aradon.ro Web analytics

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Energie pe durata întregii zile

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Energie pe durata întregii zile

Reactualizat la:
Kilogramele în plus, lipsa de mișcare, stresul cotidian, mâncatul pe fugă și haotic - toate își aduc aportul la un nivel scăzut al energiei și la senzația de epuizare.
Kilogramele în plus, lipsa de mișcare, stresul cotidian, mâncatul pe fugă și haotic - toate își aduc aportul la un nivel scăzut al energiei și la senzația de epuizare.

De cele mai multe ori apelăm la cafea și ceva dulce pentru a ne revigora, însă, doar pe moment, căci glucoza se absoarbe rapid și peste jumătate de oră ne aflăm în aceeași situație: fără vlagă și cu senzația perpetuă de foame. Pentru a contracara acest nivel scăzut al energiei este nevoie de un control al alimentației, de o alegere potrivită a alimentelor care ne vor ajuta să ne păstram un nivel constant de energie pe toată durata zilei. Este nevoie de mici schimbari, dar cu efecte mari:

1. Hidratați-vă suficient. Fiecare celulă, țesut sau organ din corp are nevoie de apă pentru a funcționa optim. Organismul folosește apa pentru a menține temperatura corpului, pentru a elimina rezidurile și toxinele și a lubrifia încheieturile. Deshidratarea poate duce la oboseală și reduce buna funcționare a creierului;

2. Trei mese principale. Mâncând, și nu ciugulind mereu, la o distanță de patru-cinci ore oferim combustibil organismului. Nu recomand consumul de alimente din oră în oră, pauza dintre mese, necesară digestiei, fiind foarte importantă;

3. Dietă bogată în nutrienți. Este recomandată introducerea în alimentația zilnică a alimentelor bogate în antioxidanți, precum legumele, fructele, fructele oleaginoase și eliminarea alimentelor pline de calorii și de antinutrienți, precum mâncarea fast-food, dulciurile, produsele de patiserie, alimentele procesate;

4. Gustări eficiente. Dacă aveți nevoie între mese, luați o gustare, două. Fără să ne sature, aceste mici gustări controlează aportul caloric prin temperarea senzației de foame care apare între mese. Optați pentru fructe de sezon, fructe oleaginoase sau semințe;
5. Porții mai mici. Mâncați suficient, dar fără a avea senzația de prea-plin. Jumătate din farfurie ar trebui să aparțină legumelor, iar cealaltă să fie împărțită între proteine și carbohidrați;
6. Mâncați echilibrat, fără a omite macronutrienții (proteine, carbohidrați, lipide) și micronutrienții (minerale și vitamine). Asigurați-vă că aveți pe parcursul zilei toate grupele de alimente, distribuite în funcție de nevoile voastre și stilul de viață.

redactia.jurnalaradean@informmedia.ro

 

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    România

    COVID-19. 641 de cazuri noi, din 18.440 de teste
    În ultimele 24 de ore au fost prelucrate 18.440 de teste, acestea confirmând încă 641 de infecții cu SARS-CoV2 – noul coronavirus.

    Advertorial

    Ce sa faci daca nu iti reusesc rețetele de gătit acasă!
    Când toată lumea îți spune să cauți rețete de gătit acasă și rețelele sociale sunt pline de bucătari iscusiți (unii deveniți peste noapte, datorită pandemiei), noi îți spunem că nu e totul așa roz cum pare la o primă vedere.

    Local

    Teatrul mută spectacolul din „Vlaicu” la Cinema Arta
    „Motive organizatorice ne determină să schimbăm locul de desfășurare a spectacolului din data de 16 iulie, de la ora 20”, anunță Teatrul Clasic „Ioan Slavici”.

    Local

    Nouă migranți depistați ascunși  în două camioane la  frontierele Nădlac și Vărșand
    Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctelor de Trecere a Frontierei  Nădlac și Vărșand au descoperit patru sirieni, respectiv cinci cetățeni din Afganistan și Bangladesh, care au încercat să iasă ilegal din țară ascunși în interiorul a două automarfare. 1

    România

    DIICOT a clasat dosarul 10 august
    DIICOT a anunţat miercuri că a dispus clasarea dosarului privind protestul din 10 august 2018, atât partea în care au fost cercetaţi şefii Jandarmeriei, cât şi sesizarea privind o tentativă de lovitură de stat. 1

    Mapamond

    Miami a fost declarat „noul Wuhan” în pandemia de Covid-19
    Un expert a considerat Miami, Florida, noul epicentru al pandemiei de Covid-19 la nivel mondial, şi a comparat oraşul american cu Wuhan, locul în care îşi are originea noul coronavirus, scrie NZ Herald. 1

    România

    Nelu Tătaru a anunţat că starea de alertă va fi prelungită. Ce se întâmpla cu pacienţii asimptomatici
    Bolnavii de COVID-19 care nu prezintă simptome ale maladiei vor fi internaţi timp de 48 de ore, iar mai apoi vor putea fi izolaţi la domiciliu, timp de 14 zile, a spus ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, după ce a părăsit sala de şedinţă a Senatului, unde s-a discutat despre Legea carantinei 2

    Local

    S-au mutat în casă nouă
    Începând din această lună, patru servicii din cadrul DGASPC Arad s-au mutat în sediul secundar al instituţiei, pe strada Iustin Marșieu (fosta Bușteni) nr.22A.

    Local

    Comisiile DGASPC intră în vacanţă
    E vorba de Comisia pentru Protecţia Copilului Arad și Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad. 2

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.