Această măsură face parte dintr-un set mai amplu de modificări aduse Codului de Reglementare în Audiovizual, actul normativ secundar care reglementează activitatea CNA.
Noua prevedere stipulează următoarele:
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri.”
Aceasta este menționată în articolul 110, alineatul 7 din noul Cod Audiovizual adoptat.
Regulamentul va deveni obligatoriu la 90 de zile de la intrarea în vigoare a noilor norme.
Reacții din partea industriei jocurilor de noroc
Reprezentanții industriei au contestat măsura. Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia, responsabil cu măsurarea audiențelor presei scrise și online, au solicitat eliminarea acestui articol. Toate amendamentele au fost însă respinse în unanimitate de membrii CNA.
Printre cei care au cerut excepții se numără Winbet, care a propus ca vedetele să poată fi implicate în campanii de „responsabilitate socială”. O propunere similară a venit și din partea Federației Române de Fotbal, care a susținut ca personalitățile să poată apărea în campanii de conștientizare sau responsabilizare privind jocurile de noroc, notează Pagina de Media.
De-a lungul anilor, numeroase vedete au promovat industria jocurilor de noroc, printre care fotbaliști ca Adrian Mutu, Florin Răducioiu sau Dumitru Dragomir, personalități TV precum Dan Capatos, artiști ca Theo Rose și Antonia, dar și influenceri cunoscuți precum Dorian Popa sau Daniela Crudu.
Sursa: TION.RO
Trimite articolul
XO sa moara de foame Antonia…
-
Stai linistita ca gaseste ea ceva sa bage in gura.