Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spune că asocierea româno-bosniacă UMB Spedition – Euro-Asfalt DOO are pe șantier 800 de muncitori și 200 de utilaje. Per total, lucrările sunt finalizate în proporție de 25%, dar există vești bune în privința celor două tuneluri.
„Se lucrează la tunelurile formate din două galerii unidirecționale, iar constructorii au forat până acum 400 m la tunelul 1, iar la tunelul 2 au forat 57 m. Estimez că la finalul acestei luni se va face prima străpungere la primul segment al tunelul 1.
Pentru forarea tunelurilor de pe secțiunea Margina-Holdea se folosește «metoda austriacă» (NATM), tehnologie utilizată și la construcția tunelurilor de pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) a autostrăzii Sibiu-Pitești”, a precizat directorul CNAIR.
Primul tunel are prevăzută o lungime de 415 metri pe un sens și 367 de metri pe celălalt; tunelul 2 – 1.985 de metri pe un sens și 1.825 de metri pe celălalt.
Lucrările trebuie finalizate anul viitor
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA (2,2 miliarde de lei sau 436 de milioane de euro, cu TVA), finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat și câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
La începutul lunii aprilie, pe primul tunel erau forați 66 de metri pe galeria din stânga și 18 metri la galeria din dreapta, iar în mai s-a ajuns la 140 de metri în stânga și 60 de metri în dreapta. Luna trecută, începuseră și pregătirile pentru intrarea pe al doilea tunel.
FOTO: captură video/Facebook/Cristian Pistol
Sursa: TION.RO
Trimite articolul
XVai steaua lot…..
7km in 7 ani, bine stam
de nu ar mai vedea lumina zilei aia care de peste 10 ani nu sunt in stare sa termine acest tronson