aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Scrisoarea unui arădean: „Cum suntem trataţi de CTP”

Scrisoarea unui arădean: „Cum suntem trataţi de CTP”

De Andreea Pintea
la 2 November 2020 16:24
20 Comentarii

Scrisoarea unui arădean: „Cum suntem trataţi de CTP”

2 November 2020 16:24
Arădeanul Mihai Săbăilă a transmis pe adresa redacției Jurnal arădean/aradon.ro o scrisoare deschisă celor de la CTP.
Scris de Andreea Pintea - Arădeanul Mihai Săbăilă a transmis pe adresa redacției Jurnal arădean/aradon.ro o scrisoare deschisă celor de la CTP.

Trimite articolul

X

ARAD. Care sunt condițiile de transport în comun în Arad din perspectiva călătorilor? Ce ar trebui îmbunătățit și care ar trebui să fie prioritățile Companiei de Transport Public? Toate aceste întrebări se regăsesc în scrisoarea transmisă pe adresa redacției Jurnal arădean/aradon.ro de arădeanul Mihai Săbăilă.

„În urmă cu câţva ani, am mai scris despre situaţia transportului urban cu tramvaiul în Arad. Nu a fost nici-o reacţie din partea CTP şi nici a autorităţile cu legături în transportul în comun. Aşa că voi relua tema care se pare că nu are rezolvare.

Amplasarea stațiilor

În primul rând amplasarea staţiilor de tramvai după intersecţie, a fost o hotărâre greşită. În loc să micşoreze timpii de parcurgere a unui traseu, aceşti timpi se măresc prin staţionările în faţa stopurilor din intersecţii, iar apoi oprirea în staţie. Deci se fac două opriri în loc de una. Dacă staţia ar fi înainte de intersecţie, aşa cum a fost în urmă cu câţiva ani, înainte de aşa zisa modernizare, ar fi o singură oprire, atât pentru stop cât şi pentru urcare-coborâre din tramvai. Odată cu trecerea stopului pe vede şi urcarea-coborârea realizată, se poate merge la staţia următoare fără să se facă încă o oprire. Realizarea staţiilor de tramvai după intersecţie a condus şi la alte inconveniente şi anume:

1. Staţii foarte lungi fără rost. Se motivează prin faptul că e necesar ca două garnituri de tramvai să încapă în staţie. Această motivaţie nu ţine pentru că există un orar care, teoretic, trebuie respectat. Din orarele afişate în staţii, nu rezultă suprapuneri de timpi în care două garnituri de tramvai să oprească în staţie. Apoi, chiar dacă prin nerespectarea orarului de parcurs, lucru foarte frecvent dealtfel, două garnituri ajung în același timp într-o staţie, cea de a doua garnitură poate aştepta câteva secunde-minute?! în afara staţiei până la eliberarea staţiei. Aşa că lungimea exagerată a staţiilor nu are nici-o motivaţie, decât poate cea financiară în care cineva trebuia să câştige nişte bani. Din banii noştrii, a contribuabilor.

2. În aceste staţii foarte lungi, tramvaiele opresc în capătul cel mai îndepărtat. Nu ştiu motivul şi cine a indicat vatmanilor să facă în acest fel, dar pentru călători e foarte enervant. De ficare dată trebuie să faci mulţi paşi în plus ca să ajungi la tramvai. Şi să nu uităm că sunt foarte mulţi pensionari, oameni în vârstă, pentru care orice pas în plus înseamnă mult efort. Cum vine CTP-ul în întâmpinarea acestor oameni? Se pare că din contră, îi pun pe beţii oameni să facă cât mai multă mişcare. Accesul în staţie se face prin capătul din spate a staţiei, unde este şi trecerea de pietoni. De aici până unde opreşte tramvaiul, trebuie parcurşi vreo 20-25 de metri cel puţin, până să ajungi la tramvai.

3. Numărul traseului pe care circulă tramvaiul este afişat numai în partea din faţă a tramvaiului. Dacă un tramvai este în staţie, un cetăţean care ajunge în staţie de pe trecerea de pietoni, vine din spatele tramvaiului şi nu ştie pe ce linie circulă acel tramvai, deoarece numărul traseului nu este afişat şi în spatele tramvaiului. În această situaţie, cetăţeanul trebuie să fugă până în faţa tramvaiului ca să afle numărul traseului. Dacă mai ajunge! În general nu! Dar poate ajunge pe la mijlocul tramvaiului. Dar ce folos? Nici aici nu e afişat numărul traseului. Şi atunci ce e de făcut? Aşteaptă următorul tramvai ca să-l vadă din faţă şi astfel să afle pe ce traseu circulă. Asta înseamnă timp pierdut şi nervi în plus ! E normal aşa?

4. Staţiile foarte lungi şi faptul că vatmanii opresc în capătul cel mai îndepărtat al staţiei, creează încă o situaţie de neacceptat şi anume: un cetăţean care intră în staţie imediat după tramvai, trebuie să parcurgă cei 20-25 de metrii până la locul unde opreşte tramvaiul, foarte repede chiar în fugă, dacă poate fugii. Şi se întâmplă nu odată, ca atunci când ai ajuns la tramvai şi eşti cu mâna întinsă să apeşi pe butonul de deschidere a uşii, vatmanul porneşte tramvaiul fără să aibă puţinul bun simţ să aştepte 2-3 secunde până se urcă şi cetăţeanul pe care desigur la văzut în oglinda retrovizoare, fugind sau grăbindu-se să ajungă la prea îndepărtatul mijloc de transport.

Problema orarului

Se mai poate adăuga nemulţumirea faţă de nerespectarea orarului. Tramvaiele ajung în staţii fie mai devreme fie mai târziu faţă de timpii din orar. Este enervant să constaţi când ajungi în staţie că tramvaiul a trecut cu 2 minute mai devreme şi ca urmare va trebui să aştepţi 15 minute, sau mai mult, în plus până la următorul tramva”, a transmis Mihai Săbăilă.

În final, arădeanul a făcut referire și la mesajul: „Nu discutați cu vatmanul în timpul mersului”: „În realitate, în multe cazuri, tot felul de cunoştinţe sau prieteni discută cu vatmanul în timpul mersului şi blochează uşa din faţă în staţii. Oare care este motivul perpetuării acestei situaţii?”

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
CTP ,
scrisoare ,
tratati
20 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Shorkan says:
    November 2, 2020 at 4:37 pm

    Da’ cand e oprit tramvaiul in statie se poate discuta cu vatmanul nu ?? Ca nu-i in timpul mersului !! Hai pa !!

    Reply
    • Ovi says:
      November 2, 2020 at 5:15 pm

      esti un bou.

      Reply
      • Dan says:
        November 2, 2020 at 11:59 pm

        👍
        Corect! Atat a inteles vita din tot articolul…

        Reply
  2. andrei says:
    November 2, 2020 at 5:27 pm

    mai stai acasa putregaiule , ca vine moartea dupa tine si tu umblii ampulea

    Reply
    • Unu says:
      November 2, 2020 at 6:52 pm

      Andrei! Puteregai vei ajunge și tu,incurând!

      Reply
  3. ARADEAN says:
    November 2, 2020 at 6:24 pm

    Total de acord cu cele scrise in acest articol
    Nu sunt bine puse unele statii ( de ex. vine tramvaiul de la teatru opreste la semafor peste drum de ANAF apoi face cativa metri pana in fata la fosta Banca Nationala si prinde si acolo rosu după care peste 15 metri opreste in statie . Sau statia de la Palatul Cenad ar fi bine sa aiba peste drum statia de mers spre teatru si nu la peste 250 m in diagonala adica in fata la Mc Donad . Acerasi situatie e si cu statia Crisan unde statiile sunt puse in diagonala in loc sa fie una peste drum de alta pe sensuri opuse desigur.
    Aceeasi nepasare e si cu /ne/afisarea nr de tramvai pe lateral si in spate . Ajungi in statie te uiti la tramvaiul din statie habar nu ai ce linie este fugi in fata sa vezi nr. intre timp tramvaiul pleacă
    Aceasi neregula e si cu statiile enorm de lungi in care vatmanul opreste taman la captul cel mai indepartat Cel mai elocvent exemplu e statia Traian cu sensul spre Ar Nou unde ajungi in statie de pe trecerea de pietoni si fugi pana aproape de hotel ca sa urci in tramvaiul oprit la 30-40 metri mai in față/.daca apuci/
    De ce au desfiintat asa zisa statie Sanitas pt ca drumul e f lung de la statia Crisan si pana la statia Catedrala nouă?
    Si exemplele pot continua .
    Nu se gaseste cineva din edilii nostri proaspat alesi sa faca ordine in legatura cu cele aratate mai sus?

    Reply
    • helmut says:
      November 2, 2020 at 7:27 pm

      lucrari marca Falka de la Brad, inginer de drumuri di poduri,
      slaba calitate se maresc timpii de asteptare, licrari zero barat!!de scumpirea biletului ce ziceti? cald vara si frig iarna, tramvaie second hand din anii 1972 cumparate din Germania?? Falca nu iti este rusine obrazului???

      Reply
      • BrArad says:
        November 2, 2020 at 9:19 pm

        daca ai fi fost prin Brad in urma cu ceva ani, cam asa circulau carutele acolo..

        Reply
    • Dan says:
      November 3, 2020 at 12:00 am

      👍👍👍

      Reply
  4. Gabi says:
    November 2, 2020 at 7:19 pm

    Este deranjant faptul ca la orele de varf, intre 15-14, toate garniturile sunt formate exclusiv dintr-un singur vagon, ceea ce duce la o aglomerare nepotrivita pt. vremurile ce le traim. S-au laudat ca au pus POS-uri. In multe tramvaie, in spatele acestora e un afis care te avertizeaza ca sunt in proba. Asta de vreo 2 luni. Unde nu e afis, risti sa pui cardul si nu ti da bilet.S-au investit bani in aceste aparate dar nu sunt asigurate nici acum conditiile de functionare ale acestora. Nu se da caldura in vagoane si arareori este dezinfectant asigurat. Eu dau 3 lei pe bilet si am justificata pretentie ca CTP-ul sa mi asigure minimum de confort caci siguranta lasa de dorit. Boschetarii sunt lasati sa doarma, sa calatoreasca fara nici o problema. Controlorii ii vizeaza pe ceilalti. Am vazut vatman care astepta grijuliu un boschetar cu punga in mana, nu cumva sa rateze calatoria caci se grabea sarmanul. Zona 300 este ,,pedepsita” de a nu avea o legatura directa cu orasul, trebuind sa schimbi 2 tramvaie. Si teoria cum ca un bilet e valabil o ora, este falsa, este o smecherie CTP deoarece in multe tramvaie au pastrat compostoarele clasice-cu gauri-care nu ti permit folosirea biletului decat pe acel tramvai. Abonament nu mi mai fac, deoarece cand a fost starea de urgenta au oprit circulatia tramvaielor respectiv au limitat-o. Nu ne au returnat banii macar partial pe abonamente. Conducerea CTP este complet inexistenta, nu raspunde la intrebari dar nici nu rezolva vreo problema. Sau onor Primaria. Am vazut ca domnul primar face rondul de seara cu masina. Dar de ce nu face rondul de zi cu tramvaiul? Intre orele 15-16? Ii garantez ca ar avea mai multi spectatorib si un super plus de imagine. CTP-ul e in subordinea Primariei, domnule Primar,deci?

    Reply
    • eu says:
      November 3, 2020 at 8:59 am

      corect

      Reply
  5. ... says:
    November 2, 2020 at 8:24 pm

    O minte prea odihnită ! Sau petitionar de profesie!
    Iar cu ce spunea cineva cu amplasarea vis a vis a stațiilor, numai asa era un dute-vino peste liniile de tramvai ,pe “scurtătură”,ocolind spațiile destinate pietonilor.

    Reply
  6. Pozitiv says:
    November 2, 2020 at 8:29 pm

    Știind ca Aradon este un site falcoid pina la extrem,am fost surprins sa citesc un asemenea articol argumentat și de bun simt civic.Aceasta regenerare urbana emanată de o minte degenerata a pus Aradul intr-o situație cel puțin jenanta fata de imaginea unui oraș civilizat.Însă cuvințul decisiv îl au locuitorii,care au votat și se vede cu ce s-au ales.

    Reply
    • Dan says:
      November 3, 2020 at 7:33 am

      Dk ai fi citit atent articole din ultima (cel putin) jumatate de an, ai fi constatat ca NU (mai) este pro-Falcă&gașca .

      Reply
  7. Carstea Sorin - Dan says:
    November 2, 2020 at 10:02 pm

    Avem cel mai scum bilet de tramvai din Romania !!! – Spre ex. Constanta 1,5 lei biletul – si asta de multi ani !

    Reply
  8. Călătorul says:
    November 2, 2020 at 10:23 pm

    Perfect de acord cu autorul scrisorii deschise, si as mai adauga: Sa nu uitam de faptul ca pe cat (de inutil) de lungi sunt statiile, pe atat de inguste!!! (de ex. Atrium, UTA, Lebada, Fortuna, etc, in care aproape ca nu au loc 2 oameni unul langa altul, si adesea calatorii circula pe linia de tramvai, pana la trecerea de pietoni pt. ca nu au loc sa depaseasca calatorul care e pe peron…

    Si asta in conditiile in care statiile respective sunt foarte circulate!!! A fost foarte frustrant, in urma cu cativa ani cand, dupa ce s-a facut asa-zisa modernizare a liniilor si statiilor de tramvai din oras, rezultatul a fost reducerea confortului, timpi pierduti de calatorie, etc – pe scurt mai rau ca si inainte!…

    E clar ca autorii proiectului au circulat doar cu masinile, nicidecum cu tramvaiele!…

    Reply
  9. Stana says:
    November 2, 2020 at 11:15 pm

    Batranii sa mai stea acasa ca-i paste coviduL!!

    Reply
    • @Stana says:
      November 3, 2020 at 10:11 am

      ce… mea ai tu cu parintii nostri? ha? Sigur tu nu ai asa ceva pt ca poate ai crescut la orfelinat. Mars d-aici

      Reply
  10. Hdggf says:
    November 3, 2020 at 9:54 am

    Am observat pe linia 18 la podogoria catre micalaca…este un vatman roker cu plete..ala tot cu 7 si 9 minute ajunge la podoria..cind de fapt de ex la si 30 e plecarea ..el pleaca la si 22 din podgoria..si mai este o problema majora…panourile cu reclame alea proaste care nu au nici un rost si incurca foarte mult ..de acoperis ce sa spui..cind ploua e tot una ca stai sub ele sau afara..un dobitoc care era beat cind a facut acel proiect..cu geamuri termopane care majoritatea sint sparte…plus ghenele astea de tramvaie vechi de 70 de ani care ar trebuii la fier vechi duse…cu fugitu dupa tramvai e adevarat..de duc dobitocii de vatmani in fatza de tot sa fuga oamenii dupa tramvai…o fi tramvaiu lu masa

    Reply
  11. Adevar says:
    November 3, 2020 at 5:54 pm

    AVEȚI DREPTATE MAREA MAJORITATE. CEA MAI MARE PROBLEMĂ ESTE CĂ CIRCULĂ CU UN VAGON. ACUMA CÎND TREBUIE SĂ PĂSTRĂM DISTANȚA SOCIALĂ? ȘI NE MAI DAU AMENZI CĂ NU AVEM MASCA, CIND STĂM CA SARDELELE?? VA RUGAM LUAȚI MASURI.PE LINIA 18 VIN CU UN SINGUR VAGON!!!!!!!

    Reply
  12. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Scriitorul maghiar László Krasznahorkai a câștigat Premiul Nobel pentru Literatură
    3
    Angajații ArcelorMittal au fost rechemați la muncă, de la 1 noiembrie. Combinatul din Hunedoara repornește producția
    4
    „Pe cont propriu”, la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”
    5
    Tâlhar arădean condamnat la 5 ani de închisoare
    6
    VIDEO. Horia Brenciu va cânta pe scena Consiliului Județean Arad
    7
    Degustare de produse bio, la Pecica
    8
    STUDIU: Obiectul interstelar 3I/ATLAS ar putea fi mai vechi decât Soarele, provenind de la începuturile Căii Lactee
    9
    Guvernul bavarez a aprobat un proiect de lege care le va permite poliţiştilor să tragă asupra dronelor
    10
    Legenda folk Joan Baez revine în studio, revoltată de politicile lui Trump

    Mapamond

    Legenda folk Joan Baez revine în studio, revoltată de politicile lui Trump
    Revenirea lui Donald Trump la Casa Albă a determinat-o pe Joan Baez să se întoarcă în studio, după cum a declarat pentru AFP legenda americană a muzicii folk, adăugând că a terminat recent de înregistrat o nouă melodie de „protest”.

    Mapamond

    Elon Musk susține că Uniunea Europeană ar trebui să fie „eradicată”
    SUA. Miliardarul american Elon Musk, patronul platformei X, a reacționat dur sâmbătă la adresa Uniunii Europene, după ce în ajun Comisia Europeană a impus o amendă de 120 de milioane de euro rețelei de social media, informează DPA.

    Mapamond

    Orban: Alegerile parlamentare ungare din 2026, „ultimele înaintea războiului care se apropie”
    Alegerile parlamentare din Ungaria din 2026 vor fi „ultimele alegeri înaintea războiului care se apropie de noi”, a declarat sâmbătă premierul ungar Viktor Orban, în timpul unui miting desfășurat la Kecskemet (centru), transmite MTI. 2

    Local

    VIDEO
    Au ascuns drogurile sub preșul mașinii când au văzut jandarmii
    Doi arădeni care manifestau un comportament suspect au fost abordați de jandarmi, care au găsit substanțe interzise asupra lor.

    Mapamond

    Șase state UE solicită Comisiei să renunțe la interdicția asupra motoarelor cu ardere internă începând din 2035
    Șase lideri din statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv premierul Italiei, Giorgia Meloni, au solicitat Comisiei Europene să propună o relaxare a normelor comunitare privind emisiile vehiculelor, în ideea de a opri o interdicție de facto a motoarelor cu ardere internă, planificată să intre în vigoare la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg.

    Mapamond

    Reuters: Donald Trump va reactiva Doctrina Monroe pentru a consolida SUA ca lider pe continentul american
    Statele Unite își vor reafirma dominația în emisfera vestică, își vor consolida forța militară în Indo-Pacific și, eventual, își vor reevalua relația cu Europa, a declarat vineri președintele Donald Trump într-un document strategic amplu care urmărește să redefinească rolul țării sale în lume, scrie Reuters, într-un amplu comentariu pe marginea acestei strategii. 2

    Local

    GALERIE FOTO/VIDEO
    Cu sau fără bani, avansează lucrările la podul feroviar peste Mureș
    În câteva luni, noul pod peste Mureș ar urma să unească cele două maluri ale râului. 1

    Local

    Arădean arestat, după ce și-a sunat soția de șapte ori
    Un bărbat care a încălcat ordinul de protecție, contactându-și soția, a fost plasat în arest preventiv.

    Mapamond

    AIEA anunță că scutul protector al centralei nucleare de la Cernobîl a fost deteriorat
    Scutul protector de la centrala nucleară de la Cernobîl, din Ucraina devastată de război, construit pentru a ține sub control materiale radioactive provenite din dezastrul din 1986, nu își mai poate îndeplini funcția principală de siguranță din cauza daunelor provocate de drone, într-un atac atribuit Rusiei de către Ucraina, a anunțat vineri Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA), informează Reuters. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.