Asocierea care modernizează tronsonul de cale ferată Arad-Timișoara a depus documentele și a primit autorizațiile necesare pentru restricționarea și devierea traficului rutier între Arad și Vladimirescu. Totul, pentru că încep lucrările la cele două pasaje peste calea ferată, pasaje cuprinse în megaproiectul de modernizare a liniei ferate care leagă cele două orașe din vestul țării. Potrivit lui Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, cel care urmărește îndeaproape șantierul de modernizare a căii ferate, instituția pe care o reprezintă a emis acordul favorabil pentru restricțiile de trafic care vor urma. „Din această toamnă, vor începe lucrările la cele două pasaje peste calea ferată, spre Vladimirescu. Este vorba despre un pasaj dedicat circulației tramvaielor și un pasaj rutier. Constructorul a anunțat faptul că după data de 15 septembrie va fi deschis șantierul de la ieșirea din municipiu. Data exactă o vom anunța cu două săptămâni înainte, lucrările urmând să înceapă în funcție de cum vor fi finalizate organizările de șantier”, a declarat Sergiu Bîlcea.
Potrivit vicepreședintelui CJA, autorizațiile de restricționare și deviere a traficului sunt valabile pentru o perioadă de doi ani de zile, de la începerea lucrărilor. „Traficul ușor va fi deviat pe un drum lateral, paralel cu DN 7, în timp ce traficul greu va fi deviat fie pe relația Arad – Horia – Vladimirescu, fie pe relația Arad, zona Aradul Nou – Centura de sud-est – Vladimirescu”, a explicat Sergiu Bîlcea. Referitor la aceste devieri, vicepreședintele Consiliului Județean Arad a ținut să precizeze faptul că „odată cu aceste restricții impuse traficului greu, între Arad și Vladimirescu, se dovedește utilitatea centurii de sud-est, pe care Consiliul Județean a construit-o pe relația Aradul Nou – Fântânele – Vladimirescu”.
Cu toate că autorizațiile sunt emise pentru doi ani de zile, lucrările la cele două pasaje peste calea ferată ar putea fi finalizate înainte de termen. Iar veștile venite dinspre noul pod feroviar peste Mureș, construit în cadrul aceluiași proiect, vin să întărească speranțele că vom circula pe pasaje înainte de termenul asumat de constructor. „La podul peste Mureș se înregistrează un avans considerabil al lucrărilor față de graficul asumat de constructor. Se dorește ca, până anul viitor, respectivul pod să fie finalizat, înainte de termen”, ne-a mai spus Bîlcea. Acesta a mai precizat că, în această perioadă, au început lucrările și la pasarela peste liniile ferate din Aradul Nou, dar și la clădirea gării din același cartier.
„Suntem conștienți că urmează o perioadă dificilă pentru arădeni, dar și pentru ceilalți șoferi care circulă pe DN 7, pe relația Arad – Vladimirescu și retur. Dar trebuie să apreciem faptul că este o lucrare foarte importantă pentru orașul și pentru județul nostru”, a conchis Sergiu Bîlcea.
Detaliile lucrării
Reprezentanții companiei WeBuild, companie care este liderul asocierii de firme care lucrează la modernizarea acestui tronson de cale ferată, oferă o serie de detalii referitoare la proiectul care vizează Aradul. „Lotul 4 al liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, care acoperă tronsonul Ronaț – Arad, este un proiect menit să transforme mobilitatea sustenabilă în vestul României. Scopul proiectului este de a transforma o linie existentă cu cale simplă într-o arteră feroviară modernă, dublând-o și crescând viteza de tranzit atât pentru trenurile de călători, cât și pentru cele de marfă. Tronsonul face parte din una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România și va consolida Coridorul Rin-Dunăre din cadrul rețelei de transport TEN-T, care are ca scop creșterea mobilității sustenabile și a interconectării pentru mărfuri și persoane în cadrul Uniunii Europene. Modernizarea traseului va contribui la îmbunătățirea confortului și siguranței traficului feroviar pe ruta București – Timișoara – Arad, la creșterea competitivității transportului feroviar în raport cu transportul rutier și la asigurarea dezvoltării. Odată finalizat, se preconiează și o reducere semnificativă a timpului de călătorie pentru pasageri și mărfuri, ceea ce va contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Complexitatea proiectului este sporită de necesitatea de a efectua lucrările fără a întrerupe traficul pe linia existentă, care este în prezent în funcțiune. Atribuit de CFR și implementat de un consorțiu de companii al cărui leader este WeBuild, proiectul presupune modernizarea și dublarea a 48 de kilometri de linie simplă existentă. Traseul include un pod de cale ferată din oțel peste râul Mureș, cu o lungime de 630 de metri, cu nouă deschideri de 50 de metri și o deschidere în arc de 180 de metri. Proiectul include și construcția a patru poduri de cale ferată în structură mixtă (oțel și beton) cu o lungime maximă de 21 de metri, patru treceri de cale ferată supraterane, două pasaje rutiere supraterane și modernizarea a șase gări existente”, spun cei de la WeBuild.