Vara readuce la viață Aeroportul din Arad care în mare parte a anului pare în hibernare. Cursele charter sunt singurele curse de pasageri operate momentan de pe aeroportul arădean, iar primele zboruri din acest sezon au început. Sute de pasageri au fost deja îmbarcați din Arad în aeronavele charter cu destinația Antalya, iar zborurile vor continua până la sfârșitul verii.
Potrivit Asociației Aeroporturilor din România, în 2022 traficul de pasageri de pe Aeroportul Arad a fost de 16.633 de persoane. Lipsa unor zboruri regulate se vede în statistica națională, Aeroportul din Arad fiind al treilea de la coadă în ceea ce privește numărul de pasageri. În urma Aeroportului Arad s-au clasat doar Aeroportul Băneasa – 9.624 de pasageri în 2022 și cel din Tulcea – 360 de pasageri. Aeroporturile de lângă Arad, însă, se clasează mult mai bine, Timișoara fiind chiar în topul celor care au trecut de 1 milion de pasageri într-un an. De asemenea, și aeroportul din Oradea a avut un trafic cu mult mai mare decât cel din Arad, cumulând un total de 208.541 pasageri în 2022.
Investiții noi
Totuși, la Aeroportul Arad se fac investiții, o ultimă finanțare fiind obținută zilele trecute și reprezentând refacerea căii de rulare Alfa – un proiect de 30 de milioane de lei. Potrivit directorului Aeroportului Arad, Ovidiu Moșneag, lucrările vor începe în toamnă, dat fiind faptul că în această vară Aradul are trei curse pe săptămână către Antalya.
Încercări de zboruri
În decursul timpului nu puține au fost cazurile în care autoritățile locale au încercat să atragă curse regulate pe aeroportul arădean, asta după ce în primăvara lui 2015 Wizz Air a renunțat la cursa Arad – Bergamo. Printre cele mai avansate discuții, unele dintre ele ajungând chiar și în faza semnării unor colaborări, au fost cele cu Tarom – care ar fi trebuit să opereze două curse săptămânale către București (2018), dar și cu Blue Air – care ar fi trebuit să opereze 14 curse din Arad către Europa, în baza unei finanțări asigurate de la Comisia Europeană (2022). Pe lângă acestea au mai fost tentative de zboruri cu companii mai mult sau mai puțin cunoscute, dar din păcate nicio promisiune nu s-a concretizat.
Așadar, Aradul rămâne în continuare cu zborurile charter de pe perioada verii și cu speranța că pe viitor ar putea atrage și un operator pentru curse regulate.

Trimite articolul
Xde ce nu si Germania unde muncesc sute de mii de romani ? Turcia e doar un loc de concediu pt unii
-
Ca să nu mai plece toți muncitorii din zona industrială la lucru dincolo și să rămână firmele de aici fără angajați!
-
Pricepi greu ce posteaza oamenii aici.
Omul de care te iei se referea pe buna dreptate la romanii ce muncesc in Germania si care pleaca sau se intorc de acolo in concedii sau in zile libere si despre rudele lor care merg in vizita la ei etc Stai jos nota 2
-
-
Ai dreptate Roman de Exmplu Memmingen Nürnberg Stuttgart
Ar trebui lungita pista pana la 2500 – 3000 m in acelas timp cu refacerea caii de rulare Alfa. Pana atunci nu vor opera avioane de capacitati mari. Daca nu se lungeste pista calea Alfa poate ramane asa nu este nevoie sa sifonati bani cu refacutul ca oricum face fata traficului si greutatii avioanelor la o pista de 1800m
-
Și iată încă un cetățean necunoscut, care e mare inginer proiectant in infrastructură aeronautica cum da sfaturi în privința a ceea ce trebuie sa se facă sau nu (că el știe mai bine). A auzit și el de taxiway (cale de rulare) Alfa și o scrie mândru de doua ori că să epateze cu ilustrele sale cunoștințe. Vae populi
-
Cu toate astea, problema e că aeroportul chiar nu funcționează și nu aduce niciun beneficiu Aradului… Și nu tb să fi inginer proiectant sa realizezi unde-i baiul. Aradul a intrat demult, nemeritat, într-un mare con de umbră,din păcate.
-
Macar stie ceva, ca-i plina lumea de gica contra.
-
Avem zboruri. zilnic zboară ciorile și gulumbii,plus vestivalul aoa.
-
-
am vazut ca au webcam, m-ar interesa orele la care se poate vedea avionul sau iar e la 3 noaptea in tranzit
-
Stai pe breteaua de coborâre de la autostradă și le vezi :)))
Așadar, Aradul rămâne în continuare cu zborurile charter de pe perioada verii …..Total gresit! Aradul rămâne cu AOA!
DE PE ARAD SE MAI ZBURA SPRE TAUT SAU GIOROC
Un aeroport degeaba… Ținut pentru un festival ratat a lui glad si pentru neamurile ălora din consiliul judetean angajate cu zecile la un aeroport la fel de inutil ca si ei…
Un aeroport condus de o administrație incapabilă de 30 de ani sa lege aerian principalele orașe din România.
Cel mai bine conectat aeroport la autostrada din zona de vest si tot degeaba,
In loc sa aduca plus valoare zonei este in continuare o gaura neagra.
Vrem solutii nu povesti!
Management = 0, rentabilitate = 0, profit = 0. O bila neagra si un vot de blam pt. intreaga clasa politica a acestui oras!