aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Aeroportul Arad ar putea deveni cargo

Aeroportul Arad ar putea deveni cargo

De Alin Gherasim
la 28 November 2025 15:16
21 Comentarii

Aeroportul Arad ar putea deveni cargo

Pista aeroportului ar trebui prelungită FOTO: JA
28 November 2025 15:16
Se caută soluții pentru Aeroportul Arad, această „pată neagră”, după cum este numită de aleșii județeni.
Scris de Alin Gherasim - Se caută soluții pentru Aeroportul Arad, această „pată neagră”, după cum este numită de aleșii județeni.

Trimite articolul

X
Aeroportul Arad, care, de ani de zile, nu își găsește rostul între aeroporturile din Oradea și din Timișoara, ar putea deveni aeroport cargo, respectiv un centru de transport marfă. Propunerea a venit de la Florin Galiș, consilier județean din partea AUR, cel care este și membru al așa-zisei comisii care ar trebui să se ocupe de resuscitarea aeroportului. În ședința Consiliului Județean Arad, care a avut loc joi, 27 noiembrie, Galiș a venit cu propunerea ca aeroportul nostru să renunțe la tentativa (aproape imposibilă) de a continua pe linia transportului de persoane și să se reorienteze către transportul de marfă. „În urmă cu câteva luni, s-a constituit o comisie. Noi știm prea bine că, dacă vrei să îngropi un lucru constitui o comisie. Asta nu a însemnat că nu am încercat în acest timp să fac niște demersuri, să mă informez și să văd care ar putea să fie o cale de urmat. Pentru că, ne place sau nu ne place, pentru fiecare dintre noi aeroportul este o pată destul de neagră pe obrazul instituției și a Aradului. În consecință, vreau să vă supun atenției un aspect, mai ales că suntem în preajma gândirii sau a structurării bugetului pentru anul viitor. Din analizele pe care le-am făcut, au rezultat câteva lucruri cât se poate de evidente. Unul dintre ele este că, în momentul de față, să operaționalizezi Aeroportul Arad pe transportul de călători este un lucru foarte greu de făcut și este cât se poate de neeficient din punct de vedere financiar. Am luat și elemente de la aeroporturile din vecinătate, de la Timișoara, de la Oradea. Și acolo sunt probleme și au un deficit foarte mare pentru traficul de călători. Eu vreau să vă propun să luăm în considerare transformarea sau ajutarea aeroportului să devină un aeroport cargo în sensul propriu. Și în sensul ăsta să alocăm bani. Pentru că deja noi știm ce înseamnă chestiunea asta. El ar putea să fie, în cazul ăsta, operaționalizat și, mai mult decât atât, transporturile cargo sunt și cele mai eficiente din punct de vedere financiar. Adică poți câștiga de pe urma cargo mai mult decât poți să câștigi de pe urma unei operaționalizări cu călători. Chiar mai mult decât atât, eu văd această modificare și ca un factor de dinamizare a zonei economice a Aradului. Dacă vreți, putem să vorbim despre Zona Liberă sau despre Zona Industrială din Arad, care dacă ar beneficia de un asemenea aeroport probabil că ar avea mai multe argumente să se dezvolte”, a spus Florin Galiș.
Bani, bani și iar bani
„Când vă gândiți să alocăm bani, la ce bani vă referiți?”, a întrebat Iustin Cionca, preșdintele Consiliului Județean Arad. „La extinderea pistei. Că noi știm că despre asta este vorba, de extinderea pistei, ca să poată să fie cargo”, a replicat Galiș.
„Ați făcut un calcul cât ne costă?”, a întrebat Cionca. „Nu trebuie să fie într-un singur an. O putem face multi-anual”, a venit răspunsul instant al consilierului județean de la AUR.
„Și faptul că, pe lângă cât costă, va trebui să luăm teren?”, a plusat președintele CJA. „Situația terenului este destul de rezolvabilă, din câte știu și cred că sunteți informat. Sigur că mai vine chestiunea legată de investiție care nu este mică, dar eu cred că dacă vrem să dăm o șansă cu adevărat aeroportului și să nu ne tot plângem că nu se întâmplă lucruri, asta trebuie să facem”, a mai spus Florin Galiș. „Absolut de acord că ar fi o variantă bună asta cu terminalul cargo, însă eu cred că… să mai investim? Noi oricum am băgat mulți bani în aeroportul acesta. Să băgăm milioane de euro, să nu zic zeci de milioane de euro din banii noștri, în speranță că va veni un operator aici, mi se pare că riscăm iarăși să aruncăm niște bani. Bugetul Consiliului Județean, după cum știți și dumneavoastră, este limitat. Anul viitor ne așteptăm chiar la o diminuare drastică a tuturor bugetelor locale din România. Vă aștept să discutăm concret planul dumneavoastră, că trebuie făcut un plan de afaceri prima dată pe hârtie. Și după aceea să vedem în final care este așteptarea pe care o putem genera. Nu știu dacă știți, la Oradea este ultimul care s-a făcut așa. Acolo au venit investitori privați, le-au dat terenul, s-au dezvoltat și operează ei. Ar fi mult mai interesant să găsim un partener ca să avem certitudinea că, dacă venim și cofinanțăm, avem după aceea și operatorul care să vină și să opereze. În principiu, noi am gândit și soluția aceasta, adică suntem deschiși”, a precizat Iustin Cionca.
Luptă CJA-Minister
Mai departe, președintele Consiliului Județean a vorbit despre faptul că Aradul nu se luptă cu Timișoara, când vine vorba despre cele două aeroporturi vecine, ci se luptă direct cu Bucureștiul.
„E foarte greu să concurăm cu un aeroport al Ministerului Transporturilor, care e lângă noi. Că toată lumea vorbește despre concurența dintre Arad și Timișoara. În realitate, Timișoara nu are nici o legătură cu aeroportul de acolo. De altfel, aeroportul este pe o comună limitrofă și este proprietatea Ministerului Transporturilor. Când te rupți cu Ministerul, n-ai nicio șansă. Pentru că TAROM este tot al lor. Și am spus că, la un moment dat, chiar au venit aici, la inițiativa unor colegi de la PSD, au venit aici reprezentanți ai TAROM, am semnat un contract, am trimis oamenii să se pregătească și după aceea s-au răzgândit și n-au mai operat de la noi. Deci e clar că n-au niciun interes să se concureze pe două aeroporturi atât de aproapiate unul de altul, că, până la urmă, ei oricum sunt pe pierdere”, a spus Cionca. Dumneavoastră știți că am fost cu dumneavoastră cu niște investitori acolo, care au părut interesați.
În așteptare
Cu toate că a insistat că CJA nu are bani pentru investiții la aeroport, președintele CJA a lăsat o portiță deschisă în ceea ce privește transformarea Aeroportului Arad în aeroport cargo. „Din păcate, nimeni nu vrea să se hazardeze acum într-o investiție pentru aeroport. Și noi nu ne permitem, și dacă am vrea. Dar, cumva, ideea este bună. Vă rog să puneți acest grup pe care îl aveți în subordine să redacteze un plan. Și noi venim și vă ajutăm după aceea să-l punem în practică, dacă e fezabil”, a concluzionat Iustin Cionca. Grupul de care acesta vorba este acea comisie înființată în luna mai a acestui an, comisie care are în vedere operaționalizarea aeroportului și care este condusă chiar de către Florin Galiș. Acum, rămâne de văzut dacă noua idee va putrezi prin sertare sau dacă, în viitorul apropiat, vor fi efectuate demersuri pentru ca aeroportul să poată „respira” din nou.

Trimite articolul

X
Taguri:
aeroportul arad ,
ar putea deveni cargo ,
Arad ,
consilier județean din partea AUR ,
Florin Galiş
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. OZN says:
    November 28, 2025 at 3:23 pm

    Sau pista de aterizare pentru ozeneuri, ca asta e si mai probabil sa devina……

    Reply
    • Valea says:
      December 1, 2025 at 6:06 pm

      Cică nu își găsește rostul între Oradea și Timișoara.
      Ce rost să-și găsească când Aradul a ajuns o HALTĂ între Oradea și Timișoara ?
      Aradul e un oraș de mâna a doua și va continua să rămână așa pentru că ăsta e nivelul cetățenilor și al conducerii.
      Chiar dacă unii ziariști speciali (lacsi & văleruț) își dau aere de intelectuali, absolvenți de Sorbona.

      Reply
  2. blabla says:
    November 28, 2025 at 7:42 pm

    Parca a mai fost cargo si degeaba

    Reply
  3. Nicu says:
    November 28, 2025 at 7:59 pm

    Daaaa, siguuurr…
    Un studiu s-a facut in acest sens? Nu de alta, dar exista deja un cargo city la cateva ore de Arad in Ungaria… Cine credeti ca ar trimite avioanele in Arad? Sa nu mai vorbim de tirurile care ar sufoca traficul…
    Dar na… ce sa te astepti de la cineva din AUR… vorba multa fara pic de minte…

    Reply
    • Radu says:
      November 29, 2025 at 8:56 am

      Ce legătură are Centrul Logistic din Ungaria cu cel din România?
      Nu ai mers să le spui și la “proștii” care deschid Hub după Hub Logistic în jurul Aradului, că nu are rost pt că “există în Ungaria”?
      Ați uitat că “românul e sărac, dar cumpără în draci”, fiind o PIAȚĂ DE DESFACERE BUNĂ ?!

      Ideea E FOARTE LOGICĂ și pertinentă, în trend corect cu ceea ce se în jurul Aradului (FĂRĂ LEGĂTURĂ CU Conducătorii acestuia, ci DOAR cu pozitia geografică a acestuia și investitiile private@):
      – depozite logistice tot mai multe;
      – avansarea execuței Liniilor Ferate modernizate;
      – avansarea întregirii Autostrăzii transnaționale.

      Sau e bai că e de la AUR…?

      Reply
      • Nicu says:
        November 29, 2025 at 12:37 pm

        Da, ai dreptate cu tot ce ai scris, dar NU AEROPORT CARGO. Aia nu are sens pentru Arad… restul ce ai enumerat tu sunt idei bune…

        Reply
      • Nicu says:
        November 29, 2025 at 12:41 pm

        Sau… Aeroport cargo DUPA ce se construiesc restul… Nu se incepe cu aeroportul si apoi “vedem noi ce o fi” ca nimeni nu ar alege sa trimita aici daca nu au infrastructura pusa bine la punct inainte… Sute de companii au si plecat din Romania fix din cauza asta, ca dureaza mai mult transportul pe drumurile noastre decat transportul de la o distanta mai mare dar pe drumuri mai bune.

        Reply
      • Nicu says:
        November 29, 2025 at 4:42 pm

        Da este bai ca vine de la AUR. Tu vezi unde au adus AUR impreuna cu rusii economia? Pretul carburantului, euro, taxe marite, etc. Asta vrei in continuare?

        Reply
        • Ivan says:
          November 30, 2025 at 9:53 pm

          Tu ai tupeul sa spui caAUR est de vina din cauza taxelor si pretului la motorina si gaze? Inseamna ca esti spalat pe creier. rau de tot. sau esti de la alt pardid din opozitie si esti unul care baga bete in roate. Idea cu terminalul cargo e foarte buna decat sa stea degeaba mai bine ar incasa bani. Uite sati sun ceva . Polonia import legume si fructe din kazastan cu avionul dupa acea noi cumparam din polonia marfa care vine din asia. Nu stiiai??? Sunt sigur. Dc nu ar putea sa vina un avion cu ceapa Sau patrunjel etc din kazastan sau alte tari la arad. Dc nu?

          Reply
    • Ivan says:
      November 30, 2025 at 10:01 pm

      Care tiruri omule. Aeroportul este langa autostrada acesta este un avantaj enorm. Este mai important traficu ca si bani la bugetul local? cred ca esti dus cu capul. Mutate la Sicula ca nu e trafic. Ce treaba are Ungaria Cu aradul? pe zoan de calatori la aeroportul este mort. Mai bine ar fi cargo. Se poat aduce o gramada de produse cu avionul mult mai rapid si mai eftic cred. Esti Gica contra ca omul este de la Aur. Ce importanta are culoarea politica daca vii cu o idee buns si o pui in practica. parca nu ati lua toti salarilem de la stat si ar trebui sa va zbateti in echipa sa aduceti bani la bugent din diferite ramuri. Nu sa cresteti impozitul pe om ca e mai simplu.

      Reply
  4. Etc says:
    November 28, 2025 at 9:56 pm

    Pentru marfa de pe temu?! Adevaru-i ca suntem un centru logistic de nu o vazut europa…
    Nu-i mai ieftin sa-l inchideti?!

    Reply
  5. Cetatean says:
    November 29, 2025 at 6:47 am

    Daca nu se apeleaza la capital din China, ramane un plan numit “dorinta”. Ar fi interesanti si in deservirea investitiei – gigant al BYD de la Szeged.

    Reply
    • Chinezu din valiza says:
      November 30, 2025 at 10:51 am

      Mai lasa-ne cu China aia a matale, ca parca esti platit de chinezi sa le faci reclama

      Reply
      • bilidilibao says:
        November 30, 2025 at 2:14 pm

        dilibau, te-ai facut chinez acuma? ”Orice pentru bani” este noua deviză?

        Reply
  6. Skyman says:
    November 29, 2025 at 10:01 am

    Aterizeazá ciori sá ducá o nucá… sa pierdut de mult aer-portul…
    doar salarii nesimtite ptr. incompetentá se trag din banii publici.

    Reply
  7. Gigi says:
    November 29, 2025 at 10:43 am

    O discutie cu BYD ar putea fi interesanta.

    Reply
  8. Ioana says:
    November 29, 2025 at 12:10 pm

    Mai are puțin și Moșneag director PNL va ieși la la pensie , prin urmare mai o vrajeala cu cargo , cu orice numai să vina salariile ( la nivel de minim pe economie ) , sa mănânce și gura lor !!! Cionca pune pe Stark că aia este ce trebuie !!!

    Reply
  9. LOL says:
    November 29, 2025 at 12:23 pm

    Mai bine ar iesi lucrurile daca ar deveni aeroportul trupei “Cargus”, prietenii stiu de ce. LOL

    Reply
    • Led says:
      November 30, 2025 at 12:54 am

      Sau sa fie folosit pentru un pod aerian.

      Reply
  10. Nealcosu says:
    November 30, 2025 at 1:36 pm

    Ce vă place dezbaterea…. de gică contra! Da munca vă place!? La muncă rumunilor! Idea este bună, dar ca la orice aurist, superficial documentată și prezentată! Șmecher și Cionca cum replică! De parcă treaba lui e să pună frână nu să ajute la rezolvarea problemelor! Măcar omu prezintă o idee, o soluție, care merită verificată instituțional! Pân la urmă ….Cionca acceptă că ceva trebuie făcut! Și da … marea prietenie arădeano-chineză (a fost prin ziar lunile trecute) ar putea folosi la ceva pt că întradevăr ….nici o investiție mare nu se mișcă fără China ….nici măcar la Arad! Și da, ceva trebuie făcut cu aeroportul…. folosit sau vândut terenul…. că cu salariile știu că toți angajații sunt la zi! Or primii și prime de Crăciun!?

    Reply
  11. Alin says:
    November 30, 2025 at 2:17 pm

    Moșneag demisia

    Reply
  12. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    1 Decembrie | I. Cionca: „România nu se clădește doar la București sau la Alba Iulia, ci în județe ca Aradul"
    3
    Fosta șefă a diplomației UE, Federica Mogherini, a fost reținută pentru suspiciuni de fraudă cu fonduri UE
    4
    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    5
    Putin: Dacă Europa vrea război, Rusia este pregătită
    6
    Trei din patru pentru Academia UTA, în Cupă
    7
    Comunicat de presă
    8
    Coșuri cadou marca FineStore, alegerea inspirată pentru daruri de Crăciun pline de gust și rafinament
    9
    FOTO | Tinerii din Arad, „ținta” unui proiect european
    10
    La mulți ani, România! 1 Decembrie - Ziua Națională a României

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.

    România

    Oana Țoiu: Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal până în aprilie 2026
    Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal, pot plăti salarii și achiziționa stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Țoiu. 1

    Mapamond

    Media despre noile discuții americano-ucrainene în Florida. De fapt delegației Kievului i se va comunica ce au discutat Witkoff și Kushner cu Putin
    Responsabili americani și ucraineni urmează să poarte noi discuții joi în Florida pentru a încerca să găsească o soluție negociată la războiul declanșat de Rusia în Ucraina, într-un moment în care Washingtonul a relaxat sancțiunile împotriva companiei petroliere ruse Lukoil, relatează AFP. 3

    Mapamond

    Putin: Negocierile cu SUA privind Ucraina sunt complexe, dar este nevoie de implicare
    Președintele rus Vladimir Putin a declarat joi, într-un interviu difuzat de un post de televiziune indian la începutul vizitei sale oficiale în India, că negocierile cu privire la încheierea războiului în Ucraina aflate în desfășurare cu SUA sunt „complexe”, dar pentru reușita acestora este nevoie de implicare, nu de obstrucționarea lor, după ce anterior el a acuzat aliații europeni ai Ucrainei că fac tot posibilul să împiedice acest proces, relatează AFP. 2

    România

    Președintele Dan retrimite în Parlament legea privind combaterea extremismului
    Legea privind combaterea extremismului a fost trimisă la reexaminare de către președintele Nicușor Dan, acesta apreciind că actuala formă a actului normativ ar putea duce la 'amplificarea tensiunilor'. 1

    România

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor loto din data de 04-12-2025 sunt următoarele:

    România

    Ce au căutat românii pe Google în 2025 - păpușa Labubu, kendama sau idei de afaceri
    Păpușa Labubu, kendama, idei de afaceri, dar și trecerea în neființă a unor persoane publice s-au aflat în topul căutărilor din 2025 pe Google, conform unei statistici publicate, joi, de către companie. 1

    Mapamond

    Grupul ungar MOL este interesat să cumpere rafinăriile și benzinăriile Lukoil din Europa
    Grupul petrolier ungar MOL i-a informat pe oficialii americani că este interesată să cumpere activele internaționale ale gigantului petrolier rus Lukoil, compania ungară alăturându-se unei liste tot mai mari de ofertanți, au declarat pentru Reuters trei surse din apropierea acestui dosar. 2
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.