aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
  • RADIO GAGA
Select Page

ARADON
Local
Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

De Alin Gherasim
la 2 September 2022 08:23
6 Comentarii

Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

Modernizarea căii ferate, blocată în contestaţii/Foto: FAN
2 September 2022 08:23
Ministrul Transporturilor a minţit cu nesimţire, anunţând că vrea să semneze contractele pentru calea ferată, în timp ce firmele contestaseră deja licitaţiile.
Scris de Alin Gherasim - Ministrul Transporturilor a minţit cu nesimţire, anunţând că vrea să semneze contractele pentru calea ferată, în timp ce firmele contestaseră deja licitaţiile.

Trimite articolul

X

ARAD. Prezentat cu mare pompă drept cea mai mare investiţie dintotdeauna pe calea ferată, proiectul modernizării liniei de la Arad la Caransebeş, via Timişoara, este pe care să devină un mare fâs. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunţa chiar săptămâna trecută, la Timişoara, faptul că îşi doreşte ca, în această săptămână, cel târziu săptămâna viitoare, să se semneze contractele de proiectare şi execuţie pe loturile pe care au fost stabiliţi constructorii. Grindeanu a minţit cu nesimţire în declaraţii, în condiţiile în care rezultatele licitaţiilor pe trei dintre cele patru loturi erau contestate deja. Iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis deja să admită una dintre ele, celelalte fiind în analiză.

Cei de la Asociaţia Pro Infrastructura anunţă că aceste contestaţii, dacă vor fi dublate şi de acţiuni în instanţă, ar putea întârzia proiectul chiar şi cu doi ani. Şi, la cum funcţionează instanţele din România, termenul de doi ani pare a fi chiar unul rezonabil.

“Aceste contracte vor întârzia câteva luni, dacă nu ani. Deși ministrul vorbește despre semnare <după acele perioade de contestații>, ministrul nu știe (sau uită să spună) că deja s-au depus contestații în 5 iulie (lotul 1 Caransebeș-Lugoj), 5 august (lotul 3 zona Timișoara) și 19 august (segmentul Ronaț-Arad). Ba mai mult, cea de pe lotul 1 a fost deja admisă de CNSC. Este foarte probabil ca lotul 2 (Lugoj-Timișoara), al cărui câștigător a fost anunțat mai târziu, să fie de asemenea contestat. De foarte multe ori, contestațiile câștigate de antreprenori arată de fapt incompetența beneficiarului, CFR, companie subordonată lui Grindeanu. Dacă ne luăm după experiențele vaste din anii (prea) îndelungați de contracte și șantiere CFR, putem aștepta chiar și 12-24 de luni în instanță”.

Dacă toate licitaţiile vor intra în hăţişul contestaţiilor şi proceselor în instanţe, în cel mai fericit caz, lucrările de modernizare a căii ferate ar putea începe cândva prin 2024. Iar de aici vin alţi ani până când proiectul va putea fi declarat închis. Drept urmare, termenul specificat în PNRR, de finalizare a lucrărilor în 2026 este unul utopic.

“Execuția liniilor reconstruite durează rareori sub 6 ani, indiferent de termenul contractual. Așadar, cum va fi respectat termenul limită din PNRR, 2026? La aceste chestiuni trebuie să lucreze ministrul Grindeanu”, mai spun cei de la Pro Infrastructura.

Lucrare uriaşă

Reamintim faptul că, în urmă cu aproximativ două săptămâni, CFR anunţa faptul că a fost semnat contractul de finanţare a mega-lucrării de modernizare a căii ferate de la Arad la Caransebeş, în valoare de 8,77 miliarde de lei.

„Prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, printre care amintim: dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului; refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h; modernizarea clădirilor de călători; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate; lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM R)”, anunţau atunci cei de la CFR. Însă, de la semnarea contractului de finanţare şi până la demararea efectivă a lucrărilor, va mai curge multă apă pe Mureş.

Trimite articolul

X
Taguri:
Asociaţia Pro Infrastructura ,
calea ferata Arad - Caransebes ,
CFR SA ,
contestatii ,
contestatii castigate ,
dezvoltare infrastructura ,
firme ,
grindeanu ,
incompetenta ,
lucrari ,
ministrul transporturilor
6 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. mircea says:
    September 2, 2022 at 11:06 am

    Oare cine are interesul sa prelungeasca termenele de executie,prin contestatii nesfarsite.??????Probabil ca nu s-au inteles la spaga.

    Reply
  2. Chibitz says:
    September 2, 2022 at 11:48 am

    Odată cu acest proiect linia de cale ferată Aradul Nou Subcetate Podul roșu Micalaca 300 devine aproape decorativă.
    Un primar cu inițiativă ar începe demersurile pt un proiect de dezafectare a căii ferate pe acest tronson și înlocuirea lui cu un traseu de tramvai de la capătul de linie de la Gemi pe podul roșu până la Gara Aradul Nou.
    Astfel se creează o linie de transport în comun Micalaca Subcetate Aradul Nou care nu există în momentul de față.
    Traseu care odată terminat noul liceu din Aradul Nou va avea o utilitate foarte bună și reduce timpii de deplasare.
    Trenurile sunt mult mai grele decât tramvaiele e un proiect realizabil 100%.
    Investiția în acest proiect de transport ecologic nu cred ca ar depăși 20 de mil. de euro fundația de rulare există, podul exista, stâlpii există, ar fi necesare șinele și amenajate stațiile de tramvai și amenajate jonctiunile din Micalaca și Gara Aradul Nou.

    Reply
    • ParereaMea says:
      September 2, 2022 at 12:28 pm

      Pentru un asemenea proiect ar trebui sa te intereseze si soarta Aradului. Din pacate in ultimii ani acest aspect nu a interesat deloc pe cine a fost la conducerea urbei…

      Reply
    • Jack says:
      September 3, 2022 at 12:01 am

      Nu devine deloc pt ca calea ferata din vladimirescu va fi contestata de noile cartiere rezidentiale sa treaca trenurile pe acolo nu va fi un proiect fezabil singura solutie ar fi ca trenul sa treaca tot prin micalaca dar ingropata linia intr un tunel repet nodul feroviar de la vladimirescu nu e dimensionat pt asa trafic preconizat se va bloca complet ce se vrea nu s a gandit din timp si s a modernizat nodul rutier fara a tine cont ca sevreadevierea trenurilor prin vladi asaca glogovot e doar o halta nu are ptential de nod feroviar!

      Reply
  3. Chibitz says:
    September 2, 2022 at 11:58 am

    Joncțiunea pt noul traseu de tramvai se poate face și pe sub podul rutier Micalaca.

    Reply
    • Chibitz says:
      September 2, 2022 at 12:01 pm

      Sub Pasajul de la Maranata unde distanta dintre calea ferata și linia de tramvai e despărțit de o bandă de circulație.

      Reply
  4. Cele mai citite știri

    1
    Se închide supermarketul Remarkt (Real). 122 de angajați sunt vizați de concedierea colectivă
    2
    Ilie Bolojan: Nu ne mai putem pensiona magistrații la 47, la 50 de ani, când sunt la maturitatea vârstei profesionale
    3
    FOTO. Doi șoferi de TIR au murit, la Vladimirescu
    4
    UPDATE. Incendiu în curtea și în interiorul Agora Mall
    5
    UPDATE. Accident grav pe DN 79. Trei victime încarcerate, între care doi minori
    6
    VIDEO. Momentul impactului de la Vladimirescu
    7
    VIDEO | „Îmi pare foarte rău, am fost beat. Nu mi-am dat seama”, a declarat violatorul copilei, la ieșirea de la Parchet
    8
    UPDATE. Foto/Video| Piedone, aclamat de arădeni la UTA
    9
    Cât costă întreținerea unui vârstnic la căminul de pe Bodrogului
    10
    VIDEO | Accidentul de pe Calea Aurel Vlaicu, surprins de camerele video

    România

    Bitdefender: Escrocherie deepfake cu candidații la Președinție
    Producătorul global de soluții de securitate informatică Bitdefender avertizează asupra unei noi escrocherii online care folosește tehnologia deepfake pentru a crea videoclipuri false cu figuri politice cunoscute, în preajma alegerilor prezidențiale din România.

    România

    Enache acuză prezența masivă la vot în Moldova
    Liderul deputaților AUR, Mihai Enache, a afirmat vineri, după o discuție cu reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), că are informații de la observatorii AUR din Republica Moldova că prezența la vot, de trei ori mai mare, este forțată masiv și asumată de instituțiile oficiale ale statului moldovean, cu implicarea unor partide politice din România, cu susținerea guvernului moldovean. 1

    România

    AEP: Până vineri la ora 21:00 s-au prezentat la urne în diaspora peste 200.000 de alegători
    Peste 200.000 de alegători s-au prezentat la urne în diaspora, până vineri la ora 21:00 (ora României), pentru a vota la al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, potrivit datelor furnizate în timp real de Autoritatea Electorală Permanentă. 1

    Local

    Femeie bătută de un fost polițist, la Pâncota
    Bărbatul de 57 de ani, fost polițist la rutieră, a bătut-o în plină stradă pe femeia cu care avusese o relație de concubinaj, încercând să o sufoce. Femeia a fost ajutată de un vecin să scape de agresor, acesta din urmă fugind de la fața locului.

    Local

    FOTO
    Experiență unică pe scena Filarmonicii Arad: „Damnațiunea lui Faust” de Hector Berlioz
    Considerată una dintre cele mai vaste și provocatoare partituri ale literaturii vocal-simfonice universale, o raritate în repertoriul simfonic al zilelor de azi, „Damnațiunea lui Faust” - rezultat al conlucrării dintre Filarmonicile Arad și Timișoara - reprezintă o culminație a stagiunii 2024-2025, precum și a ediției din acest an a Festivalului Internațional Timișoara Muzicală.

    România

    O schemă frauduloasă de colectare a datelor personale și bancare utilizează identitatea brandului Notino (DNSC)
    O tentativă de fraudă care folosește numele brandului Notino este în desfășurare în mediul online, iar această schemă este menită să colecteze datele personale și bancare ale utilizatorilor, atenționează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC), într-o postare publicată, vineri, pe pagina de Facebook a instituției.

    Mapamond

    Un bebeluș american, primul pacient tratat cu o terapie genică personalizată
    Un bebeluș din Statele Unite, diagnosticat cu o afecțiune metabolică rară și incurabilă, a devenit primul pacient din lume care a beneficiat de o terapie genică personalizată, au anunțat joi medicii care l-au tratat. Descoperirea reprezintă un pas major care alimentează speranțele privind dezvoltarea unor tratamente similare și pentru alte boli grave, potrivit AFP citată de Agerpres.

    Mapamond

    Negocierile între Ucraina și Rusia: Un armistițiu, o întâlnire Putin-Zelenski și un schimb de prizonieri, principalele teme abordate
    Negociatorii ruși și ucraineni au anunțat vineri, după tratativele desfășurate la Istanbul, că au discutat despre posibilitatea unui armistițiu, organizarea unei întâlniri între președinții Vladimir Putin și Volodimir Zelenski, și efectuarea unui schimb de 1.000 de prizonieri din fiecare tabără, schimb care este singura înțelegere concretă convenită la această rundă de discuții, transmit agențiile AFP și Reuters.

    România

    Guvern: Informațiile potrivit cărora instituții ale statului ar pregăti fraudarea alegerilor sunt complet nefondate
    Guvernul atrage atenția cu fermitate că informațiile sau teoriile conspiraționiste care circulă în spațiul online, potrivit cărora Executivul sau alte instituții ale statului ar pregăti fraudarea alegerilor, sunt complet nefondate și fac parte dintr-un efort de dezinformare menit să submineze încrederea în procesul democratic. 3
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.