aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
La -5 grade Celsius, în tramvai, în Arad

La -5 grade Celsius, în tramvai, în Arad

De Valentin Goran
la 10 January 2020 08:06
11 Comentarii

La -5 grade Celsius, în tramvai, în Arad

10 January 2020 08:06
Cititorii noștri întreabă de ce trebuie să circule în tramvai la -5 grade Celsius, dis de dimineață, pe linia 6 din Gai și de ce tramvaiele întârzie?
Scris de Valentin Goran - Cititorii noștri întreabă de ce trebuie să circule în tramvai la -5 grade Celsius, dis de dimineață, pe linia 6 din Gai și de ce tramvaiele întârzie?

Trimite articolul

X

Am fost contactați pe adresa redacției Jurnal arădean/Aradon.ro de mai mulți cititori care reclamă faptul că atât dimineața, cât și pe parcursul zilei călătoresc pe un frig crunt, cu tramvaiul, pe linia 6 din cartierul Gai. Arădenii ne spun că în tramvai este foarte frig, temperatura în vagon, dimineața, este de -5 grade Celsius, în timp ce afară sunt -7 grade Celsius. Atare situație, fiecare călător se acoperă cu tot ce are la îndemână pentru a face față frigului din tramvai, precum puteți vedea în imaginea ce însoțește acest articol– realizată marți, 7 ianuarie, la ora 6:30, poză pe care am primit-o de la arădeanul Claudiu Crișan.

O altă problemă ridicată de Claudiu Crișan este faptul că „vatmanii nu respectă programul, mai ales după masa. De foarte multe ori, tramvaiul vine și cu peste 30 de minute întârziere. Îl rugăm pe directorul CTP să se intereseze care este problema și să o remedieze, căci noi ne plătim abonamentele”.

Căldura nu face față

Pentru a oferi un răspuns cititorilor noștri am luat legătura cu reprezentanții Companiei de Transport Public Arad. Directorul CTP Arad – Claudiu Godja spune că toate tramvaiele au căldura pornită, doar că la temperaturi cu mult sub minus este greu să ajungi la o temperatură de confort în vagon. Foarte multă căldură se pierde de fiecare dată când ușile se deschid, dar și faptul că vagoanele din metal nu au o izolație termică bună. „Tramvaiul pe care îl aveți în imagine a ieșit la ora 6:05 din Depou și la ora 6:30 avea deja călători în el. Practic, vagonul nu a reușit să se încălzească în 25 de minute. Exact acest tramvai a fost implicat în aceste zile într-un accident rutier la Libelula și a venit în depou. Aici a fost verificat din nou și, vă spun sigur, căldura funcționează. Tramvaiele au două sisteme de încălzire, o aerotermă care funcționează tot timpul – care suflă aer cald și mai are pe lateral niște radiatoare – încălzire prin recuperare. Adică, atunci când tramvaiul frânează cu frână de motor, generează curent. Acest curent, pe perioada de iarnă, este direcționat exclusiv spre radiatoarele laterale. Ne-am gândit ca la un moment dat să pornim căldura mai repede în tramvaiele aflate în depou, dar riscul unui incendiu este foarte mare. Îi rugăm pe cetățeni să înțeleagă că un vagon de tramvai are nevoie de un timp pentru a se încălzi, mai ales când temperaturile de afară sunt foarte scăzute”, a declarat directorul CTP Arad, Claudiu Godja.

Cauzele întârzierilor

În ceea ce privește faptul că tramvaiele au întârzieri, directorul CTP Claudiu Godja spune: „Din graficele de circulație, din confirmarea foilor de parcurs de către dispeceri – pentru că este un dispecerat unde vatmanul coboară și scrie pe foia de parcurs ora la care a sosit și o ștampilează, asta la fiecare tură – situația e clară. Nu sunt evidențiate decalaje așa de mari, de o jumătate de oră. Trebuie să știți că decalaje de câteva minute pot apărea de la orice: un accident, o mașină care blochează avansarea garniturii, aglomerația din trafic. În plus, noi nu avem ture descoperite, dacă am de exemplu 20 de tramvaie pe o linie și unul se defectează, automat din depou pleacă alt tramvai. Probabil la capăt de linie se poate ajunge din aceste motive la o întârziere de 10 – 15 minute maxim, dar nu mai mult”.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
CTP ,
tramvaie
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cetatean says:
    January 10, 2020 at 8:49 am

    Aceiasi temperatura era si in autobuzul de pe linia 19 Sanicolau Mic-UTA, cu nr Ar 08 XYB, un Mercedes vechi de peste 30 de ani, ieri dimineata in data de 09.01.2020, soferu de-abia vedea prin geamul inghetat, sa nu mai zic de tapieria imbibata cu praf si mizerie, partile interioare de plastic cu dare de murdarie. O igienizare sau spalare a tapiteriei nu crede ca sa facut niciodata si vorbim de un spatiu comun in care care bolile se pot transmite cu usurinta. “Asteptam” cu nerabdare reintroducerea minibuselor pe linia 19, sa fim inghesuiti si sa nu avem loc la primele ore ale dimineti, pt linia 20 sa desfintat iar acum cei din Micalaca se inghesuie cu cei care vin din Sanicolau. Asteptam sa faceti biletul 5 lei ca sa fim motivati sa folosim transportul in comun.

    Reply
  2. quiksilver says:
    January 10, 2020 at 9:02 am

    In poza din dreapta este un tramvai din Timisoara, tip Hansa.

    Reply
  3. otilia says:
    January 10, 2020 at 9:11 am

    Din pacate nu numai pe linia 6 se intampla asta si nu doar dimineata ci si in timpul zilei.Conditiile sunt mizerabile , intarzierile dese si toate acestea in contextul in care abonamentul este de 90 lei fiind cel mai scump din tara

    Reply
    • Mihai says:
      January 10, 2020 at 6:47 pm

      În Timișoara, STPT a setat la 93 de lei un abonament (abonament care include toate liniile urbane)/lună. Cum era aia cu “in contextul in care abonamentul este de 90 lei fiind cel mai scump din tara”? Și acesta este doar un exemplu. Eu nu vreau să fiu avocatul diavolului, dar mai bine te-ai informa înainte să te lansezi în afirmații. Bun, Otilia?!

      Reply
  4. Crisan Claudiu says:
    January 10, 2020 at 1:49 pm

    Domnule DIRECTOR de la CTP vă mulțumesc frumos pentru că ati avut bunul simt să răspundeți la întrebarea mea dar totusi aș vrea sa va mai pun încă o întrebare! Dumneavoastră circulati dimineata cu tramaviul sau cu mașina? Nu de alta dar cred că daca ati fi circulat zilnic si dumneavoastra cu tramvaiul probabil acuma am avea căldura în tramvaie și nu am avea întârzieri la ele.

    Reply
  5. abc says:
    January 10, 2020 at 2:09 pm

    doamne fereste sa fii nevoit sa iei tramvaiul nr 18 barat, nu cred ca exista odata sa vina la timp, si pe langa faptul ca sunt programate odata la 15 – 20 minute, se mai si sare peste cate un interval orar. locuitorii din alfa stiu foarte bine cat de naspa e situatia

    Reply
  6. Mike says:
    January 10, 2020 at 2:45 pm

    Godja asta ar trebui sa isi dea demisia!tramvaiele au la depou garaje care ar trebui sa fie incalzite pur si simplu tramvaiele care ies dimineata devreme sa fie tinute in depourile incalzite e simplu de tot iar daca un tramvai deschide usile si se face frig inseamna ca instalatia de incalzire e subdimensionata!e semn de incompetenta si gestionare cu dezinteres cam asa e in tot aradul de cand e pnl pdl ul lui falca la putere tot e pe mafie rog aradon sa nu cenzurezi asta!

    Reply
  7. ... says:
    January 11, 2020 at 12:30 am

    Ma godja stau si 20 de minute dupa un tramvai fu@#t mm de incompetent.

    Reply
  8. Catalin says:
    January 11, 2020 at 8:16 am

    Nesimțiți ăștia își bat joc de oameni…. Nici animalele nu pot fi transportate în asa condiții..O mizerie de oraș a ajuns Aradul asta ca și ei care îl conduc.

    Reply
  9. Flavius says:
    January 11, 2020 at 4:06 pm

    Asta cu frigul este valabilă pe toate liniile și în toate tramvaiele, inclusiv în “OZN-ul verde” Imperio, o epavă “Made in Romania”! Sunt foarte curios dacă cel care a proiectat interiorul tramvaiului se simțea bine când a făcut-o sau era în perioada de recuperare după o luptă pierdută cu sticla de tărie! Cine a încercat vreodată scaunele din magicul tramvai, știe despre ce vorbesc….. părerea mea este că stai mai comod pe o găleată goală de vopsea lavabilă sau pe un butuc, decât pe acele scaune prost gândite, proiectate și executate….. în fine, se poate sta și în picioare, este mai comod și de multe ori mai sănătos….
    La asta cu frigul din tramvaie mai găsim soluții, destul de ușor. Te îmbraci mai gros și aia e….dar…. să nu uităm că vine vara, cu temperaturi nu peste mult timp comparabile cu cele din Dallol, Ethiopia. Atunci ce ne facem? Nimic mai simplu! Pândim din umbră OZN-ul verde Imperio, singurul bidon metalic în care aerul mai este cât de cât respirabil, exceptând combinația perfectă dintre mirosul de transpirație și urină, care este incomparabil mai accentuată în tramvaiele antice care circulă pe linia 18 și nu numai, tramvaie care trebuiau de mult timp să fie retrase din circulație și să fie înlocuite cu altele mai civilizate, ca să zic așa. Ca să te urci vara (iunie-august) într-un tramvai care circulă pe linia 18, este o dovadă de mare curaj, comparabil cu cel al mercenarilor care luptă în țările arabe! Temperatura interioară depășește cu mult cea exterioară, iar de mirosuri și curățenia de pe scaune nu este necesar să mai zic nimic, cei care călătoresc cu tramvaiul știu despre ce vorbesc…. așa că, curaj la toată lumea, că vine căldura, cu pași mărunți și repezi!

    Reply
  10. Crisan Claudiu says:
    January 16, 2020 at 6:34 am

    Domnule Director de la CTP! AM GASIT O SOLUȚIE!!! Tramvaiul de pe linia 6 sa circule doar FĂT FRUMOS si GAI si sa bagati un microbuz sau autobuz dimineața doar pentru elevi!!!

    Reply
  11. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Peskov: Trump rămâne interesat de pacea în Ucraina, însă nu și Kievul și Bruxelles-ul
    3
    Balul Comunității Arădene – tradiție, generozitate și recunoștință
    4
    Volodimir Zelenski a discutat cu Donald Trump despre apărarea antiaeriană și atacurile Rusiei asupra infrastructurii energetice
    5
    Rafila: Congresul PSD va fi pe data de 7 noiembrie; noua echipă de conducere va avea cinci prim-vicepreședinți
    6
    Beat la volan, cu 25 de copii în autobuz 
    7
    Comunicat de presă
    8
    Fără apă caldă și căldură până la ora 16, în zona Podgoria
    9
    Serbia: Trei membri ai unui grup paramilitar au fost condamnați la închisoare pentru masacrul de la Strpci
    10
    SFATURILE LUI RELI: Natura este o poezie!

    Mapamond

    Legenda folk Joan Baez revine în studio, revoltată de politicile lui Trump
    Revenirea lui Donald Trump la Casa Albă a determinat-o pe Joan Baez să se întoarcă în studio, după cum a declarat pentru AFP legenda americană a muzicii folk, adăugând că a terminat recent de înregistrat o nouă melodie de „protest”.

    Mapamond

    Elon Musk susține că Uniunea Europeană ar trebui să fie „eradicată”
    SUA. Miliardarul american Elon Musk, patronul platformei X, a reacționat dur sâmbătă la adresa Uniunii Europene, după ce în ajun Comisia Europeană a impus o amendă de 120 de milioane de euro rețelei de social media, informează DPA.

    Mapamond

    Orban: Alegerile parlamentare ungare din 2026, „ultimele înaintea războiului care se apropie”
    Alegerile parlamentare din Ungaria din 2026 vor fi „ultimele alegeri înaintea războiului care se apropie de noi”, a declarat sâmbătă premierul ungar Viktor Orban, în timpul unui miting desfășurat la Kecskemet (centru), transmite MTI. 3

    Local

    VIDEO
    Au ascuns drogurile sub preșul mașinii când au văzut jandarmii
    Doi arădeni care manifestau un comportament suspect au fost abordați de jandarmi, care au găsit substanțe interzise asupra lor.

    Mapamond

    Șase state UE solicită Comisiei să renunțe la interdicția asupra motoarelor cu ardere internă începând din 2035
    Șase lideri din statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv premierul Italiei, Giorgia Meloni, au solicitat Comisiei Europene să propună o relaxare a normelor comunitare privind emisiile vehiculelor, în ideea de a opri o interdicție de facto a motoarelor cu ardere internă, planificată să intre în vigoare la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg.

    Mapamond

    Reuters: Donald Trump va reactiva Doctrina Monroe pentru a consolida SUA ca lider pe continentul american
    Statele Unite își vor reafirma dominația în emisfera vestică, își vor consolida forța militară în Indo-Pacific și, eventual, își vor reevalua relația cu Europa, a declarat vineri președintele Donald Trump într-un document strategic amplu care urmărește să redefinească rolul țării sale în lume, scrie Reuters, într-un amplu comentariu pe marginea acestei strategii. 2

    Local

    GALERIE FOTO/VIDEO
    Cu sau fără bani, avansează lucrările la podul feroviar peste Mureș
    În câteva luni, noul pod peste Mureș ar urma să unească cele două maluri ale râului. 1

    Local

    Arădean arestat, după ce și-a sunat soția de șapte ori
    Un bărbat care a încălcat ordinul de protecție, contactându-și soția, a fost plasat în arest preventiv.

    Mapamond

    AIEA anunță că scutul protector al centralei nucleare de la Cernobîl a fost deteriorat
    Scutul protector de la centrala nucleară de la Cernobîl, din Ucraina devastată de război, construit pentru a ține sub control materiale radioactive provenite din dezastrul din 1986, nu își mai poate îndeplini funcția principală de siguranță din cauza daunelor provocate de drone, într-un atac atribuit Rusiei de către Ucraina, a anunțat vineri Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA), informează Reuters. 2
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.