Totul a pornit de la dezvăluirile făcute
în timpul ultimei curse de postul TV brazilian
Globo, care pretinde că Piquet (stânga) a
primit instrucţiuni să provoace accidentul
suferit la Singapore! De ce? Ca să fie favorizat
coechipierul său, Fernando Alonso (dreapta)!
Atunci, la prima cursă în nocturnă din
istoria Formulei 1, Piquet a abandonat după ce a
lovit un parapet. Pe circuit a intrat safety-car-ul
până la îndepărtarea resturilor,
moment în care piloţii s-au grăbit la
boxe. Acesta era în mod normal momentul cel mai
potrivit pentru a alimenta fără a pierde mult
timp. Singurul care n-a făcut această
mişcare a fost Alonso. Coincidenţă sau
nu, coechipierul lui Piquet tocmai fusese la boxe cu
trei tururi înainte de incident, iar când
ceilalţi au intrat şi ei, Alonso a trecut de
pe ultimul loc pe primul! Iar la final a
câştigat cursa! Întrebarea la care
încearcă să răspundă FIA este
dacă Piquet a primit ordin să „se
accidenteze“ sau a fost doar o
coincidenţă fericită pentru e
chipa care caută cu disperare un prim rezultat bun
în 2008.
Între timp, Nelson Piquet jr a fost dat
afară de Renault, el acuzându-l pentru asta
în termeni duri pe bossul Flavio Briatore.
Favorizarea unui coechipier în Formula 1 este
interzisă de la incidentul de la Marele Premiu al
Austriei, în 2002, când Rubens Barrichello
a primit indicaţii să-l lase pe Michael
Schumacher să-l depăşească.
D.L.
Citiți principiile noastre de moderare aici!