Ţolea critică „taxa pe învăţătură”

De Simion Todoca
2Comentarii
Adrian Ţolea Foto: JA
Adrian Ţolea Foto: JA
Vicepreşedintele CJA, Adrian Ţolea, acuză Guvernul că mută încă o povară pe umerii administraţiilor locale.

ARAD.„Așa cum ne-a obișnuit, Victor Ponta dă lovitură după lovitură românilor. Astfel, Guvernul pregătește o nouă o Hotărâre de Guvern prin care vor fi afectați peste 65.000 de profesori din toată țara, aceștia riscând să fie puși în imposibilitatea de a-și ține orele. Totodată, peste 500.000 de elevi pot rămâne fără cadre didactice la catedră. Mai exact, Ministerul Educației pregătește o surpriză majoră cadrelor didactice și personalului didactic auxiliar navetist din școlile din toată țara, intenționând să pună decontarea abonamentelor lunare în cârca autorităților locale”, declară vicepreşedintele CJA, Adrian Ţolea.
În opinia sa, acest lucru înseamnă : întârzieri garantate la plata decontărilor ; un act de discriminare la adresa cadrelor didactice care lucrează în comunitățile sărace, unde primăriile nu vor putea include astfel de cheltuieli în bugetele locale. „Prin această Hotărâre de Guvern se urmărește pasarea problemei banilor de la nivel național la nivel local. Haosul colectării veniturilor la bugetul statului se resimte zilnic și, după 42 de noi taxe și impozite, a venit timpul taxei pe învățătură! Guvernul plafonează și abonamentele cadrelor didactice la nivelul tarifului perceput de CFR, la un tren de clasa a II-a. Prin urmare, în 90% din cazuri, așa cum s-a întâmplat și cu plafonarea abonamentelor pentru elevii navetiști, cadrelor didactice li se va deconta o foarte mică parte din abonament, acolo unde nu există tren. Adică, profesorii vor plăti 300 de lei abonamentul lunar, iar autoritățile locale vor deconta doar 50 de lei. Este evident că este o plafonare mascată. Gândiți-vă că în multe zone rurale sau în zonele de munte, exact acolo unde este un deficit major de personal didactic, nu există tren”,mai spune Ţolea, care consideră că , prin acest HG, Guvernul Ponta încalcă dreptul constituțional la învățătură.