Liber la noile cărți de identitate, indiferent de domiciliu. Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad anunță că, începând cu data de 1 august, arădenii pot să se programeze la oricare serviciu de evidență a persoanelor, indiferent de domiciliu, pentru a-și face noile documente.
„În contextul Îndrumării Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aducem la cunoștința cetățenilor faptul că, începând cu data de 01.08.2025, cererile pentru eliberarea cărților electronice de identitate (CEI) se pot prelua și soluționa de către orice Serviciu Public Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCEP) din România, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului. De asemenea, Cartea electronică de identitate (CEI) poate fi ridicată de la nivelul oricărui Serviciu Public Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCEP), în funcție de opțiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii, situație în care termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul SPCEP la care cererea a fost depusă”, anunță cei de la DJEP.
Un pic mai scumpe
Reprezentanții Direcției Județene de Evidență a Persoanelor anunță și faptul că, odată cu majorarea TVA, și prețul documentelor de identitate va crește sensibil.
„Având în vedere modificările legislative aduse prin Legea nr. 141/2025 privind măsurile fiscal-bugetare, începând cu data de 01.08.2025, contravaloarea cărții electronice de identitate și a cărții de identitate simpli se majorează, după cum urmează: Cartea electronică de identitate – 70 lei, inclusiv TVA; Cartea simplă de identitate – 40 lei, inclusiv TVA. Toate chitanțele/dovezile de plată emise până la data de 01.08.2025 vor rămâne valabile în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se mai arată în informarea celor de la DJEP.
Citiți principiile noastre de moderare aici!