În conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 150/2022 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activității de transport în regim de taxi, cu modificările și completările ulterioare, Primăria Municipiului Arad anunță inițierea procedurii de atribuire a unui număr de 120 autorizații taxi pentru transportul de persoane în regim de taxi, rămase disponibile din plafonul maxim aprobat de 700.
„Pot participa transportatorii autorizați (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale și persoane juridice) care dețin autorizație de transport valabilă și care îndeplinesc cerințele prevăzute în Legea 38/2003, cu modificările și completările ulterioare și HCLM nr. 150/2022, cu modificările și completările ulterioare” – transmite municipalitatea arădeană.
Documente necesare
Dosarul de participare va conține, conform art.8 și art.10 din HCLM 150/2022, cu modificările și completările ulterioare: cerere pentru participare la procedura de atribuire; declaraţia pe propria răspundere că deţine sau va deţine, în termen de maximum 6 luni, autovehicule, pe tipuri, în proprietate sau în temeiul unui contract de leasing, însoțită de declarația privind criteriile de departajare ale autovehiculului; scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoarea cu care va fi achiziționat autovehiculul (dacă nu se deține vehiculul la data depunerii); autorizație de transport valabilă; certificatul de înmatriculare și cartea de identitate a vehiculului; contract de leasing (dacă este cazul); certificat de agreare, valabil; contract de dispecerizare cu o durată de valabilitate pe întreaga durată a autorizaţiei taxi; adeverință privind apartenența la una din asociaţiile profesionale de taxi reprezentative în Municipiul Arad sau declarație pe propria răspundere declarație pe propria răspundere din care să reiasă că nu aparține la nicio asociație profesională; dovada achitării taxei de eliberare.
Criterii de departajare
Atribuirea autorizațiilor se face în baza punctajului obținut conform criteriilor prevăzute la art. 16 din HCLM 150/2022, cu modificările și completările ulterioare: capacitate cilindrică; vechimea autovehiculului de la data fabricaţiei, înscrisă în certificatul de înmatriculare al autovehiculului; clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro;volumul portbagajului util; vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitatea de transport respectivă; gradul de protecţie a pasagerului/pasagerilor, respectiv existenţa airbagurilor; efortul investiţional al transportatorului autorizat, dovedit cu factură sau contract de vânzare -cumpărare din care să reiasă suma achiziționării autovehiculului, definit de modul de deţinere, în proprietate sau în temeiul unui contract de leasing, a autovehiculelor, pe tipuri; posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucrătoare; modul de deținere a autovehiculului; dotări suplimentare ale autovehiculului.
Calendar
Cererile de participare se pot depune până la 3 decembrie 2025, la sediul Primăriei Municipiului Arad – Compartiment Transport Public Local, Autorizare Activități Economice – Palatul Cenad, camera 1. Afișarea rezultatelor se va face în 8 decembrie, iar procedura de eliberare a autorizațiilor taxi va demara în 12 decembrie. Data limită pentru depunerea contestațiilor este 22 decembrie (în termen de 15 zile de la afișare, conform art. 13 din HCLM 150/2022, cu modificările și completările ulterioare), soluționarea contestațiilor având loc pe 23 decembrie.
Detalii
În conformitate cu art. 11 alin. (5) autorizațiile taxi pot fi atribuite „numai pentru autoturismele care nu depăşesc vechimea de 5 ani de la data fabricaţiei”.
Participarea este permisă doar transportatorilor autorizați cu documente valabile. Neprezentarea documentelor sau neîndeplinirea criteriilor atrage respingerea cererii.
Pentru informații suplimentare, documentația completă și formularele-tip, cei interesați se pot adresa Compartimentului Transport Public Local sau pot accesa
www.primariaarad.ro secțiunea Servicii Publice – Transport & Trafic – Autorizare transport și activități taxi.
Autorizațiile, numai pentru autoturismele care nu depăşesc vechimea de 5 ani de la data fabricaţiei