Persoanele care solicită informații de interes public vor trebui să respecte programul instituțiilor și să manifeste un comportament civilizat, potrivit unui proiect legislativ depus recent la Senat. Inițiativa urmărește combaterea comportamentelor agresive și lipsa de respect față de personalul instituțiilor publice, stabilind sancțiuni dure pentru abaterile grave.
Concret, proiectul propune completarea Legii nr. 61/1991 privind sancționarea faptelor care contravin normelor de conviețuire socială și Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Noile prevederi ar urma să ofere autorităților un cadru legal clar pentru a interveni atunci când activitatea instituțiilor este perturbată de cetățeni care se manifestă agresiv sau refuză să respecte indicațiile personalului.
Ce prevede noul proiect
Potrivit textului legislativ, persoanele care solicită informații verbal vor fi obligate să se prezinte în timpul programului afișat și să evite orice comportament care ar putea afecta activitatea instituției. În caz contrar, personalul de pază sau organele de poliție vor avea dreptul să dispună evacuarea persoanei din sediul instituției.
De asemenea, comportamente precum adresarea de injurii, amenințări, refuzul de a respecta indicațiile angajaților sau atitudinile provocatoare vor fi considerate contravenții și sancționate cu amenzi cuprinse între 5.000 și 20.000 de lei.
Mai multe detalii pe Bihon.ro
Trimite articolul
XPrima dată să se lucreaze la comportamentul celor din instituții. În majoritatea cazurilor contribuabilii devin recalcitranți pentru ca sunt instigati de cei de dincolo de geamul ghișeului, prin aroganta, prin răspunsuri provocatoare sau lipsă de profesionalism. Tare bine ar fi sa se înregistreze audio-video orice interacțiune dintre un angajat al instituțiilor si cetățean tocmai pentru a se vedea clar de fe cetățeanul devine recalcitrant. E inadmisibil sa ajungi in fata unui ghișeu iar angajatul statului sa nu știe ce are de făcut si mai mult sa te ” flituie” . Prima data asigurați-vă ca aveți in instituții profesioniști sau digitalizare tot dar absolut tot si atunci nu mai aveți nevoie de factorul uman.
Pai putorile de la ghiseu se misca ca mortul…pe bani multi.
-
Ți-e frică de amenzile astea? Fă reclamație când ești nemulțumit, nu striga și nu înjura angajații
Si angajaților ce pedeapsa l i se va aplica ? Avertisment si 1% din salariu? Asa cum prin ghișeul.ro poti sa rezolvi 90% din probleme eu zic sa încercați prin digitalizare completa doar trimiterea de documente etc prin e mail , posta speciala etc. Intr un cuvânt dații afara ca oricum îs prea mulți.
Si uite asa vi se baga pumnul in gura ! Dacă nu le convine cine e la ghișeu si cu ce întrebări vine imediat vor chema paza di vor incinta ca ai fost recalcitrant.
Astia care ziceti ca angajatii se comporta urat, ati facut vreodata plangere? Sau doar stati si asteptatinsa faca altcineva sau sa se schimbe lucrurile fara sa contribuiti si voi?
-
Crede-mă că si dacă faci nu se iau masuri împotriva lor si vei primi răspuns că s-au luat măsuri disciplinare.cred xa cel mai bine e sa interacționezi cat mai putin cu ei iar dacă e musai de lăsat dosare, documente importante mai bine angajezi un jurist sa o facă.
Cele mai multe amenzi vor fi date la oficiile postale. Acolo sunt doar murături angajate
Trebuie sa ne comportam civilizati cu angajatii statului. O lege foarte buna care il apara pe contribuabil de amenzi.