aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Drumurile noastre-s praf, angajaţii DRDP fac bani cu propria firmă

Drumurile noastre-s praf, angajaţii DRDP fac bani cu propria firmă

De Alin Gherasim
la 21 December 2023 09:33
9 Comentarii

Drumurile noastre-s praf, angajaţii DRDP fac bani cu propria firmă

Drumuri pline de gropi, buzunare pline de bani la DRDP/Foto: A.G.
21 December 2023 09:33
Un director al DRDP Timişoara şi trei dintre subalternii săi fac averi cu propria firmă, în timp ce drumurile sunt sub orice critică.
Scris de Alin Gherasim - Un director al DRDP Timişoara şi trei dintre subalternii săi fac averi cu propria firmă, în timp ce drumurile sunt sub orice critică.

Trimite articolul

X

ARAD. Se pare că drumurile naţionale de pe raza judeţului nostru, dar şi autostrada din Arad sunt în starea în care sunt pentru că cei care ar trebui să se îngrijească de ele au cu totul alte ocupaţii. Am semnalat de nenumărate ori faptul că lucrările de întreţinere şi de reparaţii de pe DN 7, DN 69 şi DN 79, precum şi de pe drumurile naţionale secundare au fost făcute „în dorul lelii”. La fel s-a întâmplat şi pe autostrada Nădlac-Arad-Timişoara. De câte 3-4 ori au fost reparate toate şoselele menţionate mai sus, dar în zadar. Intrăm în iarnă cu drumuri „ciuruite” de gropi, cu o autostradă plină de cratere, burduşiri şi denivelări, după ce firmele care se ocupă de întreţinerea lor au executat lucrări de mântuială. Am ridicat o serie de semne de întrebare la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, instituţie care administrează şoselele din judeţul nostru, semne de întrebare referitoare la reparaţiile făcute, care au rezistat doar câteva săptămâni. De fiecare dată, ni s-a spus că lucrările sunt în garanţie, iar constructorii le vor reface pe cheltuiala proprie. Niciodată, însă, nu ni s-a spus că a fost luată vreo măsură împotriva celor care îşi bat joc de banii şi nervii şoferilor care circulă pe drumurile administrate de DRDP Timişoara. Cel mai probabil, pentru că nu a fost luată nicio măsură. Arădenii se plâng că ajung tot mai des cu maşinile în service-uri, în urma „întâlnirilor de gradul zero” pe care le au cu craterele de pe şosele. De mai multe ori, aceştia au propus coalizarea şi deschiderea unor procese împotriva DRDP, pentru solicitarea de daune materiale, probele fiind facturile emise de mecanicii auto care au reparat daunele provocate de starea drumurilor.

În tot acest timp, ne-am întrebat dacă nimeni din DRDP Timişoara nu ar trebui să vegheze asupra lucrărilor de reparaţii a drumurilor naţionale şi autostrăzii. Ba da, în mod normal, o „armată” de oameni ar trebui să stabilească ce şi cum se repară, dar şi să supravegheze la modul în care se fac aceste reparaţii. Numai că o parte importantă din această „armată” de oameni de la DRDP au alte preocupări. De exemplu, să facă bani cu firmele proprii, în afaceri cu primăriile din zona de vest a ţării.

Directorul, patron de firmă

Cu ajutorul colegilor de la site-ul de informaţii banatulazi.ro, care au documentat ireproşabil un material legat de afacerile angajaţilor din DRDP, am ajuns la concluzia că circulăm pe drumuri distruse ca urmare a faptului că cei care ar trebui să vegheze la calitatea lor au cu totul şi cu totul alte preocupări. Patru angajaţi ai DRDP Timişoara, în frunte cu unul dintre directorii instituţiei, au o firmă care se ocupă de… proiectări de drumuri. Iar firma respectivă prinde contract după contract cu primăriile din vestul ţării, în special cu primăriile din judeţele Timiş şi Caraş Severin. Bogdan Lazie este director de întreţinere a drumurilor naţionale şi autostrăzilor din zona de vest la DRDP, adică şeful celor care ar trebui să proiecteze şi să verifice calitatea lucrărilor de reparaţii ale şoselelor. Potrivit organigramei, acesta este al doilea om, din punct de vedere al funcţiei, din DRDP Timişoara, după directorul general. Alin Fârlea este şef serviciu autostrăzi în cadrul DRDP Timişoara. Albert Ordodi este şef serviciu lucrări de artă la aceeaşi instituţie. Adrian Zbircea este inginer la Regionala de drumuri. Ce au în comun cei patru angajaţi, pe lângă faptul că toţi lucrează la DRDP Timişoara? Sunt patroni cu cote egale în cadrul societăţii Alpha Engineering SRL. Cu ce se ocupă această firmă privată la care patroni sunt patru angajaţi la stat? Cu proiectarea drumurilor şi consultanţă în acelaşi domeniu. Exact ce ar trebui să muncească cei patru de la DRDP, pentru drumurile din judeţul nostru. În ultimii trei ani, firma celor „patru crai” de la DRDP a prins 19 contracte în valoare de 1,7 milioane de lei cu diverse primării din cele două judeţe menţionate mai sus, toate contractele fiind parafate în cadrul unor atribuiri directe, fără licitaţie. Un lucru foarte interesant este faptul că firma Alpha Engineering SRL nu are niciun angajat. Drept urmare, logic, patronii întocmesc proiectele care le sunt livrate ulterior primăriilor. Dar când au timp cei patru patroni să facă zeci de proiecte, dacă ei sunt angajaţi cu opt ore pe zi la DRDP Timişoara? Din nou, logic, în timpul programului de lucru. Aceste întrebări şi răspunsurile aferente ne oferă şi imaginea de ansamblu referitoare la starea drumurilor pe care suntem nevoiţi să circulăm: şoselele sunt într-o stare deplorabilă din cauza faptului că cei care ar trebui să se asigure că lucrările de întreţinere se execută ca la carte au cu totul alte ocupaţii.

Directorul doarme

Toate aceste imoralităţi, dacă nu chiar ilegalităţi, se petrec sub ochii nu prea vigilenţi ai directorului general regional al DRDP Timişoara, Nicoleta Pordea. Aceasta a preluat funcţia de conducere de la Horaţiu Simion, cel care s-a pensionat în 2021, dar activitatea celor doi nu seamănă deloc. Dacă Simion „dădea cu pumnul” în masa constructorilor când întreţinerea şoselelor lăsa de dorit, se pare că Nicoleta Pordea nu dă cu pumnul în masă nici măcar în ograda ei, în sediul DRDP. Pentru că, altfel, nu înţelegem cum suntem nevoiţi să asistăm la reparaţii ale reparaţiilor, atât pe drumurile naţionale, cât şi pe autostradă, în timp ce directorul, şefii de servicii şi inginerii care ar trebui să supravegheze aceste lucrări sunt mult prea ocupaţi cu propria firmă.

Trimite articolul

X
Taguri:
angajati DRDP ,
autostrada Nădlac-Arad-Timişoara ,
bani ,
director al DRDP Timisoara ,
DN 69 ,
DN 7 ,
DN 79 ,
drdp timisoara ,
drumuri cu gropi ,
gropi ,
ilegalitati ,
ilegalitati DRDP Timisoara ,
lucrari de intretinere si reparatii ,
patron de firma ,
reparatii drumuri ,
sosele
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Hhhhjj says:
    December 21, 2023 at 9:40 am

    Drumul Arad-Oradea era bun l-au asfaltat deși nu era nevoie asfaltul a fost prost sa stricat și acum îl carpesc!
    Dintr-un drum bun l-au transformat într-unul prost!

    Reply
    • Radu says:
      December 21, 2023 at 10:25 am

      Aveți dreptate! Cred că nu era eficient pentru DRDP să fie un drum bun!

      Reply
    • Lee says:
      December 21, 2023 at 10:59 am

      Conform standardelor în vigoare.

      Reply
  2. eu says:
    December 21, 2023 at 10:24 am

    normal ca nu se intampla nimic, politicul isi spune cuvantul !

    Reply
  3. Radu says:
    December 21, 2023 at 10:27 am

    Mulțumim pentru articol, sper să producă o mobilizare a arădenilor pentru a pune piciorul în pragul celor de la Timisioara care efectiv ne scot cu forta banii din buzunare.

    Reply
  4. Skyman says:
    December 21, 2023 at 12:25 pm

    Cioará la ciorá nu scoate ochii…
    d-na director primeste o felie din tort si totul este rezolvat…
    MADE in ROMAnica

    Reply
  5. Vlad says:
    December 21, 2023 at 2:07 pm

    ha ha ha
    suoer tare.
    cine face gargara pentru simion? :)))))
    sa ne spuna ce a ramas in urma lui dupa 30 de ani de directoras

    Reply
  6. Bilbao says:
    December 21, 2023 at 2:56 pm

    La ăștia nu este conflict de interese? Si ce fac cei de la anticorupție?

    Reply
  7. Matiu says:
    December 21, 2023 at 7:27 pm

    La ora 15:00 , nu se circula pe pasaj .

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Președintele Dan: Dacă va veni cerere de avizare a urmăririi penale pentru Oana Gheorghiu, nu o voi semna
    3
    Reabilitarea podului rutier Micălaca 300 – Subcetate: 66,5 milioane de lei
    4
    "Câinii roșii" anunță că invadează Aradul
    5
    CSM o reclamă pe Oana Gheorghiu pentru săvârșirea infracțiunii de incitare la violență, ură sau discriminare
    6
    Contoare inteligente pentru 55% dintre arădeni
    7
    Liga 6: Echipele fruntaşe câştigă
    8
    Prefectura, reacție la informarea Primăriei privind cerșetoria: „Instituțiile statului trebuie să-și facă datoria înainte de a cere sprijinul cetățenilor”
    9
    UPDATE. Ceață și vizibilitate redusă în aproape tot județul Arad
    10
    Mediul economic reacționează: inflația mărită afectează competitivitatea

    UT Arad

    "Câinii roșii" anunță că invadează Aradul
    Suporterii peluzei "Cătălin Hâldan" îndeamnă fanii lui Dinamo să cumpere bilete lângă sectorul galeriei oaspete.

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 2

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor

    Local

    Zilele libere, obligatorii prin Codul Muncii
    Angajatorii trebuie să acorde zilele libere legale conform Codului Muncii, indiferent de cultul religios de care aparțin salariații.

    Local

    Monumentul Marii Uniri, care a costat 10 milioane de lei și trebuia dezvelit în 2012, nu a ajuns la destinație
    Monumentul Marii Uniri de la 1918, pentru realizarea căruia statul român a achitat sculptorului Florin Codre 10 milioane de lei și care urma să fie dezvelit pe 1 decembrie 2012, nu a mai ajuns la destinație, fiind depozitat de mulți ani pe o proprietate din Călărași a artistului, care a pierdut un proces cu Ministerul Culturii pentru că nu a mai transportat piesele la Arad pentru a fi montate. 1

    Mapamond

    SUA: Loteria vizelor este suspendată, întrucât suspectul de atacul armat de la Brown a fost un beneficiar al programului
    Ministrul american pentru securitate internă, Kristi Noem, a ordonat vineri suspendarea imediată a eliberării de „Diversity Imigrant Visa” (DVI) prin tragere la sorți, așa-numita loterie a vizelor, un program de care suspectul de atacul armat la universitatea Brown a beneficiat, relatează AFP.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.