aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Pro Urbe, despre traficul de la AFI: „Un sens giratoriu este total nefezabil!”

Pro Urbe, despre traficul de la AFI: „Un sens giratoriu este total nefezabil!”

De Sorina Ambruș
la 12 November 2023 15:37
27 Comentarii

Pro Urbe, despre traficul de la AFI: „Un sens giratoriu este total nefezabil!”

12 November 2023 15:37
După publicarea variantei de rezolvare a traficului de la AFI, propusă de Pro Urbe, asociația revine cu trei soluții detaliate, alături de motivele pentru care acestea au fost alese.
Scris de Sorina Ambruș - După publicarea variantei de rezolvare a traficului de la AFI, propusă de Pro Urbe, asociația revine cu trei soluții detaliate, alături de motivele pentru care acestea au fost alese.

Trimite articolul

X

ARAD. Deschiderea retail park-ului AFI a creat o problemă de trafic în zonă, ceea ce i-a determinat pe cei de la Pro Urbe – Asociația pentru Protecția Patrimoniului Urban al Aradului – să vină cu o soluție care ar descongestiona, spun ei, arterele. Într-o postare pe pagina de socializare, preluată de www.aradon.ro, era prezentată, succint, una dintre opțiuni. Articolul a generat numeroase comentarii, unele pro, altele contra, motiv pentru care cei de la Pro Urbe au decis să detalieze varianta propusă, cu argumentele care au stat la baza „adoptării” ei.

„Cum apariția pe aradon.ro a propunerii noastre de modificare a intersecției căii Aurel Vlaicu cu strada 6 Vânători a stârnit destul de mult interes, publicăm mai jos detaliile acestei propuneri. Din imaginea publicată pe aradon.ro mulți nu au înțeles exact ce propunem acolo. Din capul locului dorim să precizăm că ideea multora ca acolo să se realizeze un sens giratoriu o considerăm total nefezabilă. Tramvaiul va trece prin mijlocul sensului giratoriu și va trebui să aibă prioritate, blocând întreg sensul giratoriu. La fiecare intrare sau ieșire din sens este câte o trecere de pietoni peste mai multe benzi de circulație. Aceste treceri de pietoni vor fi obligatoriu semaforizate, prin urmare vom obține un sens giratoriu semaforizat, ceea ce nu aduce niciun avantaj. Prin urmare, propunem doar modificarea configurației intersecției existente”, spune Laszlo Szoke, în articolul postat pe site-ul Pro Urbe.

Soluția UTA-Centru

Pe sensul de mers de la UTA înspre centrul municipiului, soluția propusă este următoarea: „2 benzi de mers la stânga și 2 benzi de mers înainte, spre centru, cu marcaj pentru cei care întorc în U înapoi spre UTA. Această modificare nu se poate face fără lărgirea carosabilului în dreptul stației de tramvai și încă 50 de metri spre gară. Vorbim de 100 de metri în total. Există loc pentru încă o bandă, fără modificarea lățimii trotuarului. Sunt fix 3,5 metri până la trotuar. Va fi nevoie de mutarea câtorva stâlpi de iluminat public și a doi stâlpi de susținere a firelor de alimentare a liniilor de tramvai. Ar ieși ceva asemănător cu ce vedeți în Imaginea 1.

Soluția AFI-UTA

Dacă în prima postare, Pro Urbe vorbea doar despre modificările prezentate în paragraful de mai sus, aceștia revin cu o opțiune și pe sensul de mers spre Calea Aurel Vlaicu:

„Interzicerea opririi pe segmentul dintre strada 6 Vânători și blocurile de pe strada Roșiorilor și pe segmentul de dincolo de calea ferată; crearea unei benzi de accelerare și încetinire la parcarea AFI, la Mc/Donalds + ARED IMAR și la strada Roșiorilor; trasarea corectă a benzilor la semaforul de la stadion! Asta e o problemă la mult prea multe intersecții din oraș. Ieșirea din parcarea AFI pe Calea Aurel Vlaicu considerăm că este incorect realizată. Este o eroare de proiectare. Mașinile ies direct într-o bandă de circulație, nu au la dispoziție o bandă de accelerare deși loc ar fi. Este o situație de trafic periculoasă. Acolo sunt trei benzi, deși două ar fi suficiente. Una se putea folosi în acest scop. La stadion oricum sunt doar două benzi de mers înainte. Pentru intrarea în parcare s-a realizat o bandă suplimentară, inutilă după părerea noastră. Banda de parcare trebuia transformată în bandă de încetinire, respectiv accelerare înainte, respectiv după accesul în parcare. În afară de eventuala reconfigurare a insulei de la intrarea în parcarea AFI, toate aceste modificări se pot face prin simpla refacere a marcajelor. În Imaginile 2, 3, și 4(Foto)aveți trasate marcajele așa cum le considerăm noi a fi corecte. În special la stadion ar trebui modificate marcajele, acolo unde banda din stânga se transformă din bandă de mers înainte, în bandă de mers la stânga. Este o situație nefirească întâlnită din păcate în prea multe intersecții din Arad. Generează inutil conflicte în trafic. Nu înțelegem cum de cei care refac marcajele în fiecare an nu înțeleg că așa nu e bine. Mai ales că în unele intersecții marcajele sunt vopsite corect de aceiași oameni.”

Soluția 6 Vânători

Cei de la Pro Urbe au luat în calcul, de această dată și o reconfigurare pentru Calea 6 Vânători:

„interzicerea opririi în dreptul autogării, până la sensul giratoriu de intrare la Leroy-Merlin; desființarea parcării oblice din dreptul autogării; mutarea buclei de dilatare a conductei de termoficare ce traversează strada și intră în pământ ocupând banda 1 pe sensul autogară-Feroneria. Pentru cei care vin după călători la autogară, există locuri de parcare în interiorul autogării. Mutarea buclei de dilatare probabil este o lucrare mai amplă, dar care trebuia făcută de mult. Este aiurea ca din șosea să iasă o țeavă. În Imaginea 5 (Foto) vedețiilustrat acest segment de stradă.”

Zonă de interes

Chiar dacă există voci care susțin că după sărbători se va domoli și aglomerația în zona AFI, prin urmare nu e nevoie de o reconfigurare, nu trebuie neglijat faptul că în spatele AFI se află în construcție un proiect imobiliar de amploare, cu sute de apartamente. Ceea ce va însemna mai multe mașini, mai mult trafic, mai multe probleme pentru șoferi și timpi de așteptare ridicați. Ca să nu luăm în calcul zilele de meci, odată ce UTA se va întoarce acasă.

Trimite articolul

X
Taguri:
Asociatia Pro Urbe ,
fluidizare trafic AFI Center ,
intersectie Calea Aurel Vlaicu - Calea 6 Vânători ,
pro urbe ,
propunere fluidizare trafic ,
propunere solutii ,
solutii descongestionare trafic ,
trafic rutier
27 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Zeus says:
    November 12, 2023 at 4:47 pm

    Aici se vede disfuncționalitatea conducerii orașului. Există o problemă, au fost propuse niște soluții (bune /rele cum or fi) dar nimeni din conducerea urbei nu se sinchisește să discute cu cei care vin cu propuneri ca să rezolve o problemă a orașului…

    Reply
    • Expertologul says:
      November 12, 2023 at 6:08 pm

      Chiar în fața primăriei unde sunt acele pavele de granit, dacă vii de la teatru spre primărie și ești pe banda a doua, marcajul cu piatra albă te obligă să o iei la stânga. Acest lucru arată încă o dată lipsa interesului primăriei și a poliției pentru un trafic normal și logic în Arad. Și nu este singura intersecție cu asemenea marcaje aberante

      Reply
      • Exact says:
        November 12, 2023 at 7:35 pm

        Exact

        Reply
      • Georgi says:
        November 12, 2023 at 8:19 pm

        Comisia de circulație din cadrul primăriei nu cred că vrea să lucreze efectiv.Sunt câteva intersecții în oraș unde situația marcată pe sosea și indicatoare sau semafoare nu are logică:de exemplu ieșirea pe sensul înainte din parcarea gării dinspre Atrium:ai două benzi de ieșire semaforizate și marcajul pe sosea e obligatoriu stânga sau obligatoriu stânga.La semafor ai pe banda de obligatoriu dreapta și dreptul de a merge înainte către strada Miron Costin.

        Reply
      • XxL says:
        November 13, 2023 at 8:25 am

        Exact gresit! Daca vi de la conti ai 3 benzi, prima obligatoriu la dreapta si celelalte doua inainte, eu tind sa cred ca detii permis de conducere si stii ca daca ai doua benzi inainte si ajungi in fata primariei nu te bagi de pe prima banda inainte direct pe a doua in fata primariei ci o iei pe prima banda-lasand loc si la cel de pe a doua banda si intre pe a doua. Liniile din granit sunt total aiurea, daca o sa te implici intr-un accident acolo si intri de pe banda unu pe banda a doua, o sa fi vinovat-deoarece liniile de granit nu sunt marcaje rutiere!

        Reply
        • Dakay says:
          November 13, 2023 at 10:01 am

          Corect!

          Reply
          • fekete says:
            November 13, 2023 at 10:43 am

            incorect

  2. Un oarecare#2 says:
    November 12, 2023 at 6:20 pm

    Este interesant ca proiectul a trecut de avizul de la circulatie! Oare cand au dat avizul de circulatie, care au fost parametrii de trafic?!?! Nimeni din comisia de circulatie nu a sesizat problema care va fi generata de aceasta investitie? Evident ca muritorilor de rand daca isi fac o investitie langa un DN, sunt cerute toate investiile posibile in infrastructura! Aici nu a fost cazul… probabil vb de 15 masini pe ira care ar fi virat dinspre uta spre AFi….. DNA……..!!!!!!

    Reply
  3. MarlboroMan says:
    November 12, 2023 at 6:51 pm

    In afara de decatlonu…nhninvad rostul mizeriei de “centru comercial”care provoacă numa ambuteiaj…și disperații care stau nonstop la coada pentru un amarat de burger king.
    .serios…atît de disperați am.ajuns că nație?

    Reply
  4. Stan says:
    November 12, 2023 at 6:56 pm

    Tipic romanesc. Facem un lucru, apoi ne dăm seama că nu e ok, iar acum pentru o investiție privată schimbăm pe banii noștri tot acolo. Pe nervii noștri, disconfort, etc… Nu putem face de la început un lucru cum trebuie. Să vedem ce nebunie o să fie la Dedeman în Micalaca, o zonă cu probleme de trafic de mult timp, mai ales la ore de vârf…

    Reply
  5. Jack says:
    November 12, 2023 at 8:26 pm

    Cu maxima nesimtire jandarmeria la meciuri blocheaza o banda desi au loc pe strada laterala dim sptele stadionului care e iar inchisa in arad cel care a proeiectat e obisnuit cu caruta e incredibil sa pui o banda la stanga si una inainte pe lacului cu om idiot a putut sa gandeasca asa ceva?

    Reply
    • Cristi says:
      November 13, 2023 at 12:09 am

      Pentru limba romana apăsați tasta 1. Mama ei de gramatica

      Reply
  6. arh. Aradi Janos says:
    November 12, 2023 at 9:03 pm

    Cine face parte din Pro Urbe, cine sunt vrednicii urmasi a inginerului mecanic care faca sa fie arhitect se dadea mare specialist in arhitectura. Sunt oare tot oameni care in afara de o casuta sau o mica modificare interioara intr-o casuta nu au proiectat nimic in schimb dau din gura si critica tot ce fac arhitectii adevarati ai Aradului. Sa fim seriosi, eu ca horticultor voi infiinta asociatiei bagatorilor in seama pentru vorbaria degeaba asupra arhitecturii orasului arad. Sa nu mai aud despre aceasta Pro Urbe care i-a facut statuie lui Buda si nu spune un cuvant despre marele arhitect Milos Cristea. Cred ca acolo nu exista nici un arhitect adevarat decat unul cel mult doi arhitecti ofuscati.

    Reply
  7. Vlad says:
    November 12, 2023 at 9:10 pm

    Când ii meci ce facem?o fi distracție maxima

    Reply
  8. Dia says:
    November 12, 2023 at 9:28 pm

    Trec zilnic spre și dinspre Vlaicu. Ce ați făcut în zona AFI este bătaie de joc legat de circulație. Era logic că va fi aglomerație.

    Reply
  9. Cetatean says:
    November 13, 2023 at 5:10 am

    “Comisia de reglementare a circulatiei” este o comisie de diletanti. Vezi puzderia de indicatoare “Oprirea interzisa”, cu scopul de a reduce numarul de parcari din cartiere si de a mana proprietarii spre parcarile etajate, construite pe bani grasi si pe baza unor asa-zise “Studii de fezabilitate”, pornite de la premize false.

    Reply
  10. Geremy says:
    November 13, 2023 at 8:00 am

    Eu am mai scris de sincrinizarea semafoarelor in Gradiste. Aceeasi problema in Micalaca pe calea Radnei pe ambele sensuri. De exemplu dupa ce cobori podul, ai rosu. Se face verde, urmatorul semafor il prinzi verde doar daca treci pe rosu la primul. Nu calea Radnei e drum principal?
    Cat de AFI, fa doua benzi la stanga dispre UTA spre gara si nu mai da voie sa se parcheze nimic in zona AFI pe cal Aurel Vlaicu. Se tine blocata o banda pentru 3 masini si 3 autobuze parcate.

    Reply
  11. Pupu says:
    November 13, 2023 at 8:51 am

    Prima variantă,cu 4 benzi pe sensul spre gară ar însemna si tăierea câtorva copaci.Asta nu mai spune nimeni.Parcă tot Aradul vine la AFI dinspre Vlaicu !Ciudat cum s-au activat unii să rezolve problemele (create) de AFI.Pt restul orașului nu am vz nimic de ani buni.

    Reply
  12. RALU says:
    November 13, 2023 at 10:08 am

    Abureala, prourbe, aatia!?? Ce stiu ei tot, mergeti in Ungaria nu mai departe in orice intersectie este sens giratoriu cu tramvaie cu 7 mii de benzii, doar la arad nu se poate! Pro urbe!??? Ca si pro infrastructura fac niste filmari cu droma si ei stiu deja, cei bine si cei rău!!!

    Reply
  13. Szentesi Doina says:
    November 13, 2023 at 11:30 am

    Având în vedere ca str 6Vanatori este foarte circulata , ar trebui făcut ceva pt fluidizare , se fac cozi imense de mașini în zona AFI

    Reply
  14. un nimeni says:
    November 13, 2023 at 1:17 pm

    Centrul rămâne centru .. stați blânzi cu AFI vostru de combinație..

    Reply
  15. Rali says:
    November 13, 2023 at 1:22 pm

    UN SENS GIRATORIU ESTE TOTAL!!! FEZABIL!!!!

    Reply
  16. Radu says:
    November 13, 2023 at 2:15 pm

    Problema este și la plecarea de la AFI, la ieșirea de pe 6 Vânători pe bulevard, fiind doar o bandă înainte la stânga, am stat preț de vreo 3 semafoare până am ieșit, extrem de neeconimic, timp pierdut, poluare….

    Reply
  17. ICS says:
    November 13, 2023 at 3:40 pm

    Foarte interesant cum se fac studii si proiecte de rerereconfigurare a unor sosele care puteau fi facute bine de la inceput dar pentru gropi si treceri la nivel cu cai ferate unde sunt adevarate cratere (Str. Campul Linistii) nici nu se pune problema.

    Reply
  18. Miloş esti varza says:
    November 13, 2023 at 4:30 pm

    Milos a ar fi rezolvat altfel ce naiba faci parcare cu trafic pentru magazin adica parcarii si nu faci faci pentru transort ?
    Traficul e pentru oameni si locatii

    Reply
  19. Marinica says:
    November 13, 2023 at 4:57 pm

    Si daca umblati mai mult pe jos ce se intampla?Mai puteti lua si cate o bicicleta din cand in cand.N-o sa mai fie ambuteiaje.

    Reply
  20. Bubu says:
    November 13, 2023 at 5:01 pm

    Nu era mai simplu sa se deschida in afara orasului toate aceste “necesitati moderne”???se evita din start aglomeratia in oras…😂😂😂

    Reply
  21. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Garda de Mediu a blocat vânzarea la fier vechi a unor instalații de la fostul CET
    3
    Poliția, în acțiune pe șosele
    4
    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    5
    Propaganda online pentru regimul comunist crește pe rețelele sociale, avertizează IICCMER
    6
    Tramvaiul lui Moș Crăciun se pune în mișcare
    7
    Cofinanțează podul de la Socodor
    8
    Şi-a bătut mama de 70 de ani și a fost arestat
    9
    Mai puţine cereri pentru ajutorul de încălzire
    10
    SUA au făcut presiuni asupra Kievului în timpul negocierilor de la Geneva

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel. 1

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor. 1

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 4

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 6

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.