moment dat, chiar erau foarte iritați că noi tot insistăm săptămânal să primim rezultatele. După vreo 2 luni am renunțat şi am plecat în Ungaria pentru alte analize, unde am şi primit diagnostic. Nici măcar diagnostic nu i-au pus la Arad, ce să mai zic”, spune un alt arădean. „Aş dori să se implice mai mult în tot ce înseamnă posibilitatea unei mai bune diagnosticări și tratarea mai cu succes a pacientului”, se arată într-un alt mesaj.

Speranţe mari

Ce îşi propun cei care au pus bazele acestui portal? „Bazat pe experienţa pacienţilor, analizăm, evaluăm, sprijinim şi încurajăm dezvoltarea calităţii serviciilor furnizate în spitalele din România”, a spus Horea Timiş.



20Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor