aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Advertorial
De ce nu avem autostrăzi? (P)

De ce nu avem autostrăzi? (P)

la 26 November 2020 15:00

De ce nu avem autostrăzi? (P)

26 November 2020 15:00

Trimite articolul

X

Acesta este un adevăr dureros pentru toți cetățenii României, adevăr care există de 30 de ani. Este afectată, atât mobilitatea românilor care nu au acel comfort necesar pentru a se deplasa în condiții normale, de siguranță și timp rezonabile, cât și mediul de afaceri românesc. Pierderile pe care România le-a înregistrat în toți acești ani, din cauza absenței infrastructurii de transport rutier, și nu numai rutier, sunt de ordinul miliardelor de euro. Suntem codașii Europei din acest punct de vedere. Am ajuns să ne emoționăm când câte un politician ne anunță cu mare tam-tam că s-au mai facut cațiva kilometri de autostradă. În general, se întamplă acest lucru în campaniile electorale. Absolut umilitor, dezgustător pentru noi, cetățenii acestei țări. Considerăm că nu trebuie să căutăm cauze și vinovați pentru această stare de fapt. Nu trebuie să căutăm pentru simplul motiv că, aceste cauze și vinovății, sunt de domeniul evidenței, sunt la vedere. Partea proastă este că, oricum, nu va răspunde nimeni, nici administrativ, nici civil si nici penal. De ce? Pentru că această responsabilitate este disipată în tot spectrul politic, fiind transpartinică. Să constatăm că toate partidele, absolut toate, și-au propus să construiască autostrăzi din bani de la bugetul statului și, mai puțin, din bani de la Uniunea Europeană. Probabil că banii de la bugetul țarii sunt mai “dulci” și ar fi putut face minuni în acest domeniu. Despre banii europeni, ne-am cam luat gândul noi nefiind în stare să facem proiecte la un nivel mulțumitor pentru a atrage sume importante. Am ajuns să facem proiecte de prefezabiliate (?!), de fezabilitate, proiecte care au costat sute de milioane de euro, fără niciun rezultat. Ne mai întrebăm, de ce nu avem autostrazi? Pentru că avem o clasa politică ruptă, total, de nevoile, așteptările și interesele cetățeanului și ale interesului național. O clasă politică slab pregatită, imorală, duplicitară și, lucru dovedit în instanțele de judecată, coruptă.

În opinia noastră există soluții pentru rezolvarea acestei probleme de o importanță majoră, atât pentru cetațeni cât și pentru economia României. Una dintre acestea este parteneriatul public-privat ( pe scurt PPP). La nivelul Uniunii Europene a fost recunoscut faptul că utilizarea PPP poate contribui la realizarea și dezvoltarea infrastructurii de rețele europene de transport, rețele care nu pot fi susținute, exclusiv, din banii bugetelor naționale. Consiliul Europei a aprobat, în acest sens, o serie de măsuri pentru creșterea investițiilor în infrastructură rutieră în perioada 2010- 2015, susținând PPP.

Prima reglementare a parteneriatului public-privat, în țara noastră, a aparut prin OG nr. 16/2002. A avut viață scurtă, în anul 2006 fiind abrogată prin OUG nr.34/2006. Astfel, s-a renunțat la legislatia aflată în vigoare care avea ca obiect PPP, aceasta fiind înlocuită cu doua noi elemente, și anume: concesiune de lucrări și concesiune de servicii. Și această lege a fost, din păcate, un fiasco, pentru că în perioada când a fost în vigoare era neclară instaurandu-se un paralelism legislativ adică putea fi folosită numai atunci când nu se aplica legislația concesiunilor și a achizițiilor publice. În toată această harababură pe care au creat-o, cine alții?, politicienii noștri “specialiști” și la presiunea UE, România urmând să adere în 2007, a fost dată o noua lege, legea PPP nr. 78/2010, la trei ani după aderare(!!). Asta da, voința politică! Coșmarul legislativ a continuat, “bravii” noștri politicieni nefiind în stare nici pană astazi, în anul 2020, să facă o lege a PPP. Slab pregătiți profesional și ignorând cu obstinație interesele României și ale cetățenilor români, acești politruci au “reușit” performanța, ca din 2002 si pană în prezent sa nu fie capabili să ofere o lege necesară. Pe cale de consecință s-a ajuns în situația, incredibila, că pană în prezent să nu se fi incheiat NICIUN parteneriat public-privat în România. Toate acestea în condițiile în care UE încurajează acest tip de parteneriat care, printre altele, nu afectează bugetul țărilor care îl folosesc. Aceiași politicieni români care nu-i mai reprezintă pe români și interesul național mințeau, pur și simplu, susținând că parteneriatul public-privat este nefolositor, că favorizează ( sic!) corupția și cheltuirea ineficientă a banului public. O mare minciună! Este suficient să privim în jurul nostru și să constatăm, cu admirație și un pic de invidie, că țări ca Slovenia, Croația și Ungaria au construit mii de kilometri de autostrăzi prin intermediul acestui parteneriat public-privat. Au existat situații, în aceste țări, când partenerul privat al statelor respective a contribuit cu banii proprii în realizarea acestor obiective. Desigur, a existat și un contract de concesiune prin care firmele primeau în administrare, pe o anumită periodă, aceste autostrăzi. În final, toată lumea multumită. Statul pentru că avea o infrastructură funcțională, cu beneficii pentru mobilitatea cetățenilor și necesară pentru economia țarii iar, pe de altă parte firma care administra autostrada iși recupera, în timp, investiția oferind investitorilor terenul aferent construirii de restaurante, benzinării și alte obiective necesare pe autostradă.

Au trecut 30 de ani. Vom avea, vreodată, autostrăzi? Sau, foarte probabil, îi vom vedea și auzi pe așa-zișii politicieni români povestindu-ne, verzi și uscate și…că nu avem bani la buget. Dacă ne dorim, în continuare, acest lucru sau nu, depinde de noi.

Noi credem că a sosit timpul pentru a avea o nouă clasă politică. Cei care și-au demonstrat limitele, să ne părasească. Considerăm că în politica românească este nevoie de viziune, profesionalism, dragoste de oameni, de țară.

Partidul Alianța Renașterea Națională este partidul care poate schimba lucrurile în bine.

Acest material a fost comandat de Partidul Alianta Renasterea Nationala si realizat de operatorul economic S.C. BMG Euro Advisory S.R.L. Cod mandatar financiar 11200053

Trimite articolul

X
Taguri:
advertorial ,
electorala ,
Ovidiu Palcu ,
Partidul Alianta Renasterea Nationala
0 Comentarii

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Ultimele acțiuni de dezinsecţie din acest an
    3
    Centru pentru recuperarea persoanelor cu adicții, la Vladimirescu
    4
    Daniel David: Avem nevoie de un pact pentru Educație și Cercetare asumat de factorul politic
    5
    Amenințare cu bombă, pe strada Mărășești
    6
    Anunț
    7
    Pictura dedicată fostei fabrici MARTA, finalizată
    8
    Arădeanul Marius Lazurca, în „garnitura” președintelui României
    9
    Oficial: Nicușor Dan a promulgat legea care aduce un „drept în plus” pentru șoferi
    10
    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu.

    Local

    Poliția, verificări pe drumurile din Arad, în așteptarea iernii
    IPJ Arad anunță că au fost luate o serie de măsuri pentru prevenirea evenimentelor rutiere pe perioada iernii.

    Local

    5 activități de iarnă care dezvoltă abilitățile copilului tău
    Iarna nu e doar despre frig! Descoperă cum activitățile sezoniere stimulează dezvoltarea fizică, cognitivă și emoțională a celor mici.

    Mapamond

    Ungaria: Salariul minim va creşte cu 11% în 2026, în pofida stagnării economiei
    Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi majorarea salariului minim cu 11% în 2026, după ce angajaţii şi angajatorii au ajuns la un acord, în pofida stagnării economiei care forţează Guvernul să înrăutăţească previziunile economice din 2025 şi 2026, transmite Reuters.

    Mapamond

    Administraţia Trump reduce durata de valabilitate a permiselor de lucru pentru imigranţi
    Administraţia Trump a anunţat joi reducerea duratei de valabilitate a permiselor de lucru pentru numeroase categorii de imigranţi, în cadrul unei serii de restricţii decretate în urma atentatului mortal care a avut loc săptămâna trecută la Washington, imputat unui afgan, informează vineri AFP.

    Mapamond

    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe AI sunt capabili să schimbe părerile alegătorilor, dezvăluie două studii ştiinţifice
    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe inteligenţa artificială (AI) pot fi deosebit de convingători în a determina un alegător să îşi schimbe afilierea politică, chiar şi atunci când aceste programe informatice se bazează pe informaţii eronate, potrivit concluziilor formulate în două studii ştiinţifice publicate joi, informează AFP.

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.