Potrivit CNAS, în ultima perioadă au fost primite mai multe sesizări din partea cetățenilor care au fost sunați de indivizi necunoscuți care au invocat transferuri de bani din partea instituției, solicitând sub acest pretext informații personale precum codul numeric personal (CNP) și detalii despre conturile bancare.
„De aceea, CNAS atrage atenția tuturor cetățenilor să manifeste prudență maximă față de solicitările de comunicare a unor informații/documente cu caracter personal și/sau confidențial, primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanță (e-mail, mesaje scrise etc.), aparent în numele instituției sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine.
Nici CNAS, nici Casele de Asigurări de Sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri”, se arată într-un comunicat de presă emis de Casa de Asigurări de Sănătate Bihor.
Instituția recomandă ca, în cazul în care apar îndoieli privind autenticitatea unei solicitări, aceasta să fie verificată direct la Casa de Asigurări de Sănătate din județul de domiciliu.
CNAS a informat că situațiile raportate au fost deja transmise inspectoratelor de poliție din județele afectate și că va continua să monitorizeze cu atenție astfel de cazuri, comunicându-le prompt autorităților competente.
Sursa: Bihon.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!