Petru Moț, consilier de la PSD, a ținut să aibă o intervenție referitor la aceste hotărâri:
„apreciem că proiectele sunt cât se poate de legale, ținând cont de faptul că, în aceste consilii de administrație, se poate merge de la trei la șapte membri. La noi, la aceste instituții, s-a decis să se meargă pe numărul maxim. Proiectul nu este doar legal, ci și oportun. Vom vedea în perioada următoare cum vor funcționa Aeroportul Arad și Zona Liberă. Noi credem că acestea vor funcționa bine, ținând cont de faptul că vom avea consilii de administrație suple și mai închegate”.
„Nu aveți majoritate, știți? Poate nu mai votăm și atunci nu mai trec proiectele dumneavoastră. Haideți să nu politizăm acest subiect. V-am spus că vă susținem și sprijinim inițiativele pe care le-ați avut. De ce tot trebuie să repetăm?”, a spus președintele Consiliului Județean.
„1. Optimizarea cheltuielilor și adaptarea la realitate. Activitatea curentă a Aeroportului Arad, în contextul economic actual, nu justifică menținerea unui organ colegial de conducere cu un număr extins de membri. Reducerea numărului de membri ai Consiliului de Administrație de la șapte (7) la trei (3) va permite realizarea unor economii la bugetul SC Aeroportul Arad SA, prin diminuarea cheltuielilor aferente indemnizațiilor, fără a afecta funcționalitatea sau eficiența decizională a Consiliului de Administrație. Dimpotrivă, un număr redus de membri poate genera o structură mai compactă și cu o funcționalitate sporită.2. Solidaritate și responsabilitate publică. În contextul situației de criză economică prelungită, a premiselor economice de la nivel național și a situațiilor de criză financiară de la nivelul unităților administrativ-teritoriale, este imperativ ca toate autoritățile administrației publice să adopte și să implementeze măsuri de austeritate și de optimizare a cheltuielilor. Această inițiativă reprezintă un semnal de solidaritate puternic către cetățenii plătitori de taxe și impozite, arătând că eforturile de reducere a cheltuielilor și de asumare a constrângerilor bugetare sunt împărtășite de toate structurile publice, inclusiv de organele de conducere ale societăților aflate în subordinea autorităților locale, fără ca membrii societății, cetățenii, să fie singurii afectați de astfel măsuri”.Dacă vorbim despre Zona Liberă Curtici-Arad, acolo inițiatorii au invocat următoarele motive: „1. Situația economică națională și necesitatea reducerii cheltuielilor, în sensul necesității adoptării unor măsuri rapide de creșterea eficienței întreprinderilor publice și echilibrarea bugetului statului.2. Discrepanța dintre actuala structură a întreprinderii publice, comparativ cu alte zone libere din țară, apreciind că o guvernanță eficientă poate fi asigurată cu un număr mai mic de administratori, totodată subliniindu-se că actuala structură a conducerii administrative este nejustificată comparativ cu entități similare mai performanțe.3. Potențialul economic la nivel județean, reprezentat de poziția economică avantajoasă, infrastructura feroviară și rutieră constituind adevărate atuuri, nevalorificate suficient în vederea creșterii performanței și eficienței activității administrative și a capacității decizionale a Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Curtici-Arad.4. Reducerea costurilor și adaptarea la dimensiunea reală a activității regiei autonome, care vor contribui la optimizarea resurselor financiare și la realizarea de economii semnificative la bugetul întreprinderii publice”.
Trimite articolul
XCu o floare nu se face primăvară. De ce nu publicați, dumneavoastră onorabili jurnaliști, că așa s-ar face jurnalismul care este cheltuila prin subvenții cu aeroportul și cât reprezintă această reducere???
Dar cei 3 ce fac de fapt? Mai mult Aeroportul Arad are angajati? Cati? Aia ce fac?
Nu poate fi inchis pur si simplu?!
Cionca este complicele nr 1 la acest Aeroport. Da . Cionca. De ani de zile aeropostul este in gaura si papa bani alocati Aradului. Acest aeroport trabuie inchis in regim de urgenta. O multime de trantori care papa bani si rezultat zero