aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Licitaţie pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara

Licitaţie pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara

De Alin Gherasim
la 22 October 2020 08:55
5 Comentarii

Licitaţie pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara

22 October 2020 08:55
CFR a lansat licitaţia pentru modernizarea căii ferate care leagă Aradul de Timişoara, valoarea estimată fiind de 800 de milioane de euro.
Scris de Alin Gherasim - CFR a lansat licitaţia pentru modernizarea căii ferate care leagă Aradul de Timişoara, valoarea estimată fiind de 800 de milioane de euro.

Trimite articolul

X

ARAD. Aproape patru miliarde de lei estimează CFR că va costa modernizarea căii ferate dintre Arad şi Timişoara, în acest sens fiind lansată o licitaţie cu proiectare şi execuţie. Un total de 57 de kilometri de cale ferată, între cele două municipii, ar urma să fie modernizaţi, în timp ce alţi şapte kilometri, între Aradul Nou şi Glogovăţ, vor fi realizaţi de la zero. Practic, această cale ferată nouă ar urma să scoată traficul feroviar din cartierul Micălaca. Dar să vedem cum arată detaliile licitaţiei lansată de CFR SA.

Lucrarea a fost împărţită în două loturi distincte. Primul se referă la modernizarea liniei feroviare pe relaţia Timişoara Est-Ronaţ Triaj, iar al doilea la modernizarea căii ferate de la Ronaţ Triaj şi până la Arad. Tot aici este inclusă şi realizarea noii căi ferate lungă de şapte kilometri, care să scoată trenurile din Micălaca. Primul lot este estimat la 1,44 miliarde de lei, în timp ce al doilea lot este estimat la 2,47 miliarde de lei.

Lucrările

Potrivit anunţului de licitaţie, în acest proiect se doreşte: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Al doilea proiect

Aşezarea geografică a judeţului nostru şi faptul că Aradul este traversat de mai multe rute de importanţă europeană face ca acest proiect să fie al doilea care vizează modernizarea căii ferate. Un alt proiect care vizează modernizarea liniei ferate pe relaţia Curtici-Arad-Simeria şi, ulterior, până la Bucureşti, este implementat chiar în această perioadă pe relaţia Ghioroc-Simeria, după ce tronsonul de la Curtici şi până la Ghioroc a fost modernizat deja. Acum, finalul lucrărilor de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara este legarea municipiului nostru de Caransebeş. Uniunea Europeană a finanţat toate lucrările menţionate mai sus.

În trei ani

Termenul de finalizare a lucrării de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara este de trei ani de zile, cu alte şase luni proiectarea. Practic, dacă termenele vor fi respectate, în trei ani şi jumătate de la momentul în care va fi stabilit câştigătorul licitaţiei ar trebui să circulăm spre Timişoara cu trenuri care ating 160 km/h. Rămâne, însă, de văzut dacă aceste termene vor fi respectate.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
Calea ,
ferata ,
licitatie ,
timisoara
5 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. un gheorghe says:
    October 22, 2020 at 11:44 am

    Mai ales intre Valea Viilor si Sag unde se merge cu 30 la ora.Bataie de joc.Si cu tramvaiul imperio lu blondu ajungi mai repede la Vinga.

    Reply
  2. coman sava says:
    October 22, 2020 at 3:08 pm

    Vă rugăm TEHNODOMUS Vor termina îm următorii 30 de ani !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  3. AndJusticeForAll says:
    October 22, 2020 at 6:35 pm

    La 14mii de euro pe metru….nu prea mai rămâne de o pâine.
    Dar fiindcă sunt darnic, o fac eu pentru doar 13500 pe metru chiar dacă nu fac profit. Furnizorii vor fi atenți cu facturile să ieșim la fix.

    Reply
  4. Dan says:
    October 23, 2020 at 7:58 am

    Mda, ar fi frumos sa se realizeze Proiectul, dar prefer sa astept sa vad finalul…, ca de 30 de ani se tot proiecteaza in România, si, fie nu se mai realizeaza ( si ramane la stadiu de proiect si de , nelipsitul STUDIU DE FEZABILITATE !), fie se realizeaza incet si prost ( din cauza executiei/proiectarii necorespunzatoare!

    Sa vedem ce-o iesii de data asta…

    Reply
  5. Mem says:
    October 23, 2020 at 9:53 am

    Daca s-ar scoate calea ferata din Micalaca ar fi un lucru bun cred pt. ca ar ramane doar linia ceea din afara Aradului care vine dinspre Aradul Nou si merge spre Vladimirescu la care s-ar putea adauga doar o cotitura spre calea ferata care vine dinspre Vladimirescu spre Arad dar atunci podul actual parca si-ar cam pierde din importanta, pacat ca nu se poate muta si el 🙂

    Reply
  6. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Trump anunță că laureata Premiului Nobel pentru Pace, Maria Corina Machado, l-a sunat
    3
    Unde și când ne putem lua rămas bun de la Flavius Domide!
    4
    8.500 de pachete de țigări găsite în mașina unui arădean 
    5
    Serviciile de informații americane ajută Ucraina să vizeze infrastructura energetică rusă
    6
    Toamna și Familia, în festival
    7
    Reguli noi la frontieră. Începând cu 12 octombrie, cetățenilor non-UE ce intră în România li se vor colecta datele biometrice
    8
    Edmond Zannidache - Zanni, câștigătorul Survivor, vine la Biserica Râul Trezirii
    9
    Se deschide legătura dintre autostradă și „naționalul” Arad-Timișoara
    10
    Accident pe DN79, la ieșire din Arad spre Zimandcuz. Un bărbat a decedat

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.