aradon.ro Web analytics




Blocaj pe Arad-Şiria?

De Alin Gherasim

Blocaj pe Arad-Şiria?

Dispute pe calitatea lucrărilor de pe Arad-Şiria/Foto: JA
Veştile nu sunt deloc bune dinspre drumul Arad-Şiria, acolo unde se pare că s-a intrat într-un blocaj.
Scris de Alin Gherasim - Veştile nu sunt deloc bune dinspre drumul Arad-Şiria, acolo unde se pare că s-a intrat într-un blocaj.

ARAD. Aşteptată cu sufletul la gură de către toţi arădenii care folosesc acel traseu, modernizarea drumului Arad-Şiria-Pâncota pare că a intra în impas. De câteva luni, arădenii care încearcă să folosească drumul aflat în şantier sesizează faptul că au cam dispărut utilajele care ar trebui să modernizeze şoseaua. Îşi spun of-ul între ei, pe reţelele de socializare sau ni-l transmit nouă, redacţiei. Drept urmare, am încercat să aflăm care sunt noutăţile privind lucrările de pe Arad-Şiria-Pâncota, cum avansează constructorul, dar şi de ce au dispărut utilajele de pe şantier. Iar răspunsurile primite nu sunt deloc dintre cele mai încurajatoare.

Se pare că Sylc Con Trans, firma care a câştigat licitaţia organizată pentru modernizarea drumului, ar cam fi renunţat la lucrări. Asta, după ce Consiliul Judeţean Arad a refuzat să plătească ultimele facturi „tăiate” de firmă. „Suntem într-un oarecare impas. Consiliul Judeţean a refuzat să achite ultimele facturi, deoarece lucrările nu au fost conforme. Se pare că ar fi o oarecare neînţelegere între proiectant şi constructor”, ne-a spus Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. Mai departe, Răzvan Ciubotaru, director executiv în cadrul instituţiei, ne-a declarat că, într-adevăr, au fost mici probleme, dar acestea sunt pe care să se rezolve.

„Au fost discuţii referitoare la calitatea lucrărilor efectuate pe tronsonul Arad-Horia, acolo unde asfaltul a cedat. În acest sens, a fost realizată o expertiză de către un expert independent, iar constructorul şi-a însuşit respectiva expertiză care modifică, pe alocuri, detalii referitoare la proiectare. Este vorba despre stratul de sol pe care trebuie realizată fundaţia”, ne-a explicat directorul din cadrul CJA.

 

ARAD. Acelaşi Răzvan Ciubotaru ne spune, însă, că au fost mai multe şedinţe de lucru, ultima chiar zilele acestea, în urma cărora constructorul şi-a asumat reparaţiile care vor trebui realizate pe întreg tronsonul Arad-Horia.

„În urma discuţiilor repetate pe care le-am avut cu reprezentanţii constructorului, aceştia au decis să refacă lucrarea pe banii lor pe tronsonul afectat. Mai departe, pe următorul tronson, respectiv pe Horia-Şiria, vor fi folosite alte tehnici de realizare a fundaţiei. Ne dorim o lucrare de calitate şi nu acceptăm niciun rabat”, a mai spus directorul din cadrul CJA.

Teoretic, potrivit contractului, constructorul are la dispoziţie trei ani de zile, începând cu iunie 2020, pentru a finaliza drumul. Cei de la Consiliul Judeţean au încercat, însă, să grăbească modernizarea, atunci luându-se decizia de a închide circulaţia pe tronsoanele pe care se lucrează. Numai că aproape tot ce s-a lucrat până acum a fost de mântuială, atât fundaţia, cât şi stratul de asfalt trebuind să fie înlocuite aproape în totalitate. Acum, aflându-se la „adăpostul” celor trei ani din contract, dar şi aşteptând finalizarea discuţiilor cu reprezentanţii CJA, constructorul a decis să retragă mare parte din utilaje de pe şantier, pe drumul Arad-Şiria rămânând numai excavatoarele care sapă şanţurile de pe marginea drumului.

Perspective sumbre

Teoretic, dacă este să ne luăm după Răzvan Ciubotaru, disputele cu firma constructoare au fost încheiate. Tot teoretic, în zilele care urmează, şantierul de pe drumul Arad-Şiria ar trebui să fie animat de zeci de utilaje care să se apuce de treabă.

Dacă, însă, lucrurile nu stau chiar aşa, perspectivele nu sunt tocmai optimiste. Despre rezilierea contractului dintre Consiliul Judeţean şi Sylc Con Trans nu se prea poate vorbi. Şi asta pentru că procedurile care ar urma, cu pregătirea unor noi licitaţii, ar fi lungi şi greoaie şi, astfel, am risca să pierdem fondurile europene pe care CJA le-a accesat pentru modernizarea acestui drum. O altă variană, nici aceasta tocmai ideală, ar fi ca firma constructoare să solicite modificarea proiectului şi, implicit, a soluţiilor tehnice care trebuie folosite pentru modernizarea şoselei. Numai că şi aici am vorbi despre mult timp pierdut.

„Pentru orice modificare de proiect, noi trebuie să solicităm aprobare de la ADR Vest care, ulterior, trebuie să solicite aprobare de la organismele superioare. Practic, ar trebui să ajungem până la Comisia Europeană să cerem modificarea proiectului. Asta ar înseamna câteva luni pierdute. Care s-ar adăuga celor trei ani de zile în care am aşteptat ca licitaţia să ne fie aprobată de la Bucureşti”, ne-a spus Iustin Cionca, preşedintele CJA.

Drept urmare, nu putem decât să sperăm într-o împăcare între toate părţile, împăcare ce ar duce la continuarea lucrărilor. Altfel, ar mai putea curge multă apă pe Mureş până când vom circula pe un drum Arad-Şiria-Pâncota modernizat ca la carte.

18 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. mike says:

    o demiie ceva?nimic?tara lui papura voda cionca chelnerul corupt face drumuri…bleaks onl bleaks gunoi numit rrromania

  2. A-radu says:

    O sa traga de el 3 ani sa-l termine cu fast inainte de alegeri sa mai fraiereasca o data fraierii

  3. aradean says:

    astia au fost alesi de aradeni sa conduca judetul , asa ca pe astia-i avem
    Ne meritam soarta

    • Arădean says:

      Ce vină are CJA ca firma a făcut o lucrare proastă? Chiar au procedat corect obligându-l pe constructor sa refacă tronsonul de la fundație si au oprit plățile către acesta până la finalizare. Durata contractului este de 3 ani. Până atunci are obligația să finalizeze toată lucrarea.

      • EUI says:

        Ce vina are constructorul daca terenul de fundare nu a fost corespunzator si trebuia imbunatatit cu lianti hidraulici, iar constructorul probabil nu a avut asta in contract. Aici e vina proiectantului care nu a facut studii geotehnice complete sau, le-a avut si le-a ignorat. De ce sa plateasca constructorul pentru incompetenta altora?

  4. Luigi says:

    Doar în România se pare ca sunt acceptate astfel de firme fantomă care nu răspund de calitatea lucrărilor ci doar își iau avansul și întra în insolventa deci de vina sunt autoritățile care au acceptat aceste firme care deja ne dam seama și noi ca sunt mana în mana cu cei din conducerea statului și noi oameni care circulam pe acest drum trebuie să acceptam totul

    • Arădean says:

      Domnule.Aici greșești. La o licitație publică poate participa oricine care indeplinește cerințele din caietul de sarcini și dă ofertă cunoscând cerințele de calitate, timpul de execuție, etc.

    • Stefan says:

      Domnu’ Cionca, anul trecut cand , presa a sesizat prin mai multe articole, calitatea proasta a lucrarilor , le-a luat apararea si o dadea cu camioane supra incarcate si alte bla-blauri, cred ca la un moment dat a intrat DNA sau altcineva pe fir si le-a stricat mismasurile.
      Ideea e ca este bataie de joc , acum cand se poate lucra, nu se face nimic , repectiva firma in continuare participa si castiga licitatii in judetul Arad, iar noi utilizatorii primim multa m….

  5. Gerula says:

    Am mai scris aici in urma cu cateva luni si spuneam ca studiul de fezbilitate si proiectul sunt ” varza”….,da ,pentru ca in arhiva fostului Institut de Proiecte si Arhitectura a jud Arad nu a existat asa ceva….,deci nu a putut fi plagiat, care arhiva a ” plecat” odata cu cel care a fost director pana la inceputul anilor 90′ si care reprezinta aur curat pentru firma care cam este abonata la studii si proieacte in Arad ! Asa…si dupa cum spuneam cu ceva vreme in urma ,constructorul a sezizat CJ despre faptul ca proiectul nu corespunde realitatii din teren ,din punct de vedere al rezistentei si vor trebui executate lucrari ne prevazute in proiect,cand a auzit Cionca a sarit mai ceva ca un saritor cu prajina, si dat ordin sa se toarne primul strat de asfalt ,neconditionat deoarece…….urmeaza alegerile !!!!! De aici incolo ,decideti dumneavoastra de partea cui e adevarul….si ..da ,drumul va fi gata in preajma noilor alegeri locale, adica peste….vedeti voi !

  6. Adela says:

    Cand lucrarea se face cu spaga, TOTUL este posibil.

  7. gigel says:

    niste incompetenti si incapabili ! 3 ani pentru 20 km? avem cei mai incapabili constructori de pe mapamond.

  8. anonim says:

    Acum nu mai apar domnii Bionca si Cilcea din 5 in 5 minute sa asigure aradenii ca drumul va fi terminat in 2 luni? A sosi vremea investitiilor pt Arad bla, bla, bla.
    Acesti oameni au ajuns acolo prin votul aradenilor. Bravo, acum spalati-va cu ei pe cap si pupati-i in frunte.👏👏👏

  9. Drum cu gropi says:

    Cu cât se apropie termenul cja are 2 variante:fie accepta lucrari proaste fie da banii înapoi la UE,dar nu are de unde ca a făcut plăti deja.Deci rămâne varianta cu merge și așa.

  10. Catalin says:

    Guvernarea locala a PDL e o combinatie letala de prostie, incompetenta, coruptie, miserupism. Avem zi de zi dovezi clare ale acestui lucru. Intrebarea este cat mai suporta aradenii acest lucru. Cat timp le ia aradenilor sa-si dea seama ca eticheta de partid liberal pe care si-a lipit-o aceasta gasca de infractori din Arad nu are nimic de-a face cu liberalismul cu competenta cu administratia in general. Sunt pur si simplu niste ticalosi si niste hoti pe care noi, cu votul nostru i-am pus in fruntea bucatelor de prin 2004. Si ii punem in continuare.

  11. Deris says:

    Ce e acolo?
    O bataie de joc la dresa celor care sunt “obligati” sa foloseasca acel drum.
    A fost ffinalizat inaintea alegerilor….a durat 2 saptamani pana cand a fost decopertat pe alocuri .. nu mai sunt utilaje de luni bune.
    Lipsesc si indicatoarele de la balizele “plantate” acolo…un “destept” a pus “drum inchis circulatiei”….oameni din zona cum sa circule???
    Totul este o bataie de joc ma mir cum se accepta asa ceva … si culmea NIMENI nu face scandal nici ziaristi dar nici locatari….probabil asa e corect…

  12. coco says:

    In China mult hulita o asemenea lucrare nu dura o saptamana, la noi 3 ani,au fost in stare ca in 2 zile si zece ore sa termine un spital.cand a inceput pandemia .

  13. dan says:

    Nu vor nici în ruptul capului sa lucreze calitativ. Dacă nu fura la grosimea stratului de piatra, balast, asfalt nu_s sănătoși. Tradiție la constructorii din Ro.

  14. Local

    „Viaţa” - spectacol închinat lui Eminescu de nevăzătorii arădeni
    Membrii Trupei de Teatru ANA au recitat poezii eminesciene pe scena Centrului Cultural Judeţean Arad.

    UT Arad

    Cardoso, la primele declarații după ce a semnat cu UTA
    Jucătorul a dezvăluit de ce nu a performat în Coreea de Sud, dar acum vrea să-și arate adevărata valoare. 2

    UT Arad

    Dumitru Cardoso, noul jucător al echipei UTA!
    Chiar în aceste momente, la stadionul „Francisc Neuman” a ajuns Dumitru Cardoso. Jucătorul cu tată român și mamă afro-braziliană a rămas liber de contract după despărțirea de sud-coreenii de la Suwon Samsung Bluewings (19 meciuri și un gol). 6

    Local

    Incendiu la o casă din cartierul Grădiște din cauza coșului de fum
    Detașamentul de Pompieri Arad a intervenit luni după masa în cartierul Grădiște, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperișul unei case. Potrivit ISU Arad “din cauza coșului de evacuare a fumului crăpat și amplasat necorespunzător - în apropierea unei grinzi din lemn - s-a aprins acoperișul pe o suprafață de aproximativ 20 de metri pătrați.

    Local

    Gheorghe Falcă: „Noul pod peste Mureș trece în faza de execuție”
    Fostul primar al Aradului, Gheorghe Falcă, în mandatul căruia s-a inițiat proiectul privind noul pod peste Mureș din zona Șaguna – Aradul Nou, a transmis într-un comunicat de presă că semnarea contractului de execuție este „o victorie pentru Arad și pentru arădeni”. 12

    Local

    Creşte rata de pozitivare la nivelul Aradului
    Tot în creștere este și numărul copiilor internați la secția Pediatrie Infecțioase II. La secția ATI COVID sunt internate 12 persoane. 18

    ARADON Sport local

    Hațegan, încă un pas spre „mondiale”
    ABU DHABI. În această săptămână, doi cavaleri ai fluierului din țara noastră participă la seminarul arbitrilor UEFA aflați pe lista pentru Campionatul Mondial de fotbal din Qatar. În Emirate au fost invitați 20 de „centrali” și 16 arbitrii VAR, iar printre ei se află și cei mai buni români: Ovidiu Hațegan (41 de ani) și Istvan Kovacs (37 de ani). 1

    Local

    Localurile din Arad - „călcate” de poliție și DSP
    Echipe mixte au întrerupt o zi de naștere și au verificat dacă în localurile din municipiu se respectă măsurile anti-Covid. 5

    ARADON Sport local

    Planuri importante de viitor la secția de atletism a CSU Arad
    CS Universitatea Arad a adunat o grupă de copii cu perspective pentru viitor. 1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.