Potrivit sursei citate, ceferiştii, la mitingul de protest din 24 ianuarie 2025 organizat de FSTFR, SCMD şi ROMIL, au tras un semnal de alarmă în legătura cu Ordonanţa Trenuleţ şi au transmis Guvernului României, Ministerului Transporturilor, CFR Călători şi CNCF “CFR” SA că sunt hotărâţi să oprească spontan lucrul dacă nu se repun în circulaţie de la 1 februarie 2025 toate trenurile de călători anulate de CFR Călători la începutul acestui an.
„Acum la început de an 2025, când se vrea ca la unităţile feroviare de stat să se facă concedieri colective nejustificate prin redimensionarea activităţii feroviare după anularea trenurilor de călători şi când se anulează nejustificat trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe 2025 încă din prima lună a acestui an, ceferiştii sunt hotărâţi să oprească spontan lucrul dacă nu se repun de la 1 februarie 2025 în circulaţie toate terenurile de călători anulate de CFR Călători, după mai puţin de o lună de la punerea în aplicare a Mersului de tren pe anul 2025 şi dacă această repunere în circulaţie nu se face împreună cu aplicarea art 28.(1) litera l) din Legea nr 360/2023 privind sistemul public de pensii, care prevede de la 1 septembrie 2024 că unităţile feroviare de stat vor plăti contribuţia suplimentară pentru condiţii de muncă speciale ceferiştilor încadraţi la Siguranţa Circulaţiei Feroviare”, se arată într-un comunicat al federaţiei sindicale transmis AGERPRES.
Ceferişti, militari în rezervă, poliţişti, mineri, silvicultori, siderurgişti şi alte categorii profesionale, dar şi pensionari au protestat vineri, în Piaţa Victoriei, timp de trei ore, nemulţumiţi de legislaţia în domeniul pensiilor, al salarizării şi de legislaţia echivalentă pentru sistemul de apărare, siguranţă şi ordine publică, precum şi de măsurile luate prin recenta „ordonanţă a austerităţii”.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XEste vre-un sindicat care este constient de starea economico-financiara grava a tarii ? In Japonia, cand firma auto Mazda a ajuns in impas financiar, sindicatele au propus o reducere voluntara a salariilor si cresterea orelor de lucru la 10 pe zi. In Romania, care salariati sau sindicate au venit cu propuneri realiste ? Nimeni.
-
@Cetatean: Cand s-au privatizat fabricile din Romania, angajatii ASTRA VAGOANE ARAD au primit actiuni pe care trebuiau sa primeasca dividende. Numai ca au renuntat la dividende, iar banii au fost reinvestiti. 10 mii de lei ia un sef de sectie dintr-o multinationala! 10 mii de lei pentru un mecanic mi se pare enorm! Trenurile alea trebuiau anulate! Sindicatele le-as desfiinta!
Care CFR??? Ca l-or ingropat astia.