Privatizarea – mai bine fara

De Simion Todoca
Privatizarea – mai bine fara
Eşecul privatizării CFR Marfă este „văzut” ca un lucru bun, atât de pe baricadele puterii cât şi de pe cele ale opoziţiei.

ARAD. Deputatul PP-DD, Ştefan Petru Dalca şi preşedintele conservatorilor arădeni, Mircea Purcaru, sunt de acord că nefinalizarea privatizării CFR Marfă cu afaceristul Gruia Stoica este un lucru pozitiv. Doar din acest punct de vedere, însă, opiniile celor doi sunt similare.

Presiunea FMI

Mircea Purcaru este de părere că procedurile s-au derulat în grabă, sub presiunea FMI, iar din acest motiv formula de privatizare nu era tocmai benefică, nici pentru CFR Marfă, nici pentru statul român.„Sub presiunea FMI, s-a căutat în grabă un investitor, iar cel identificat nu este, după părerea mea, unul care să aducă plusvaloare. Procesul se poate relua, dar, cred eu, cel mai bun lucru ar fi opţiunea privatizării pe acţiuni. Activele pot fi transformate în acţiuni şi vândute pe bursă, iar preţul obţinut, sunt sigur, va fi mai bun decât cel obţinut la licitaţie şi, în plus, va fi şi un management mai profesionist. Concluzia, în forma veche nu ar fi fost o privatizare reuşită, în condiţiile ştergerii datoriilor către stat şi vânzarea activelor la un preţ mult mai mic decât cel real. Şi, încă o concluzie: cei care au tot acuzat că este o privatizare cu dedicaţie pot să mai şi tacă, rezultatul dovedind că nu au avut dreptate”, a declarat Purcaru.

Reorganizare

De cealaltă parte, deputatul Dalca are aceleaşi observaţii cu privire la privatizarea în pripă şi „calitatea” investitorului, însă crede că ar fi de preferat ca Guvernul să priceapă, măcar în al 12-lea ceas, că privatizarea acestui sector strategic este contrară intereselor statului. „Inclusiv Marea Britanie a înţeles acest lucru şi, drept urmare, statul a răscumpărat acţiunile, înţelegând că privatizarea a fost o eroare. Oricum, eu cred că GFR nu ar fi primit avizul de la Consiliul Concurenţei, pentru că s-ar fi creat o situaţie de monopol. Explicaţia lui Gruia Stoica, legată de socotirea la grămadă a tuturor mijloacelor de transport marfă, a fost o gogoriţă de-a lui, pentru că transport marfă pe CFR este separat de restul”, spune deputatul Colegiului 7.

„Inclusiv Marea Britanie a înţeles că privatizarea unui sector strategic este o eroare” Ştefan Petru Dalca



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !