aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Cu tramvaiul spre faliment

Cu tramvaiul spre faliment

la 26 September 2012 10:40 Reactualizat la: 26 September 2012 14:37
26 September 2012 10:40 Reactualizat la: 26 September 2012 14:37
ARAD. Linia de tramvai 1 barat, care face legătura municipiului cu Zona Industrială Vest, nu este una profitabilă.
Scris de Andreea Pintea - ARAD. Linia de tramvai 1 barat, care face legătura municipiului cu Zona Industrială Vest, nu este una profitabilă.

Trimite articolul

X

Câteva mii de muncitori ajung zilnic în Zona Industrială Vest, una dintre cele mai dezvoltate zone industriale ale municipiului, însă Compania de Transport Public nu reuşeşte să facă profit de pe urma transportului acestor arădeni.

Problema liniei de tramvai 1 barat nu este una nouă, fiind mai mereu adusă în discuţie, încă din 2003 încoace, atunci când se aminteşte despre transportul în comun, dar deocamdată se pare că nu există nicio posibilitate ca investiţia să îşi scoată banii.

Practic, în urmă cu şapte-opt ani, pe vremea fostei administraţii, s-au investit peste 2,5 milioane euro pentru ca tramvaiul să ajungă şi în zona industrială, însă datele de la faţa locului au făcut ca linia să fie falimentară.

Cu doar aproximativ 20 de abonaţi şi două curse zilnice, CTP se vede nevoită să admită că nu se poate vorbi despre un succes al acestei investiţii, deşi, teoretic, existau premisele unei reuşite.

Practic, linia de tramvai se termină mult înainte de halele existente, muncitorii fiind nevoiţi să parcurgă câţiva kilometri pe jos, iar companiile preferă să apeleze la autobuze pentru a-şi transporta muncitorii din curtea fabricii până în mai toate cartierele.

Nici administraţia locală nu a reuşit să îi convingă pe managerii companiilor că ar fi mai eficient un transport pe calea rulantă, decât pe şosea, întrunirile cu investitorii fiind sortite eşecului.

Așa că realitatea a făcut ca o investiţie ce avea şanse să ducă atât la o relansare a CTP, cât şi la o modernizare a zonei industriale, să fie aproape abandonată.

Câteva milioane de euro au fost investite în prelungirea liniei de tramvai 1 spre zona industrială vest, undeva prin anul 2000, însă în acest moment linia este aproape de a ajunge istorie. Doar două tramvaie mai trec zilnic pe acest traseu, lipsa abonaţilor fiind motivul pentru care CTP nu poate susţine o activitate mai intensă.

„Linia e funcţională. Nu există probleme tehnice, doar că nimeni nu e interesat să o folosească, referindu-mă aici la angajatorii din zona industrială, întrucât capătul liniei este departe de hale. Avem câteva convenţii încheiate cu unii angajatori prin care le asigurăm transportul, însă, prin intermediul microbuzelor şi autobuzelor din dotare”, ne-a spus Mariana Birău, director CTP Arad.

Încercările administraţiei

Şi Primăria Municipiului Arad a încercat să relanseze linia 1 barat. „Au fost încercări, însă nu au existat suficienţi călători interesaţi. Primăria a organizat inclusiv întâlniri cu reprezentanţii fabricilor din zonă, la care a fost expusă problema, dar aceştia nu s-au arătat dispuşi să renunţe la transportul salariaţilor cu autocarele”, a declarat purtătorul de cuvânt Corina Drăghici.

Acuzele politice

USL Arad, prin vocea copreşedintelui Dorel Căprar, a acuzat, în cadrul unei conferinţe de presă, faptul că linia de tramvai care leagă municipiul de zona industrială nu este funcţională, fiind abandonată în favoarea unor companii private de transport în comun.

„Sunt convins că la mijloc sunt interesele economice ale celor de la PDL, interesaţi să le bage pe gât firmelor mijloace de transport ale unor firme clientelare. Este inexplicabil faptul că nu se foloseşte linia de tramvai realizată din fonduri europene. Toate argumentele pledează în favoarea utilizării liniei: tramvaiul este un mijloc de transport mai puţin poluant; prin utilizarea tramvaiului, se poate decongestiona traficul rutier.

Nu cred că se poate pune în niciun fel problema rentabilităţii liniei, atât timp cât sunt mii de muncitori care merg la serviciu în zona industrială, la intervale orare care pot fi uşor controlate. Cred că folosirea liniei de tramvai ar ajuta foarte mult şi CTP. Nu este normal ca interesele firmelor clientelare ale PDL să fie considerate mai importante decât interesele arădenilor!”, a declarat Dorel Căprar.

Cartierul Vlaicu, în top

La popul opus, cel mai solicitant cartier în ceea ce priveşte transportul în comun este Aurel Vlaicu. Potrivit CTP, numărul mare de călători care circulă zilnic dintre cartier spre centrul oraşului şi invers a făcut ca în această zonă să existe şi cele mai multe linii de tramvai.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
aradon ,
faliment ,
tramvai ,
Zona Industrială Vest
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Campanie de colectare a deșeurilor electrice în Arad
    3
    FOTO. Cu mașina în copac, la Intim
    4
    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    5
    Zelenski anunţă o restructurare a sectorului energetic, în urma recentului scandal de corupţie
    6
    Proiectul „Lipova - surprinzătoare” a ajuns la final
    7
    FOTO | „Toamna Împreună”, Festivalul Prieteniei de la Vinga
    8
    „Miuța” cu Corvinul a trecut, vine „U” Cluj
    9
    Consiliul Concurenței: Mărcile proprii, tot mai multe în România. Adaosul comercial la acestea e mai mare
    10
    UPDATE. Ucraina: Un mort și peste 20 de răniți într-un atac aerian rusesc masiv asupra Kievului

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.