aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani va ajunge la Curtici sâmbătă seara

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani va ajunge la Curtici sâmbătă seara

la 28 November 2023 21:44 Reactualizat la: 29 November 2023 01:37
20 Comentarii

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani va ajunge la Curtici sâmbătă seara

28 November 2023 21:44 Reactualizat la: 29 November 2023 01:37
Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara.
Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara.

Trimite articolul

X

Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric.

„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00”, a declarat, marţi seara, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar.

„Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a precizat Roşeanu.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Sursa: AGERPRES

Trimite articolul

X
Taguri:
ajunge la Curtici ,
Alstom ,
Arad ,
cumpărat de România în ultimii 20 de ani ,
curtici ,
fabrica din Katowice ,
Primul tren electric inter-regional ,
Primul tren nou ,
rama RE-IR1 ARF
20 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Adrian says:
    November 28, 2023 at 11:15 pm

    Ce proceduri de vămuire la o marfa comunitară?

    Reply
  2. csm says:
    November 29, 2023 at 2:03 am

    Achizitionează trenuri noi, moderne, dar infrastructura e praf.

    Oare cei care fac asta nu gândesc înainte de achizitii ?

    Reply
  3. Cetatean says:
    November 29, 2023 at 5:02 am

    Romania nu mai stie sa faca nimic in domeniul feroviar ?

    Reply
    • desma says:
      November 29, 2023 at 7:16 am

      unde este ASTRA vagoane…Arad?

      Reply
      • Emil says:
        November 29, 2023 at 9:27 am

        De ce nu ati intrebat cand s-au concediat mii de oameni? Cei care lucreaza la privat fac degeaba greve, ca nu sunt vizibili si nu intereseaza pe nimeni. Unde a fost presa cand se desfiintau fabrici in Arad si pe locul lor s-ao facut supermarketuri si malluri?

        Reply
        • ROMANIA says:
          November 29, 2023 at 7:38 pm

          ASTRA ARAD e a angajatilor care au cumparat certificate de actiuni cand a fost privatizata! Si produce in continuare!

          Reply
      • Pisica moarta says:
        November 29, 2023 at 10:37 am

        Din pacate CFR-ul nu mai achizitioneaza vagoane noi dar nici buget pentru reparatii si modernizarile celor vechi nu are,preferand sa le caseze la fier vechi.
        Piata sud-americana nu mai functioneaza de cand cu UE,asa ca Astra Vagoane Calatori si-a reutilat si modernizat liniile tehnologice strict pentru fabricarea de tramvaie,unde nu fac fata cererilor…

        Reply
        • ROMANIA says:
          November 29, 2023 at 7:41 pm

          Au peste 25 de ani de exploatare cele casabile, cu modernizare cu tot!

          Reply
      • roman says:
        November 29, 2023 at 3:01 pm

        cum unde este ?s-a …..privatizat…..
        de altfel s-au .privatizat si Strungul TEBA UTA CPL Tricoul Rosu Libertatea Refacerea fca de spirt Aradeanca, si multe altele…
        Asa ca…….

        Reply
        • ROMANIA says:
          November 29, 2023 at 7:42 pm

          Rrusofilule, ASTRA e a angajatilor care au cumparat actiuni!

          Reply
          • pt@a-romanu says:
            November 30, 2023 at 4:43 am

            Tu și alții câțiva le știți pe toate, comentați în contră tot timpul.

    • ROMANIA says:
      November 29, 2023 at 7:40 pm

      Du-te pe terasa restaurantului din Atrium Arad si uita-te peste drum! Astra nu produce asa ceva!

      Reply
  4. Anonim says:
    November 29, 2023 at 10:10 am

    Din cate stiu cei din Craiova vand in Suedia iar RO cumpara din Polonia ?
    In plus exista fabrica de vagoane in RO , sau ???

    Reply
    • ROMANIA says:
      November 29, 2023 at 7:44 pm

      Esti prost de puti! Ce produce Craiova? Ce treaba au vagoanele cu un tren electric double-cab tip Sageata Albastra, adica doua cabine! Nu mai este nevoie sa decuplezi locomotiva si sa o pui la capatul celalalt al trenului, sa pierzi timp si bani!

      Reply
  5. Biju says:
    November 29, 2023 at 11:33 am

    Numai pacat de bani astia ca intrun an e vaisamar

    Reply
  6. cetatean says:
    November 29, 2023 at 3:04 pm

    inainte de 90 Romania exporta vagoane de marfa si calatori A construit inclusiv trenul special pt demnitari
    Acum importam trenuri de la altii Bravo!

    Reply
    • ROMANIA says:
      November 29, 2023 at 7:46 pm

      Ai lecturat caietul de sarcini?

      Reply
    • Nicu says:
      November 29, 2023 at 9:18 pm

      Exporta vagoane ca le dadea nea Nicu aproape pe gratis, doar sa aibe muncitorii de lucru. Daca era cerere, se produceau si in ziua de azi… ca nimeni nu ii prost sa inchida ceva ce e profitabil. Dar na… a prins si inca prinde bine propagabda comunista la foarte multi romani. Lipsa educatiei te face sa nu pui intrebari si sa crezi orice.

      Reply
      • Sorin pt Nicu says:
        November 30, 2023 at 8:11 am

        bai ăsta ,omul de care te iei are dreptate da se vindeau ieftin dar de exportau fest si salariatii primeau lefuri bune si apartamente gratis care acum se revand pe zeci de mii de euro Nu ai lucrat la IVA cerere ar fi si azi ca ai nostri is mai buni ca polonezii si cehii doar ca nu mai e cine sa produca asa ceva ca s-a privatizat totul vezi tot asa si Strungul privatizat ce mai produce, asa ca taci !
        Au avut grija unii ca Romania sa ajunga doar o piata de desfacere pt altii

        Reply
  7. Etc says:
    November 30, 2023 at 12:04 am

    Da nu era mai bine sa avem sine primo?! Dupa sa ne gandim la trenuri…

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Halloween-ul coboară din piramidă la ATRIUM MALL!
    3
    Instituțiile publice somate să-și achite datoriile la Fisc
    4
    Egipt în vacanța de toamnă: 5 motive pentru care familiile aleg Marea Roșie
    5
    Falcă anunță: PNL se „deschide”
    6
    Conducea prin Arad cu permisul anulat din 2004
    7
    Un liceu din Polonia introduce în programă pilotarea dronelor
    8
    Proiect de prevenire a violenței școlare, la Sântana
    9
    Cum va reacționa Mihalcea la sosirea lui Balint?
    10
    Start la depunerea cererilor pentru ajutorul de încălzire a locuinţei

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.