STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Managementul hipertensiunii arteriale prin alimentație

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Managementul hipertensiunii arteriale prin alimentație
© Adela Ciolocoi

Adoptarea unui stil de viață sănătos este un factor primordial în prevenirea sau tratarea hipertensiunii arteriale (HTA), valorile crescute ale tensiunii arteriale (TA) mărind riscul de infarct miocardic și accident vascular.

Prin modificarea stilului de viață, al alimentelor pe care le integrăm în meniul zilnic, putem preveni sau trata această afecțiune:

1. Reduceți cantitatea de sare din alimentația zilnică. Sodiul (sarea) contractă pereții vaselor de sânge așa încât reducerea ei este esențială pentru săderea TA. Putem opta pentru consumul de condimente și ierburi aromatice; mare grijă la alimentele care au, deja, un conținut ridicat de sare (mezeluri, brânzeturi, covrigei sărați, măsline, cuburi de supă, sos de soia, etc);

2. Adoptați o dietă cu o încărcătură glicemică scazută. Atunci când mâncăm zaharuri cu eliberare rapidă nivelul de insulină crește deoarece rolul insulinei este să scoată excesul de zahăr din sânge și sa îl depoziteze sub formă de grăsime. Insulina face ca rinichii sa rețină sarea, ceea ce duce la creșterea tensiunii arteriale;

3. Creșterea aportului de magneziu are efect imediat asupra scăderii tensiunii arteriale. Magneziul nu scade doar tensiunea arterială, ci are efect și asupra anxietății și insomniei. Magneziul se găsește în cantități mari în semințe, alune și legume verzi;

4.Un alt mineral care reduce tensiunea arterială este potasiul, regăsit mai ales în fructele și legumele care conțin mult magneziu. Bananele, pepenele galben, fasolea boabe, avocado, lintea, conopida, broccoli, ciupercile, dovleacul, spanacul, prunele, piersicile sunt indicate pentru conținutul lor ridicat de potasiu – o singură banană asigurând necesarul zilnic de potasiu al organismului;

5. Luați măsuri dacă vă confruntați cu excesul ponderal – există o legătură strânsă între HTA si suprapondere sau obezitate, mai ales dacă vorbim de obezitate androidă (grăsime acumulată în jurul abdomenului). O scădere ponderală, fie și de 0.5-1kg/săptamâna, va duce la scăderea HTA;

6. Încercați să aveți cel puțin 5 porții de fructe și legume pe zi, cereale integrale neprelucrate, paine integrală, paste integrale, semințe de chia, in și dovleac (bogate în Omega 3), migdale, nuci, sfeclă roșie, pește, leguminoase (fasole, linte, năut), legume verzi;

7.Consumați sfeclă roșie. Sunt studii care arată că un suc din 100g sfeclă roșie reduce tensiunea arterială, subțiind sângele;

8. Nu neglijați activitatea fizică – 30 minute de efort fizic de intensitate moderată, de cel putin 3-5 ori pe săptamâna, completează alimentația sănătoasă.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !