Conceptul „De la fermă, în farfurie”, adoptat anul trecut de către un antreprenor pecican, „De la origine la deliciu”, se extinde și dincolo de carmangeriile din Pecica. Joi după amiază, s-a parafat un parteneriat comercial important între cel care vrea să „scurteze lanțul de aprovizionare” cu carne proaspătă și mezeluri, respectiv Marian Lucaș, și comercianții arădeni care s-au unit sub brandul ACA (Asociația Comerciantului Autohton din Arad). În cartierul Via Carmina, din Vladimirescu, în magazinul ACA de acolo, și-au făcut loc produsele lui Marian Lucaș. Fie că vorbim despre carne proaspătă de porc, carne proaspătă de vită ori mezeluri făcute ca pe vremuri, cu gust și fără grabă, toate pot fi cumpărate din acest magazin. Pentru a le demonstra locuitorilor din cartierul din Vladimirescu care este calitatea produselor lor, cei de la Agroluc, respectiv producătorul de carne Marian Lucaș, i-a chemat pe oameni la un… grătar. Zeci de kilograme de mititei, cârnăciori, dar și carne de vită și carne de porc, au fost degustate de sutele de persoane care au fost curioase să vadă ce gust mai are carnea… adevărată. În plus, în interiorul magazinului, și-au făcut apariția vitrinele celor de la Lucas, una oferind carne proaspătă și produse din carne de porc, în timp ce una este dedicată cărnii de vită. La vitrina asistată, locuitorii din Via Carmina pot degusta o serie de mezeluri și produse de porc, mâncăruri care ne duc cu gândul la copilărie și la toba sau salamul preparat de părinții și bunicii noștri.
Mai aproape de clienți
La evenimentul de la ACA Via Carmina a fost prezent, din partea Agroluc și Lucas Grill, Andrei Lucaș, directorul de dezvoltare al societății. Acesta ne-a declarat că, prin această colaborare, și-au propus să vină în întâmpinarea clienților care căutau produsele lor, dar le puteau găsi doar în carmangeriile proprii ale Lucas, din Pecica. „În primul rând, ne-am dorit să fim mai aproape de clienți. Și de cei din Arad, și de cei din Timișoara și așa mai departe. Să fim cât mai aproape de ei. Foarte mulți dintre clienți s-au plâns că trebuie să bată drumul până la Pecica pentru a cumpăra produsele noastre. Ei își doreau foarte mult să mănânce carnea și preparatele Lucas, dar era drumul lung până la unitățile noastre de desfacere. Așa că am ales o colaborare de început cu ACA, pentru că este o asociație care promovează brandurile locale, cum suntem și noi un brand local. Sunt foarte mulți oameni care veneau până în Pecica, să poate să deguste carnea ori mezelurile, sau să le cumpere pentru acasă. Așa că am decis să aducem noi produsele la ei, ca să îi mai să-i scutim de un drum”, ne-a declarat Andrei Lucaș.
De cealaltă parte, „gazda” produselor de la Pecica, respectiv Marius Gorgan, coordonatorul a tot ceea ce înseamnă ACA în județul nostru, inclusiv a magazinului din Via Carmina, ne-a spus: „Conceptul ACA este despre comunitate și despre producătorii locali. Așa s-a născut conceptul și asta încercăm să facem în fiecare zi. Parteneriatul cu Lucas e o dorință comună, până la urma urmei, pe care o punem în practică. Magazinul de aici este un proiect pilot, practic. E ultimul magazin deschis al rețelei și cel mai mare ca și suprafață. Am considerat împreună că aici avem și un portofoliu de clienți care se pliază pe portofoliul lor de produse, pentru că trebuie să ținem cont că sunt niște produse premium, care nu suntem siguri că vor funcționa și la Socodor sau la Zerind, unde mai avem noi magazine în grup. Și derulăm proiectul ăsta pilot împreună aici, ca să vedem după aceea rezultatul și încotro ne putem extinde. Adică, care ar mai fi zonele cu potențial să dezvoltăm colaborarea asta. Deci vorbim despre susținerea producătorilor și promovarea producătorilor locali, dar la nivelul de produse premium pe care le produc cei de la Lucas. Practic, e o premieră și pentru noi comercializarea cărnii de vită. Noi nu avem carne de vită nici într-un magazin și nu avem pentru că nu am găsit un producător local care să poată să se plieze pe nevoile noastre, să fie dispus să încerce un astfel de parteneriat”.
ACA este o asociere de comercianți din Arad care s-au unit toți sub aceeași umbrelă, pentru a fi mai puternice, pentru a obține prețuri mai bune de la furnizori și pentru a promova produsele locale din județul nostru. Marius Gorgan a rememorat puțin începuturile acestei asociații, dar și primele magazine deschise: „Au fost primele zece magazine, n-a existat niciodată primul magazin deschis. Noi ne-am întâlnit șase proprietari de magazine, pe vremea respectivă eu personal aveam patru magazine, un alt coleg avea un magazin, un alt coleg un magazin, un altul două. Practic atunci am ajuns la concluzia că singuri, într-o piață atât de concurențială, nu vom rezista în timp. Și ne-am gândit să creăm acest grup, această asociație a comercianților autohtoni, să avem putere de negociere în primul rând cu furnizorii, dar pentru a menține niște prețuri decente aproape de comunitate. De aici a plecat ideea. A fost foarte greu la început, pentru că nimeni n-a avut încredere. Acum, avem 30 de unități comerciale. 28 sunt în județul Arad, iar 2 sunt pe graniță în județul Timiș, la Variaș și Sânicolau Mare”.
Lucas se extinde
Andrei Lucaș, directorul de dezvoltare al brandului Lucas, spune că firma are de gând să se extindă și să deschidă carmangerii și chiar restaurante în Arad și Timișoara. „Chiar anul ăsta ne zbatem și am demarat deja achiziționarea unor spații noi unde vrem să deschidem magazine, respectiv două în Arad și unul în Timișoara. Cel din Timișoara este posibil, încă nu am stabilit exact, dar este posibil să fie cu tot cu restaurant. Adică, pe lângă partea de carmangerie, vom avea și partea de grill. Practic, să fie ca și unitatea noastră comercială de la Pecica”, a spus Andrei Lucas.
De origine la deliciu
Anul trecut, după o investiție enormă, un pecican a reușit să impună conceptul „De la origine la deliciu”, să creeze „lanţul perfect” pe care specialiștii îl definesc astfel: teren agricol-fermă de animale-abator-magazin. La momentul respectiv, Marian Lucaș, cel care a gândit această afacere, declara: „Îi îndemn pe oameni să vină la noi şi să încerce produsele noastre. Ce scoatem la vânzare este ceea ce mâncăm şi noi, eu cu familia mea. Nu am decis să facem aceste investiţii numai pentru profit, ci vrem să dezvoltăm o cultură a hranei sănătoase în zona noastră. Practic, ce cultivăm noi pe câmp reprezintă hrana animalelor noastre, care apoi sunt sacrificate, iar carnea şi produsele ajung în magazinul nostru”, spunea antreprenorul pecican la momentul respectiv, iar procedurile au rămas aceleași și acum.