Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Arad, Claudiu Godja, a declarat luni, pentru AGERPRES, că raportul preliminar al anchetei interne arată că patru persoane au fost implicate în manevre în incinta depoului din care tramvaiul a pornit singur și a traversat una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș, din zona UTA, iar mai departe a parcurs sute de metri pe Calea Aurel Vlaicu, o arteră, de asemenea, intens circulată.
„Tramvaiul se afla cu pantograful ridicat, dar pe un segment al firului pe care nu era tensiune, motiv pentru care a fost împins cu ajutorul unui alt vagon către porțiunea de fir alimentată cu energie electrică. În momentul în care tramvaiul a fost realimentat, acesta a pornit singur. Cercetarea internă vizează doi vatmani și doi dispeceri implicați în aceste manevre”, a precizat Godja.
El a precizat că cei patru angajați au rămas pe aceleași posturi, până la finalizarea anchetei Poliției, care face cercetări pentru vătămare corporală din culpă.
Pagube
Referitor la pagubele provocate în urma accidentului, directorul CTP a arătat că tramvaiul care a circulat fără vatman este din anii ’60 și nu merită reparat, pentru că ar fi costuri prea mari. În schimb, tramvaiul de generație nouă model Imperio Civitas, cel care a fost lovit în spate, se află în fabrica de la Arad pentru reparații și ar urma să fie repus în circulație la începutul anului viitor. Costurile cu reparațiile nu au fost încă stabilite, dar conducerea CTP speră să nu depășească 10.000 de euro.
Urmările accidentului
Șapte persoane, între care un minor, au fost transportate la spital în urma accidentului din octombrie, în care au fost implicate două tramvaie, după ce una dintre garnituri a plecat fără vatman din depou și a circulat aproximativ 500 de metri până în momentul impactului.
„În accident au fost implicate două tramvaie și un autoturism. La spital au fost transportate șapte victime, printre care și un minor, toate victimele fiind conștiente și cooperante. Pompierii militari au asigurat și măsurile de prevenire și stingere a incendiilor”, informase, la scurt timp după eveniment, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Arad.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XVatmani: Cetățean Valea și Tuluz-Lotrec, dispeceri Dan Ban și Ilie Sărăcie. Maimu-țoiu se uită la mâini de parcă ar învâța să zboare și dă din ele, vatmanii nu mai înțeleg nimic.
-
Tramvai = Cpt.Burcea
-
Cetățean Valea e unul care îi pupa în dos pe cei de la guvernare, pe Nicușor, se lăuda că e proeuropean și le cânta în strună specialilor lacsi bacsi și văleruț șăf de post.
De când i-au tăiat macaroana, a apărut pe aici și își varsă lăturile cum știe mai bine. -
O sa sara pe tine bananierii, te.ai luat de șefii lor…sclavii tot sclavi rămân.
-
Pe cât punem pariu că bananierii ăia au un nivel de educație, bun simț și de trai superior vouă?
-
Dar tramvaiele alea merg fara sa tii pedala apasata??? Ca atunci e bai, nu sunt sigure. Iar daca trebuie sa tii pedala apasata, cine a tinut-o cand a intrat pe tronsonul electrificat???
Prea e cusuta cu ata alba intamplarea.
Inca nu am vazut nicio filmare din zona UTA, puternic supravegheata de camere!
Tinand cont ca acel tramvai putea ucide pe cineva, prea usor se trece peste asta. ..dar si politia aradeana isi are reputeatia ei.
Am lucrat la ei si nu m-am gandit ca sunt capabili de o asemenea prostie, nu au respectat regulamentele si procedurile interne.
Acum catva timp a mai murit o femeie calcata de tramvai ca a prins-o la usa, responsabilii CTP neverificand, neinstaland, nereparand senzorii de coliziune la usi care trebuiau sa functioneze sa nu permita tramvaiul sa porneasca cu usa intre deschisa sau in coliziune cu o persoana.
De data aceasta bine ca nu au omorat pe nimeni, oribil cata incompetenta, in tramvai era obligatoriu la orice manevra sa fie prezent cineva in interior