Noul model de organizare a dispecerizării va avea ca scop reducerea timpului de intervenție, astfel încât o persoană care apelează 112 să vorbească cu un singur dispecer. Acesta (dispecerul – n.red) va direcționa sesizarea direct echipei care se află în teren. Până acum, existau situații în care un apelant al numărului 112 vorbea și cu trei dispeceri.
„Eficientizarea activităţii de dispecerizare este un alt proiect, o altă temă importantă. Este un concept care a fost aprobat astăzi de domnul ministru Cătălin Predoiu şi priveşte modernizarea activităţii de lucru cu publicul, la nivel de preluare a sesizărilor, în primul rând. Bineînţeles că în cadrul dispeceratelor sunt şi alte activităţi, dar partea importantă este de a gestiona sesizările care vin în număr cel mai mare prin sistemul 112, obiectivul principal fiind îmbunătăţirea intervenţiei operative şi creşterea calităţii serviciilor oferite ai cetăţenilor”, a declarat Bogdan Despescu, citat de Digi24.
El a mai precizat că în acest moment, MAI asigură peste 800 de servicii de permanență, cu aproape 6.000 de posturi, majoritatea la nivel județean. Acest mecanism de lucru a fost implementat și la nivelul polițiilor municipale, precum și în zona rurală.
Noul concept ar prevede și ca 20% din personal să fie alocat pentru activitatea de pe teren.
El a evidențiat că între cetățean și personalul MAI va exista un singur nivel de discuție.
Timpii de reacție vor fi și aceștia micșorați.
Mai multe detalii AICI.
Citiți principiile noastre de moderare aici!