„Există indicatoare rutiere privind limita de tonaj de 7,5 tone, dar nu se respectă întotdeauna, ceea ce poate afecta grav acest pod istoric, a cărui garanție de 100 de ani este de mult timp depășită. Podul nu a beneficiat de lucrări la piloni niciodată de la construcție, iar ultimele lucrări au avut loc în 2007, dar numai la partea carosabilă. Consiliul Județean a aplicat amenzi și chiar a instalat camere de supraveghere, astfel că pe baza imaginilor sunt depistați șoferii. Totuși, nu se respectă întotdeauna restricțiile de tonaj”, a spus primarul.
Contactați de AGERPRES, reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Arad au declarat că în unele cazuri a fost sesizată și poliția.
„Restricția de tonaj a fost instituită în urma expertizării podului. Când constatăm că nu se respectă restricția, anunțăm poliția”, a declarat directorul tehnic al CJ Arad, Răzvan Ciubotaru.
„Atrag atenția asupra unei probleme care, dacă va fi ignorată în continuare, poate genera consecințe grave și ireparabile. În ultimii ani, podul care traversează râul Mureș la Săvârșin – aflat pe Drumul Județean DJ 707 – a suferit degradări semnificative, în special la nivelul pilonilor de susținere, din cauza scăderii nivelului apei, dar a suferit și degradări la nivelul structurii metalice, manifestate prin slăbirea și căderea elementelor de fixare, ca urmare a trepidațiilor generate de traficul greu. Deși există restricții clare de tonaj, vehicule de mare tonaj continuă să îl tranziteze fără nicio opreliște. Această nesocotire a reglementărilor pune în pericol integritatea podului – o arteră vitală pentru locuitorii zonei și pentru economie – și amenință siguranța rutieră a tuturor celor care îl traversează zilnic”, a scris consilierul județean.
Primul pod a fost dat în folosință la Săvârșin la 15 ianuarie 1872, dar a fost din lemn și s-a prăbușit. Construirea podului actual din fier a început în 1906, fiind dat în folosință în 1909, iar garanția a expirat în 2009.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XFaceti pod nou in continuarea drumului de la Valea Mare si urca direct pe pasajul peste calea ferata care sa deschis nu demult.Asta e cea mai buna varianta.Cand sunt probleme pa autostrada tot traficul e devia pe acest pod.
Militia din Savarsin doarme in birou , nici macar nu se deplaseaza la pod pentru a incasa ,, taxa de trecere ,, deoarece baietii se prezinta singuri cu pistarii la post … despre ce vorbim aici ?
Atragem si noi atenția asupra unei probleme ce deja creează consecințe ireversibile ireparabile Opriți furtul pădurilor noastre, opriți Schweinhofer să mai taie pădurile noastre, Opriți Ichea ” c=k” să ne mai taie pădurile doar ca beșinoșii să își schimbe mobilierul tot la doi trei ani. Pădurile sunt ale noastre a românilor și trebuie să rămână ale noastre. Opriți vânzarea resurselor noastre vitale pentru noi și pentru țara noastră România.