„Neîncasarea la termen a obligațiilor financiare din partea CFR Călători a condus la acumularea unor creanțe restante în valoare de 100.203.237,65 lei, ceea ce a afectat în mod direct fluxul de lichidități necesar derulării activităților curente ale companiei”, transmite CNCF „CFR” SA.
În acest context, CFR SA spune că se confruntă cu o situație financiară dificilă, care a generat următoarele consecințe: imposibilitatea achitării integrale a chenzinei, aceasta fiind plătită doar în proporție de aproximativ 50%; neplata drepturilor salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă, respectiv tichetele de masă și orele suplimentare, pentru o perioadă de peste 4 luni; întârzieri semnificative la plata furnizorilor de materiale, lucrări, servicii și energie; dificultăți în achitarea taxelor și impozitelor datorate bugetului de stat.
În prezent, datoriile totale ale Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA se ridică la peste 200 milioane lei, sumă generată în mare parte de neîncasarea creanțelor datorate de operatorii de transport feroviar de călători. „CFR SA subliniază că aceste efecte nu afectează activitatea de siguranță feroviară, însă constrâng semnificativ capacitatea companiei de a-și onora obligațiile financiare curente și de a menține în parametri optimi activitatea operațională. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA își exprimă în continuare disponibilitatea de dialog cu toți operatorii feroviari și cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în vederea identificării unor soluții urgente pentru reluarea integrală a circulației trenurilor și restabilirea echilibrului financiar”, transmite Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA.
Trimite articolul
XAsta se intampla cand creez stat in stat .
in anii 50 pe linia arad brad mergeau mai multe trenuri
statilr cfr aveau alt aspect//cred nici personalul nu era mult mai mare
directori si inspectorii trebuie sa dispara/linia aead brad e in romania /se poate finanta?
personalul necesar trebuie sa fie dar nu cei care nu lucreaz/pentru ce 700 inspectori la 500 ,uncitori
era o poveste care suna asa//Doamne dale de toate numai ia mintea lor
daca se judeca si e intelegere se poate sa avem trenuri macar la nivelul anilor 60
MUI3 GRINDEANU!
Multumiti la Basescu ca a spart CFR-ul,intr-o gramada de firmulete ca sa poata multumi clientela politica cu functii de conducere.