aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Un nou pod peste Mureş. Detaliile construcţiei

Un nou pod peste Mureş. Detaliile construcţiei

la 16 December 2016 14:19 Reactualizat la: 16 December 2016 15:22

Un nou pod peste Mureş. Detaliile construcţiei

16 December 2016 14:19 Reactualizat la: 16 December 2016 15:22
Potrivit studiului de fezabilitate, investiţia se ridică la 167.810.666 lei şi ar urma să se finalizeze în cinci ani.
Scris de Diana Dutu - Potrivit studiului de fezabilitate, investiţia se ridică la 167.810.666 lei şi ar urma să se finalizeze în cinci ani.

Trimite articolul

X

Se face încă un pas pentru realizarea unui nou pod peste Mureş. Consilierii locali municipali sunt chemaţi, marţi, 20 decembrie, să aprobe studiul de fezabilitate „Construire pod peste Râul Mureș, inclusiv legăturile rutiere între strada Andrei Șaguna–Calea Timișorii”.

Argumente

„În Municipiul Arad a fost realizat un studiu de trafic care să dea dimensiunea reală a traficului actual și să propună soluții pentru reglementarea în timp a fluxurilor de circulație prin realizarea unor artere noi precum și prin îmbunătățirea celor existente.

Din studiu a rezultat că traficul greu și cel de tranzit trebuie dirijat pe centuri ocolitoare orașului și că totodată trebuie asigurate legăturile spre acestea. În acest sens s-a propus ca una din variantele de realizare a legăturii spre centurile exterioare să fie un drum în prelungirea străzii Andrei Șaguna, cu trecere peste Râul Mureș, până în Calea Timișorii. Menționăm că această centură (pod rutier și drum) reprezintă o alternativă pe relația Timișoara, ce va conduce la descongestionarea traficului pe Podul Traian. În vederea intervenției pentru construirea podului peste Râul Mureș și inclusiv a legăturilor rutiere între strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii, au fost alocate fondurile pentru prima fază de proiectare – faza Studiu de Fezabilitate” – arată primarul Gheorghe Falcă în expunerea de motive ce însoţeşte proiectul de hotărâre.

Două scenarii

Potrivit raportului Serviciului Investiţii Dezvoltare Imobile din cadrul Direcției Tehnice a CLM Arad, studiul de fezabilitate „Construire pod peste Râul Mureș, inclusiv legăturile rutiere între strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii” – realizat de către SC Dromcons SRL – propune două scenarii de realizare a traseului de legare a celor două puncte. În urma analizării considerentelor de ordin tehnic și economic, proiectantul propune ca soluţie finală Varianta 1.

Varianta 1

Traseul propus în primul scenariu presupune „legătura între cele două puncte, respectiv strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii, pe traseul străzilor existente, modernizate sau care se vor moderniza prin prezentul studiu de fezabilitate, astfel traseul studiat începe de pe str. A. Șaguna, de la intersecția cu str. Barbu Lăutaru, se continuă cu podul peste râul Mureș, după care traseul se desfășoară pe un amplasament nou, continuându-se pe amplasamentul străzilor Economului, Coloniștilor, Câmpia Turzii, C-tin Ticu Dumitrescu, str. Dr. Mihail Mărcuș, Ogorului, până la intersecția cu Calea Timișorii. Pe traseul propus unele străzi au o structură rutieră variabilă, unele fiind modernizate, altele de pământ, pietruite, pavate sau asfaltate. Pe sectoarele noi, pe cele de pământ, pietruite, aflate într-o stare de exploatare proastă, sectoare cuprinse între str. A.Șaguna – str. Câmpia Turzii, respectiv str. Constituției – Ogorului, s-au propus lucrări de modernizare.”

Se propun două benzi de circulație, iar podul va avea o lungime de 310,25 metri și o lățime de 19,00 metri.

În varianta 1, podul s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea inferioară de tablier, cu două benzi de circulație, având piste pentru bicicliști și trotuare interioare pentru străzi de categoria a III-a.

Varianta 2

Traseul propus în cel de al doilea scenariu presupune legătura între cele două puncte, respectiv strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii astfel: „Traseul începe de la intersecția cu str. Barbu Lăutaru, se continuă cu podul peste râul Mureș, după care traseul propus se desfășoară spre dreapta, paralel cu varianta de ocolire a Municipiului Arad în regim de autostradă, până la suprapunerea pe traseul variantei 1 pe strada Ticu Dumitrescu, str. Dr.Mihail Mărcuș, Ogorului, până la intersecția cu Calea Timișorii.”

Se propun patru benzi de circulație, iar podul va avea o lungime de 310,25 metri și o lățime de 25,00 metri.

În varianta 2, podul s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea inferioară de tablier, cu patru benzi de circulație, având piste pentru bicicliști și trotuare interioare pentru străzi de categoria a II- a.

Cifre

Valoarea totală a investiţiei este de 167.810.666 lei, din care construcţie şi montaj – 144.134.606 lei. Potrivit Primăriei, „finanţarea acestui obiectiv de investiţii se va face din fonduri ale bugetului general şi alte surse atrase în condiţiile legii”. Durata de execuţie conform graficului propus de către proiectant este de 60 luni.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
aradon ,
Mures ,
nou ,
pod ,
variante
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Ziua Carierei, vineri, la „Goldiș”
    3
    A murit Adrian Pleșca - „Artanu”, vocalistul Partizan și fondatorul trupei „Timpuri Noi”
    4
    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    5
    FOTO. Incendiu la o casă din Apateu: acoperișul și o anexă au ars pe aproape 60 de metri pătrați
    6
    Patru echipe în trei puncte în Liga 6
    7
    30 de medalii la „Judo Gold Cup”
    8
    FCC UAV Arad și-a adjudecat derby-ul cu Rapid și e lider
    9
    Victorie  pentru Primăria Arad în procesul pentru documentele podului hobanat
    10
    Majoritatea avioanelor A320 au finalizat modificarea softului cerută de Airbus

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel.

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 2

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.