aradon.ro Web analytics



11 oferte pentru calea ferată Timișoara-Arad. CFR scoate marfarele din municipiu

De Eugen Rogojan

11 oferte pentru calea ferată Timișoara-Arad. CFR scoate marfarele din municipiu

CFR-ul anunță că au fost depuse 11 oferte pentru loturile 3 și 4 din proiectul „Modernizarea liniei CF Caransebeș-Timișoara-Arad”.
Scris de Eugen Rogojan - CFR-ul anunță că au fost depuse 11 oferte pentru loturile 3 și 4 din proiectul „Modernizarea liniei CF Caransebeș-Timișoara-Arad”.

Loturile 3 și 4 sunt cuprinse între Timișoara Est și Ronaț Triaj Gr.D (lotul 3), respectiv Ronaț Triaj Gr.D și Arad (lotul 4). Pentru primul lot au fost depuse oferte din partea a șase operatori economici, dintre care câte două din Italia și Turcia și câte una din Franța și Spania. Acest lot are o lungime de 13,86 de kilometri și este cuprins între kilometrul 568+399 al liniei de cale ferată București-Jimbolia și Ronaț Triaj Gr.D, după stația Timișoara Est.

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h”, transmit cei de la Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. În cadrul lucrărilor se vor repara sau reconstrui 3 poduri și 3 podețe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel cu calea ferată și 2 podețe de descărcare, urmând să fie reabilitate rețelele de alimentare cu energie electrică, dar și cele de distribuție a apei și a celor de canalizare care asigură racordarea clădirilor din zonă la rețele. Vor fi modernizate și clădirile din stațiile și haltele de mișcare de pe tronson: Timișoara Est, Timișoara Nord, Ronaț Triaj Gr.D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaț Triaj cabina 1, Ronaț Triaj haltă, Ronaț Triaj Gr.D haltă.

Lotul cel mare

Lotul 4 are o lungime de 55 de kilometri și se întinde între semnalul de ieșire din Ronaț Triaj Gr.D și semnalul de intrare în gara din Arad. Cei de la CFR S.A. menţionează că „Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț, pe o distanță de cca 7 kilometri”.

Scot marfarele din oraș

Calea ferată cuprinsă în lotul 4 este simplă, electrificată, urmând ca după modernizare să fie dublată aproape în totalitate. De asemenea, cei de la CFR promit că vor scoate trenurile de marfă din municipiu, spunând că „Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza.

Refac gările

În total vor fi modernizate sau reconstruite, între Ronaț Triaj Gr.D și Gara Arad, 6 poduri, 30 de podețe, 7 treceri la nivel cu calea ferată, 15 pasaje denivelate și vor fi realizate 9 podețe de descărcare. Vor fi modernizate și clădirile din stațiile și haltele de mișcare de pe tronson, și anume cele din stațiile de cale ferată Sânandrei, Băile Călacea, Orțișoara, Vinga, Șag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația Valea Viilor va fi transformată în post de mișcare.

Oferte din 4 țări

Pentru acest lot au fost depuse oferte din partea a cinci operatori economici: Ardaca Company (România), FCC Construccion S.A. (Spania), Webuild SPA-Milano (Italia), Impresa Pizzarotti&C SPA Italia S.P.A. (Italia) și Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketti – asociere (Turcia).

În câțiva ani

Valoarea totală a lucrărilor se va ridica la peste 4 miliarde de lei, din care peste 1,5 miliarde pentru lotul 3 și peste 2,5 miliarde pentru lotul 4. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile. Conform ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, durata pentru proiectare și execuție a fiecărui lot este de 42 de luni (trei ani și jumătate), din care jumătate de an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.

4 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Feroviaru' says:

    Peste vreo 15-20 de ani!
    O fi distracție pe contestații, claimuri și clarificări!
    Apropo, numai Siemens a depus și cerut peste 100 de clarificari privind interconectarea instalațiilor din stația Glogovat făcută de Alstom cu partea nouă spre Aradul Nou efectuată de către terț!
    CFR SA într-o intervenție spunea că e treaba antreprenorului! Adică “nu ne interesează, descurcă-te pe banii tăi cu cât ai licitat și cu bătaia ta de cap”!
    Apropo nici acum NU e terminat tronsonul Fr.Curtici-km 614 privind funcționarea ERTMS și ETCS Level2 !

  2. Karl says:

    Toate drumurile duc la Timișoara ,voia Grindeanu.Bănățean, bănățean dar nici chiar așa. Ce sa facă arădenii tocmai la Caransebeș? În rest se observa modernizări la toate statiile (gările) din TM.Un adevărat patriot local(patriotism prost inteles).

  3. anotimp says:

    Aradu Nou şi Glogovăţ
    puteti incepe constructia podului rutier, Arad – Vladi!

    caci o sa stea dracu la bariera

  4. Alexandrion says:

    Bani aruncati , traficul pe racordul “Podul Rosu ” – Glogovat era redus, deci bani aruncati in vant . Cereti de la Regulatorul de Circulatie Marfa Timimisoara , traficul pe acest racord !!!!!!

  5. tombola lunii

    UT Arad

    Greșelile au costat-o pe UTA cu Vojvodina
    „Bătrâna Doamnă” a pierdut cu 1-2 amicalul cu Vojvodina Novi Sad, primind ambele goluri după greșeli individuale. 1

    Advertorial

    PNL se opune suprataxării
    3

    Local

    Incendiu la un lan de grâu între Horia și Arad. Focul a pornit de la un utilaj agricol
    10 hectare de grâu și 5 hectare de miriște au ars în urma incendiului. Focul a pornit de la un utilaj agricol, spun reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad. 1

    UT Arad

    Atacantul Postolachi a semnat cu UTA pe trei ani!
    1

    UT Arad

    Fidelitate răsplătită cu autografe de la utişti!

    Local

    12 intoxicați cu alcool și trei consumatori de substanțe interzise, în weekend, la Urgențe

    ARADON Sport local

    Felnacul începe acasă aventura din Cupa României

    Local

    E-mailuri false în numele Fiscului. Nu le deschideți!
    2

    Local

    Fără apă caldă, pe mai multe străzi din centrul Aradului
    1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.