aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Infernul de la Podgoria: Aproape 3500 de mașini, în trei sferturi de oră

Infernul de la Podgoria: Aproape 3500 de mașini, în trei sferturi de oră

De Sorina Ambruș
la 27 November 2023 15:06
22 Comentarii

Infernul de la Podgoria: Aproape 3500 de mașini, în trei sferturi de oră

Foto: Pro Urbe
27 November 2023 15:06
Valorile de trafic măsurate de Pro Urbe ne spun o poveste pe care o știm cu toți, însă soluțiile sunt puține. Și totuși, o retrasare a benzilor de circulație ar ajuta într-o oarecare măsură.
Scris de Sorina Ambruș - Valorile de trafic măsurate de Pro Urbe ne spun o poveste pe care o știm cu toți, însă soluțiile sunt puține. Și totuși, o retrasare a benzilor de circulație ar ajuta într-o oarecare măsură.

Trimite articolul

X

Pro Urbe Arad a repetat experimentul făcut în urmă cu o săptămână la kilometrul 0 al Aradului, de această dată măsurând valorile de trafic în cea mai circulată intersecție din municipiu, și anume, Podgoria. Intervalul orar ales a fost 7:30-8:15, într-o zi de joi. În cele 45 de minute, intersecția a fost tranzitată de 3434 de autovehicule. Comparativ cu traficul măsurat în fața Palatului Administrativ, traficul din piața Podgoria este cu peste 40% mai mare decât cel de pe centru, valoare pe care o resimțim cu toții.

„Am dori să clarificăm că aceste numărători nu fac parte dintr-un studiu de trafic amplu, care ar avea ca scop optimizarea traficului la nivelul întregului oraș. Un asemenea studiu ar depăși cu mult capacitățile Pro Urbe. Rolul nostru, și de asemenea al acestei numărători, este de a atrage atenția asupra unor probleme ale urbei. Încercăm să facem asta nu la nivelul <<este aglomerat pe centru, ar trebui administrația să facă ceva>>, ci furnizând niște date utile și propunând idei care să ajungă pe masa decidenților. De aici încolo administrația ar trebui să apeleze la specialiști și să găsească soluții la problemele semnalate de noi”, își explică Pro Urbe demersul.

Ce s-ar putea face?

Pentru a rezolva blocajele la orele de vârf, Pro Urbe vine și cu soluții care s-ar putea implementa într-un timp mai scurt, dar și cu variante care ar necesita investiții. „Motivul pentru care se înfundă Podgoria de fapt nu se află la Podgoria. Intersecția se înfundă pentru că nu poate fi degajată. Două dintre căile de degajare sunt frecvent înfundate la rândul lor. Vorbim despre Revoluției spre Teatru și despre Coposu spre Consiliul Județean. Pe aceste două sensuri sunt ambuteiaje cauzate în alte locuri. Revoluției se înfundă tocmai la Primărie, acolo unde noi am propus fluidizarea traficului prin realizarea a două benzi spre Xenopol și apoi spre Dragalina. Coada este până la Podgoria. Strada Corneliu Coposu se înfundă la Consiliul Județean unde rezolvarea ar fi și mai simplă decât la Primărie, print-o banală retrasare a benzilor”, este soluția care s-ar putea implementa fără prea multe bătăi de cap.

Pe termen mediu

Potrivit celor de la Pro Urbe, circulația de la Podgoria ne dă bătăi de cap pentru că, de fapt, nu vorbim despre un sens giratoriu, ci despre o intersecție semaforizată: „Motivul pentru care este o intersecție semaforizată sunt pietonii, și parțial tramvaiele. Tramvaiele ar putea beneficia de un sistem de avertizare automată a traficului auto la intrarea în intersecție. Pietonii sunt greu automatizabili. Prin urmare transformarea intersecției într-un sens giratoriu real nu se poate face fără mutarea traficului pietonal, ori sub, ori deasupra intersecției. Temă dificilă, dar costurile ar fi incomparabil mai mici decât mutarea în subteran a unei direcții de circulație auto. Fie că muți în subteran traseul Maniu-Coposu, ambele sensuri evident, fie cobori Revoluției sub intersecție, costurile sunt urișe, iar deranjul ar fi maxim. Cea mai ieftină ar fi o pasarelă corectă din punct de vedere tehnic, ușor accesibilă pentru toți, care să asigure legăturile atât pietonale, cât și pentru bicicliști”.

Măsuri pe termen lung

Având în vedere că în mare măsură, traseele sunt deja stabilite, mari modificări nu se pot face, spun cei de la Pro Urbe, însă este nevoie de măsuri gândite pe termen lung, de politici publice coerente, care să reducă drastic numărul mașinilor în centrul Aradului.

Trimite articolul

X
Taguri:
Aproape 3500 de mașini ,
Arad ,
în trei sferturi de oră ,
Infernul de la Podgoria ,
masini ,
pro urbe ,
Valorile de trafic
22 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Marin says:
    November 27, 2023 at 3:27 pm

    Mergeti pe jos.Simplu.Asta e pretul care il platiti ca mergeti cu masina proprie.Nu va mai vaicariti atata.

    Reply
    • E.U. says:
      November 27, 2023 at 6:54 pm

      Sigur ești cu abonament gratuit pe transportul în comun!

      Reply
  2. Pieton says:
    November 27, 2023 at 3:51 pm

    Dar la Oradea de ce se pot face pasaje subterane?

    Reply
    • Robert says:
      November 27, 2023 at 10:45 pm

      noi avem problemă cu pânza fretică acolo la podgoria. va fi tot timpul inundat acolo dacă s-ar face un pasaj subteran

      Reply
      • wet says:
        November 28, 2023 at 8:34 am

        exista panza freatica si la canalul manecii . sau in olanda
        scuze, mereu scuze

        Reply
      • jack says:
        November 28, 2023 at 8:25 pm

        aberatie cu pa za freatica aberatie

        Reply
  3. Verdes Dorin says:
    November 27, 2023 at 4:36 pm

    Ex Oradea
    Pasaje..( pe fonduri europene)… dar la noi incompetentă

    Reply
  4. Ralu says:
    November 27, 2023 at 5:23 pm

    doar in ore de vârf este circulație in zonă!!!! în rest este relax, mergeți in timișoara, chiar oradea..nu vorbesc de cluj….!!! sunt mașini multe. punct!!! poți să trasezi ce vrei, iar pro urbe?!?!?, da, trebuie pasaje subterane…in rest, doar bla..bla!!!!

    Reply
  5. Localnic says:
    November 27, 2023 at 5:52 pm

    E groaznic si pe metianuuuuuuuu
    Ajutorrrrrr intevenitiiiiii faceți măcar pasaje si un parccccc
    Ajutorrrrrrrrrr

    Reply
    • buyaka says:
      November 27, 2023 at 7:50 pm

      :)))))) u ok mate?

      Reply
  6. Aloooo lăsați pe ambele sensuri pana in micalaca says:
    November 27, 2023 at 5:54 pm

    Reducti traficul si lăsați pe ambele sensuri strigoilor

    Reply
  7. aradean says:
    November 27, 2023 at 6:46 pm

    intr-un oras civilizat NU se parcheaza pe strada principala !
    La no de multe ori sunt parcate microbuze care mai rup 1/2 banda ..

    Reply
  8. buyaka says:
    November 27, 2023 at 7:48 pm

    Dar de ce sa reducem masinile si sa nu construim tuneluri / pasarele? Poate nu toti vor vant / ploaie / frig / canicula… ci confortul masinii, ca de aia dam bani grei pe ele si pe combustibil….

    Reply
  9. Teo says:
    November 27, 2023 at 9:58 pm

    Cui nu i convine sa se mute la sat

    Reply
    • Peghi says:
      November 28, 2023 at 10:20 pm

      Chiar nu ințeleg mentalitatea asta. Cine vrea sa stea in Arad, are putea sa ne de-a vreo câteva răspunsuri? Ințeleg a sta la oraș dar Aradul e o aglomerare de oameni care inca trăiesc în evul mediu.

      Reply
  10. Cetatean says:
    November 28, 2023 at 4:57 am

    Solutia realista este unica – treceri subterane, realizate de catre CLM, din fonduri proprii plus europene, si nu cu fonduri private, cum s-au gandit visatorii la parcarea subterana din piata Avram Iancu. Pasarele nu se pot face, datorita prezentei Catedralei, care ar fi mascata. Cat despre panza freatica – tehnic se poate rezolva, Restul – povesti.

    Reply
    • Pro Urbe says:
      November 28, 2023 at 9:54 am

      Solutia realistă ar trebui un pic gândită, totuși. Care artere ar trebui coborâte în seubteran? Încercați un exercițiu de gândire pe rând cu fiecare intrare în intersecție și imaginați-vă unde ar trebui să fie intrarea în tunel și unde are trebui să fie ieșirile.

      Doar ce reper: dacă ați dori să coborâți în subteran cel mai aglomerat traseu, adică intrarea în tunel dinspre Gară și ieșire spre centru, respectiv Micălaca, atunci intrarea ar trebui să fie dincolo de racordul care coboară de pe podul din Grădiște. Dacă doriți ca și traficul dinspre Grădiște să poată intra în tunel, cum ar fi logic, panta de coborâre în tunel ar fi de aprox. 7%, de două ori mai abrupt decât podul din Grădiște. Este o iresponsabilitate să faci așa ceva.

      Ieșirea din tunel spre Micălaca ar fi dincolo de strada General Traian Mosoiu (prima după Podgoria) Aceea ar deveni stradă înfundată. De asemenea, ar trebui asigurată o bandă pe lângă tunel pentru cei care vin dinspre centru și o iau la dreapta spre Micălaca. Momentan acol sunt 2 benzi + 1 ingustă de parcare. Tunelul este bine mai lat decât două benzi. Acea bandă de suprafață ar trebui să aibă 3,5 m nu 2,5 cât are parcarea. Tunelul + banda nu încap intre liniile de tramvai și zidul clădirilor, de trotuar nici nu poate fi vorba.

      Pentru celelalte rute vă lăsăm să faceți dumneavoastră o evaluare.

      Reply
  11. Ion says:
    November 28, 2023 at 8:43 am

    Si un sens giratoriu pe platou la primarie n-ar strica.

    Reply
  12. Mircea says:
    November 28, 2023 at 12:22 pm

    Macar ati putea sa va imaginati (vizualizati) ce presupune un santier pentru pasaj. Lasati-o asa. Daca nu se poate construi peste noapte cat ai bate din palme. Cine isi imagineaza o pasarela in fata catedralei.
    Mircea.

    Reply
    • Pro Urbe says:
      November 28, 2023 at 2:16 pm

      Pardoseala catedralei se află la aprox. 5m deasupra nivelului carosabilului. Practic un om pe pasarelă s-a afla la același nivel cu pardoseala catedralei. Ar fi tocmai ca o terasă cu vedere la catedrală. Temerile că ar obtura catedrala sunt total nejustificate. Nu porniți de la ideea că o pasarelă este urâtă. Sunt urâte cele care se fac pe la noi, dar de ce ar trebui să fie asta o regulă? Nu va fi proiectată de Santiago Caltarava sau de Renzo Piano pentru că nu ne permitem (oare?), dar poate fi un obiect decorativ frumos care să se potrivească cu catedrala. Realizarea ei ar însemna lucrări la piloni, toți fiind în afara carosabilului. Grinzile se montează ulterior, în câteva ore. Deranjul pentru traficul auto ar fi minim.

      Reply
  13. Adrian says:
    November 28, 2023 at 5:59 pm

    De sutele de camioane care trec pe zi prin micalaca și subcetate (cartiere în zona A) unde este interzis camioanelor și sunt pe mana cu politia, nu scrie nimeni ? Sunt câteva firme favorite sylcon trans și încă câteva, dacă suni la politie sa reclami îți dă amenda, zice ca e imposibil sa treacă camioane pe acolo ca e zona A.

    Reply
  14. Aradean says:
    November 30, 2023 at 7:45 am

    Exista bani pentru combustibil. Și dacă ar fi 30 lei litrul ,tot așa va fi .

    Reply
  15. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Cotizație de 1.400 de euro pentru ESN
    3
    FOTO/VIDEO | UPDATE. Tânăr înjunghiat cu un cutter, la Piața Sârbească
    4
    135 de ani de la dezvelirea „Statuii Libertății”
    5
    O dronă a lovit un turn de răcire al unei centrale nucleare din Rusia
    6
    Doi tineri au fost reținuți după altercația de la Biserica Sârbească
    7
    A fost Arad Trophy la gimnastică ritmică
    8
    FOTO. Seniorii nădlăcani au petrecut peste șapte ore la Balul Pensionarilor
    9
    Friedrich Merz îl acuză pe Putin că duce un război hibrid împotriva Germaniei
    10
    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE

    Mapamond

    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    Recurgerea la activele rusești înghețate în Europa pentru a finanța nevoile financiare ale Ucrainei va avea „consecințe considerabile” pentru Uniunea Europeană, a declarat vineri ambasadorul Rusiei la Berlin, Serghei Neceaiev, în contextul în care cancelarul german și premierul belgian urmau să se întâlnească pentru a discuta această problemă, relatează AFP.

    Ştiri sportive

    România ar putea juca în Grupa D la CM 2026, alături de SUA, Paraguay și Australia
    Naționala României va juca în Grupa D la Cupa Mondială de fotbal din 2026, dacă se va califica, iar adversarele sale vor fi Statele Unite, Paraguay și Australia, potrivi tragerii la sorți efectuate, vineri, la John F. Kennedy Center for the Performing Arts din Washington DC.

    Mapamond

    Mii de elevi au participat la proteste în Germania, împotriva planurilor guvenului privind serviciul militar
    Mii de elevi din Germania au protestat vineri în mai multe orașe din țară împotriva planurilor guvernului privind un nou serviciu militar voluntar, relatează dpa.

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel. 2

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA. 1

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor. 1

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.