ARAD. S-a deschis traficul pe autostrada Nădlac-Arad (pe cei 22 de kilometri ai lotului I şi şase kilometri din lotul II ) însă până la finalizarea şantierului se va putea circula cu cel mult 100 de kilometri pe oră. Constructorul autostrăzii Nădlac-Arad și conducerea CNADNR au decis să deschisă circulației 28 de kilometri din șoseaua de mare viteză, după ce lucrările la partea carosabilă au fost încheiate pe lotul I. Astfel, de vineri seară mașinile mici pot circula între Nădlac și Pecica, însă la ambele capete ale şoselei de mare viteză șoferii vor coborî pe DN7.
La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncțiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, șoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.
Interzis la TIR-uri
“Lucrările care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfășurarea circulației rutiere în siguranță. Circulația va fi permisă diferențiat. Astfel, pe sensul Arad – Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă și vamă există o singură bandă pe sens, iar tirurile nu pot aștepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul”, a declarat directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler, pentru Mediafax.
El a spus că se vor continua lucrările pe lotul II, cu termen de finalizare la sfârșitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie finalizată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako.
Termenul de finalizare al lotului I este sfârșitul lunii ianuarie 2015, dar lucrările care mai au loc sunt în afara părții carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale.
Planuri cu autostrăzi
Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus că după ce a parcurs șoseaua în inspecție a constatat că “lucrările pot fi considerate de calitate”.
El a adăugat că anul acesta au fost deschiși circulației 50 de kilometri de autostradă, respectiv 22 de kilometri între Orăștie și Sibiu și 28 între Nădlac și Arad.
“Anul viitor sperăm să dăm în folosință Timișoara – Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilomeri, cu alte cuvinte să se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj până la Nădlac. Sperăm să se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilău la Nădășelu, deci estimăm 50 de kilometri. Acesta este ritmul de lucru”, a spus Neaga.
Citiți principiile noastre de moderare aici!