Conform sursei citate, UNTRR solicită ca Guvernul României să intervină ferm la Comisia Europeana pentru a elimina astfel de bariere artificiale pe care autorităţile din ţările UE vecine le pun în calea operatorilor economici din România. Transportatorii mai atrag atenţia că astfel de blocaje ar fi fost inexistente dacă România ar fi aderat până acum la spaţiul Schengen, cu tot cu frontierele terestre.
„Oricât de dur ar suna, dorim sa reclamăm ipocrizia Austriei, care ne-a transmis ieri cu seninătate ca sistemul Schengen nu funcţionează, fără a explica, însă, de ce nu funcţionează sistemul şi care este, de fapt, problema. Pe de altă parte, pentru transportatori este profund dezamăgitoare poziţia autorităţilor române, total mute… În aceasta situaţie avem mare nevoie de precizarea unei date clare pentru aderarea cu frontierele terestre, chiar şi condiţionată. Acest lucru ar genera o mobilizare exemplară pe plan intern şi ar trebui sa fie sprijinită de partenerii externi, în special de cei care se opun în acest moment extinderii, precum Austria”, a afirmat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
Reprezentanţii UNTRR precizează că în timp ce România mai suportă încă o amânare pentru intrarea în spaţiul Schengen, industria transporturilor rutiere pierde bani (2,55 miliarde de euro pierderi în 2023, şi 2,41 miliarde în 2022) şi timpi de lucru esenţiali, prin cozile kilometrice formate la punctele de frontieră cu Ungaria şi cu Bulgaria. Impactul pierderilor este covârşitor, cu atât mai mult cu cât transporturile reprezintă principalul exportator de servicii al României, cu o valoare totală a serviciilor de transport de 7,81 miliarde de euro anul trecut, precizează sursa citată.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XDe ce nu zice Romania lui nea hammer sa se retraga el din Schengen si sa-si refaca vamile si sa-si bage granicerila granita lui daca are frica de migranti !!! Nu sa opreasca aderarea Romaniei !!
-
Corect!
-
Nehammer e marioneta rușilor, face, la fel ca Orban, notă discordantă, pentru a băga bețe în roate UE, iar cu ocazia asta și României
-
Pt a băga bețe în ( roatele ue- sau cam pătrățit.
-
Nu o sa intervina nimeni. Pana nu pleaca iohannis prietenul austriecilor, nu se ia nimeni de ei.
Toleranta tarii noastre fata de imigranti – aceasta este cauza reala, pe care nu vrea sa o recunoasca clasa politica.
Zilnic sunt prinși la vama Nădlac minimum 10 refugiați, deci austriecii au dreptate…
-
Austrieci reclama peste 100 de mii de persoane intrate ilegal in țara într-un an, 10 emigranți prinși înmulțit cu 365 de zile face 3650 de emigranți, diferenta pana la 100 de mii nu trec ilegal prin România! Cei mai mulți trec prin Serbia și Croația, ei stiu asta dar o folosesc probabil cu scop de negociere ptr alte interese! Prin urmare Austria nu are dreptate!
terzi.maria1950@gmail.com Cand va expira contractul Ucrainei cu gazul din Rusia,, Austria va fi cea mai afectata.Va avea nevoie de gaz din Romania.Sa vedem daca si atunci mai fac pe nebunii.